ik kan me voorstellen dat dat een heel goede gitaar is! mag wel voor dat geld.
ik heb het ook vooral over de gewone productielijn en niet de customshop afdeling.
ik kan me voorstellen dat dat een heel goede gitaar is! mag wel voor dat geld.
ik heb het ook vooral over de gewone productielijn en niet de customshop afdeling.
Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab
Niks mis met die kleurtjes. Wel met het feit dat je per se uit dit soort kleurtjes moet kiezen. Vind ik gewoon niet zo slim. Doe er dan een witte, een zwarte en een cherry burst bij (ik noem maar wat), dan heeft de conservatiever ingestelde gitarist ook iets te kiezen. Ik vrees voor Gibson dat veel gasten dit soort gitaren op voorhand zullen laten liggen, omdat ze metal spelen en homofoob zijn.
Als IK mocht kiezen, ging ik meteen voor die blauwe, helemaal links. Fantastisch mooie kleur. Met stip gevolgd door die geile paarse, helemaal rechts. Maar die blauwe...., wow!!!
Ik speel niet iedere week op een andere Gibson. Weinig behoefte aan. Ik weet wat ik wil, ik weet wat ik zoek en ik weet wat ik te besteden heb. En zo is het slechts driemaal in mijn leven voorgekomen dat ik geld genoeg had om een instrument te kopen die ik per se wilde hebben en waar toevallig de naam 'Gibson' op stond. Ik ben wat dat betreft waarschijnlijk gezegend met een bijna ondenkbaar groot geluk, want alledrie de gitaren zijn een schot in de roos gebleken. Ik kan er alleen maar over spreken in superlatieven.![]()
Ik zie het punt ook niet zo. Ik vind mijn nieuwe Ggitaren niet onderdoen voor die paar oude die ik heb. De oude hebben de voordelen die oude gitaren doorgaans hebben op nieuwe maar geef de nieuwe 40 jaar... En je moet een 800 euro gitaar niet vergelijken met een CS, er moet ERGENS op bezuinigd worden als je ze dirt cheap maakt.
Ach, mijn oudste Gibson komt volgens mij uit 1987 en toen hoorde je precies dezelfde verhalen. De oudere waren beter en de Gibsons van de laatste jaren per definitie kut. Toen ik mijn tweede Gibson kocht was die 87'er ineens zo kut niet meer, maar de nieuwere...., die waren pas echt kut! En dat zal iets van 10, 12 jaar later zijn geweest. En weer een jaar of 12 later kocht ik mijn laatste Gibson. Dat ding is amper 2 jaar oud. De 87'er is inmiddels bijna heilig verklaard, die uit '99 is zo slecht nog niet, maar daarna werd het pas ECHT kut!!!
Ik vind het allemaal wel best. Ik heb drie fantastische Gibsons en ik zou ze voor geen goud willen verkopen. En slecht afgewerkte onderdelen? Ik heb ze werkelijk nog nooit kunnen ontdekken. Er zal best eens een rot appeltje tussen kunnen zitten. Dat hou je altijd. Maar dat het nu minder is dan 10, 20 of 30 jaar geleden? Ik geloof er geen rrrrreet van.
En stiekem speel ik echt wel eens op een Gibsonnetje in een winkel, of bij bevriende gitaristen.
* De jaartallen zijn ruw geschat. Mijn geheugen laat me wel eens in de .... uuuuuh..... in de ........ hmmmm duuuuuuh... nou ja, laat ook maar.![]()
O ja, in de STEEK!
Dat laat ie.
De kwaliteit vam gibson is zo wankel. Tis zo vaak om te janken, en dan heb je die ene die je dromem verwezenlijkt.
Geef mij maar een Fibenare of een Huber. Veel stabieler...
Ik moest ze beide even opzoeken. Het snijdt geen hout om een gigantisch groot bedrijf als Gibson (maar ook Fender, Ibanez en nog veel meer) te gaan vergelijken met zo'n kleintje. Je krijgt een massaproduct. Zo simpel is het. En dan kun je simpelweg niet altijd een 100% volmaakt eindproduct verwachten.
Fibenare of Huber...., hoe kóm je d'r op.![]()
Het blijft altijd een beetje lastig om het over daadwerkelijke nieuwe modellen te hebben. Er is altijd een handjevol types die bakken met posts produceren om te vertellen hoe ze allemaal te duur en te slecht zijn. Hadden we daar al niet eens het Gibson Afzeik topic voor geopend? Niet genoeg, blijkbaar.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Ik voel me zeer vereerd.![]()
Favorieten/bladwijzers