Ik zit nu op m'n iPhone te pielen en daarop is onmogelijk te zien of er op die plek een walnut plug zit of een bullit. Hij zou toch geen 68'er bedoelen?
Weet je wat het stomme is? Die man woont dus in Nijmegen, waar ik ook woon. Vroeger had je een vintage gitaarshopje in Cuijk, waar ik geregeld kwam. Ik heb zelfs nog een keer met de eigenaar van dat winkeltje op de vintage beurs in Veenendaal gestaan. Ik kan me herinneren dat hij ooit een strat bemachtigde met een pre CBS body en een vroege CBS hals. Het was een allegaartje van verschillende Fender onderdelen uit verschillende jaren. Ik heb er op gespeeld en ik was op slag verliefd. Zelden op zo'n lekkere strat gespeeld. Het was ook de eerste keer dat ik op een setje .011 speelde en dat het echt heerlijk licht en soepel speelde (in die tijd gebruikte ik volgens mij nog .009 setjes. Die gitaar is uiteindelijk verkocht en jaren later, toen het winkeltje allang weer verdwenen was, dook hij weer op in de handen van een bevriende gitarist die ik tegenkwam op een vintage gitaarbeurs in Groesbeek. Ik weet dat hij dat ding later weer verkocht heeft aan een andere Nijmegenaar.
Nu wil het toeval dat deze gitaar werkelijk als twee druppels water op die ouwe Frankenstein strat lijkt. Het is allemaal wat te lang geleden om het met zekerheid te kunnen zeggen, maar toen ik de foto's zag had ik meteen het gevoel dat het 'm was.
Helaas ben ik de details kwijt. Mijn geheugen laat me de laatste tijd nog wel eens in de steek.
Het zou wel erg toevallig zijn allemaal.![]()
Favorieten/bladwijzers