Niet om betweterig te doen, maar wat ik heb gemerkt bij veel live spelen is dat dit soort pedalboards erg mooi zijn, maar onhandig. Ieder zijn keus hoor en nogmaals het is erg mooi, maar persoonlijk vind ik de nadelen:
- troubleshooten ( iedereen heeft wel eens een rotte patchkabel) Ga maar zoeken dan als alles zo mooi is weggewerkt. Maar ook een kapotte voedingskabel komt voor tussen pedaal en bijv je voodoolab.
Zeker als je kabels onder ( of tussen twee planken komen) zoals hier
http://www.smithandstange.com/#!ss900w/ctfz
Ik heb het al tientallen keren meegemaakt en ik heb het probleem meestal binnen 1 minuut gevonden.
- Zwaarder ( vaak vele kilo's ) zwaarder dan gewoon een plank van betonplex of ander flightcase materiaal met een deksel erop.
-Vaak ook niet gemaakt voor verandering.
Je ziet ook veel profs zoals john mayer, die zijn afgestapt van bijv. een midi switcher board. Wel een ander verhaal dan jouw board. Veel mooier kan je niet hebben, maar het vergt gewoon constante aandacht. En bij snel opbouwen, afbouwen, onoplettendheid ( of andere mensen die jouw spullen opruimen) ga je gewoon dit soort problemen tegenkomen.
Ik heb nu al een paar gigs gedaan met 2 pedalen en een tuner en het bevalt me uitstekend, heb ik meer tijd dan pak ik mijn pedalboard met 4 pedalen. En als ik wil kan ik ook nog ff lekker wisselen.![]()
Favorieten/bladwijzers