Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 426 van 866 EersteEerste ... 326376416424425426427428436476526 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.251 t/m 4.260 van 8652

Standaard

Niet om betweterig te doen, maar wat ik heb gemerkt bij veel live spelen is dat dit soort pedalboards erg mooi zijn, maar onhandig. Ieder zijn keus hoor en nogmaals het is erg mooi, maar persoonlijk vind ik de nadelen:

- troubleshooten ( iedereen heeft wel eens een rotte patchkabel) Ga maar zoeken dan als alles zo mooi is weggewerkt. Maar ook een kapotte voedingskabel komt voor tussen pedaal en bijv je voodoolab.
    Zeker als je kabels onder ( of tussen twee planken komen) zoals hier

http://www.smithandstange.com/#!ss900w/ctfz

Ik heb het al tientallen keren meegemaakt en ik heb het probleem meestal binnen 1 minuut gevonden.

- Zwaarder ( vaak vele kilo's ) zwaarder dan gewoon een plank van betonplex of ander flightcase materiaal met een deksel erop.

-Vaak ook niet gemaakt voor verandering.

Je ziet ook veel profs zoals john mayer, die zijn afgestapt van bijv. een midi switcher board. Wel een ander verhaal dan jouw board. Veel mooier kan je niet hebben, maar het vergt gewoon constante aandacht. En bij snel opbouwen, afbouwen, onoplettendheid ( of andere mensen die jouw spullen opruimen) ga je gewoon dit soort problemen tegenkomen.

Ik heb nu al een paar gigs gedaan met 2 pedalen en een tuner en het bevalt me uitstekend, heb ik meer tijd dan pak ik mijn pedalboard met 4 pedalen. En als ik wil kan ik ook nog ff lekker wisselen.

Senior Member

Standaard

Hear hear. Afgelopen optreden (laatste nummer dus troubleshooten was te laat) deed één van mijn delays het ineens niet meer. Clean wel, maar als ik hem aanzette had ik nog steeds alleen maar clean. Wat blijkt? Beide patchkabels (in en uit) waren kapot.

Josh Klinghoffer (RHCP) heeft (of had?) zelfs een heel systeem waarbij alle pedalen via een looper in de keten stonden. Niet zodat hij het makkelijker kon schakelen, maar zodat zijn technicus met één knop per pedaal kon controleren of daar het probleem zat, en zo ja, dat pedaal uit de keten kon halen. Inmiddels heb ik ergens gelezen dat, sinds Josh zijn voet heeft gebroken en dus zittend optrad, er flink wat pedalen uit zijn gegaan en hij heeft ontdekt hoeveel beter zijn tone daardoor werd.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Inmiddels heb ik ergens gelezen dat, sinds Josh zijn voet heeft gebroken en dus zittend optrad, er flink wat pedalen uit zijn gegaan en hij heeft ontdekt hoeveel beter zijn tone daardoor werd.
    Hier ook, maar dan zonder gebroken voet. Ik heb momenteel welgeteld een cm plexitone en een eventide h9 tussen gitaar en versterker hangen en het maakt all the difference! Ik heb het ook nog geprobeerd met een 3e pedaal maar werd daar accuut niet blij van. Dus ik ga het ook een tijdje zo houden met twee pedalen.

Slim idd van die technicus om juist vanwege die reden alle pedalen in zijn eigen loop te hangen!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Erg goede feedback, dank daarvoor. Het pedalboard gaat me niets kosten, is een vriendendienst. Hij krijgt van mij een gratis bochtentraining in de Ardennen met de motoren. ;-) Wat storingen van kabels betreft valide punten, dat is zeker iets om bij na te denken. Alle kabels worden Mogami kwaliteit en tha LordRiffenstein gaat zijn beste pluggen gebruiken en ik had eigenlijk gedacht van door ze netjes en onwrikbaar te monteren de kabels ook minder te verduren hadden. Het feit dat het nog steeds stuk kan gaan is natuurlijk mogelijk. Nu treed ik niet veel op en dat blijft ook zo, het is gewoon een nette manier van verpakken. De meeste pedalen komen in een loop op de MOEN GEC9 die ook nog op het board moet. Uiteindelijk zullen er maar 2-3 pedalen + de MOEN voor de preamp zitten.

Senior Member

Standaard

Bij mij was er ook een keer tijdens laatste nummer van een optreden een fout in mn pedalboard. Op dat moment dacht ik gewoon zo van kabels er uit trekken gitaar recht in versterker en door jengelen.
    The Titanium White

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Deze Squier is de moeite waard om te koesteren

Standaard

M5 en Micro Amp er af, Timeline er op, ietsje meer ruimte en alles weer netjes....
    En nu natuurlijk altijd, overal heel veel delay

Standaard

Sinds meer dan een jaar bandloos te zijn geweest heb ik mijn pedalen weer eens op een plank gezet, omdat ik gevraagd was voor een live film/studio project. Het is een beetje een crappy DIY board gemaakt van afvalhout. Ik ga zo'n harley benton board in een rollend koffertje aanschaffen voor makkelijker vervoer, en ook een aparte uitgebreide stereo plank en eenvoudigere mono plank maken.

De geimproveseerde power supply heb ik stevig bevestigd met beugeltjes en schroeven. In het aluminium kastje zitten filters en regulators.
    Alle ongelakte pedaaltjes zijn zelfbouw. Het a/b bakje zit in een Melos Mini Fazer behuizing, maar die ga ik weer in originele staat herstellen. De jacks op de vibe speed pedal zijn hardwired omdat mijn gitaarsnoer klem kan komen te zitten wanneer ik hem rechstreeks in de Fulltone zou prikken.

Senior Member

Standaard

We mogen concluderen dat u een Hendrixie sound beoogt gezien de hoeveelheid germaniums & tremvibes?

Standaard

Haha, ja daar is geen ontkomen aan voor mij. Ik zie mezelf niet echt als een Hendrix imitator omdat ik ook door veel andere stijlen/bands beinvloed ben zoals Black Sabbath, Pink Floyd, Radiohead en Sigur Ros, maar wat geluid betreft ben ik zwaar door Hendrix geinspireerd ja. Mijn Vox wah, '60 strat en Plexi style amp staan nog niet eens op deze foto :P

Senior Member

Standaard

tof bord liquitone. Eigenlijk moet je voor de gitaarnetters hier ook even de binnenkant van je effecten laten zien!
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten