Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37

Standaard

Yep. Mijn eerste 'zelfbouw'. Dus geen zin om meteen dure onderdelen te kopen. Als ik hier wat aan verkl**t koop ik er gewoon nog eentje.

En deze blijft zoals ie is denk ik. Dus geen nieuwe brug enzo. Dat komt wel bij #002. Die wordt al wat meer zelfbouw.

Hij is trouwens gelakt en in elkaar gezet net zo duur als de kit, maar dan is er geen lol aan.
    Laatst gewijzigd door wibo; 10 november 2013 om 22:54 Reden: taalvout

Senior Member

Standaard

@ da Liks
    ik geef gewoon normaal antwoord waarom ik denk dat het niet verstandig is om een connector te gebruiken, niet meer en niet minder.

De laatste zin is voor Wibo, in de zin van uiteindelijk moet je het op de manier doen die jij denkt dat het beste is.

Ik deel hier gewoon mijn ervaring, daar is dit forum toch voor en wat je er mee doet is aan de lezer.
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

Standaard

Mezelf kennende knip ik die stekkers er tussenuit, kort de draden in en soldeer het zaakje aan elkaar. Ik ga geen extra werk doen en met connectors aan de gang als ik er geen goede reden voor zie. Ondertussen ben ik dan de krimpkous vergeten, dus knip ik de net gesoldeerde verbindingen weer los, schuif de krimpkous erover en soldeer ze weer vast.

Posts zonder foto's zijn saai.

Gaatjes vullen en afsteken met een scapelbeiteltje. De Staatsloterij helpt met het beschermen van het hout. En wenst mij veel geluk. Dat zal dan wel met dit gitaartje zijn, want bij de trekking gisteren was het weer mis.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickenbender Bekijk bericht
    @ da Liks

De laatste zin is voor Wibo, in de zin van uiteindelijk moet je het op de manier doen die jij denkt dat het beste is.
    dat verandert de zaak. carry on..

Senior Member

Standaard

Als we toch bezig zijn: geen krimpkous in een gitaar! Als je de hele boel isoleerd met die plastic rommel is het lastig om even te experimenteren met een treblebleedcapje of andere schakelingen. Soldeer gewoon korte stukjes blank draad en werk netjes, dat is voldoende.
    147-c Guitars

Standaard

Dank je! Daar zal ik aan denken als ik de krimpkous vergeet.

Maar eerst een beetje lakken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Als we toch bezig zijn: geen krimpkous in een gitaar! Als je de hele boel isoleerd met die plastic rommel is het lastig om even te experimenteren met een treblebleedcapje of andere schakelingen. Soldeer gewoon korte stukjes blank draad en werk netjes, dat is voldoende.
    +1, nergens voor nodig

Standaard

Zo, de eerste laag primer zit erop. Het stelt voor veel van jullie niet zoveel voor, maar ik vond het nogal wat.

Dan zie je dus alles. Zoals twee krimpscheurtjes. Ach, 't was een goedkope kit, dus dat is een goede oefening. Opgevuld met dunne secondelijm, na uitharden de overtollige lijm verwijderd met een wattenstaafje met aceton. En dat verwijdert uiteraard ook de verf.

Op zo'n macrofoto zie ik meer als met m'n bril: bijna goed, nog een keer een beetje aceton erover. De gevulde gaten bijschuren met een hightech schuurblok en wat ruiger schuurpapier (was 220 volgens mij).

Schuren met 400 en nog maar een laag primer erover denk ik.

Senior Member

Standaard

truc met aceton kende ik niet, maar haal je dan niet steeds weer teveel lijm weg omdat de aceton de lijm oplost? waarom niet schuren met een vlak blok en schuurpapier?

Standaard

Die truc heb ik hier op de site geleerd, bijvoorbeeld hier.

Bij de krimpnaadjes leek me aceton gemakkelijker. En dat was het ook, zo gepiept. Je haalt met een wattenstaafje alleen de lijmresten aan de oppervlakte weg, wat in het naadje zit blijft er wel inzitten.

De cocktailprikkers in de gevulde bruggaten zijn ook met secondelijm vastgezet. Daar moet toch al geschuurd worden om het gelijk te krijgen dus dan kan het zonder chemische hulp.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten