Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 723 van 904 EersteEerste ... 223623673713721722723724725733773823 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.221 t/m 7.230 van 9036
    Senior Member

Standaard

Nou, mijn hondo speelt toch mooi jullie gibsons er uit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht

Hondo II Professional, was een kleine serie Hondo gebouwd door Matsumoku Japan. Met MMK45 humbuckers. Dus goed. Niet mooi, wel goed.
    .. want Matsumoku kan geen rotzooi bouwen? Ze bouwen gewoon wat de klant wil hoor.
    Die brak gebouwde Hondo's die met dozijnen gedumpt werden heetten ook Hondo II professional dus heel klein zal die serie toch niet zijn.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    En sinds wanneer is Hondo een aanrader? tenminste, ik ken Hondo toch echt niet anders dan als de goedkoopste verschrikking die er destijds te krijgen was?
    tja egmond was eerder failliet, en dat is toch echt nog een stap slechter, in hondo's zit een groot verschil de oude hondo's waren gebouwd in korea de meeste mensen kennen die koreanen, trouwens hondo is opgericht met het doel in korea een gitaarindustrie op te zetten, dat is ze gelukt hondo is samick uit voort gekomen.
    toen de naam opeens hondo II werd waren ze kwalitatief stukken beter en opeens waren sommige modellen weer made in japan, solid bodys met set neck zijn japans, bolt on spul koreaans, tokai heeft ook voor hondo gebouwd, de longhorn modellen.
    niet alle professional serie modellen waren japans de meesten niet, en er zat veel spul tussen dan vies tegen viel.
    trouwens frekie je had bij de japanse professionals de keuze tussen mmk en dimarzio, met dimarzio waren ze duurder.
    ik denk dat de hollowbodies wel degelijk koreaans zijn, hondo is begonnen als bouwer van akoestische gitaren en die stonden bekend om hun zoete toon.

maar goed het merk heeft nu eenmaal een slechte naam en daar kom je niet snel vanaf, johnny winter heeft heel wat jaren op een hondo lazer gespeeld en als die slecht was dan had johnny dat echt niet gedaan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht

maar goed het merk heeft nu eenmaal een slechte naam en daar kom je niet snel vanaf, johnny winter heeft heel wat jaren op een hondo lazer gespeeld en als die slecht was dan had johnny dat echt niet gedaan.
    Kleine correctie: dat was een Erlwine Lazer en heeft AFAIK niets met Hondo te maken. http://www.erlewineguitars.com/pgs/lazer.htm

OT: Ik zag JW medio jaren 80 in Vredenburg op zo'n ding spelen. Ik vind persoonlijk z'n firebird geluid stukken mooier.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

Senior Member

Standaard

Ik heb zo'n Hondo 2 en daar heb ik, na behoorlijk wat modificaties zoals nieuwe brug, tailpiece, topkam, stemknoppen, pots, bedrading, … toch een hele fijne gitaar uit gehaald. Het ging over zo'n japans set neck Les Paul model, en het ding ziet er trouwens heel erg mooi uit!

Maar goed, het ging om de eerste gitaar die ik ooit kocht, dus er zit wel wat sentiment aan vast. De stock Dimarzio pick-ups klinken trouwens echt goed!

Hier het oude draadje van voor de modificaties:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...t-doe-ik-ermee

Senior Member

Standaard

http://www.speurders.nl/overzicht/mu...136442431.html

Samick Valley Arts tele, heb ik gehad, niet dit exemplaar wel hetzelfde model. Massief essen body, vrij zwaar. Hele dikke maple neck. Als dat geen bezwaar is, kopen dat ding. Hele goede stabiele gitaar.

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/744538364

Vantage Les Paul copie, Matsumoku Japan ca. 1980 met MMK45's. Nog wel even onderhandelen over de prijs zoals gebruikelijk bij UP...

Member

Standaard

http://www.speurders.nl/overzicht/mu...136468926.html

Is deze wat? Vind em wel wat hebben..Ik ben eigenlijk gewoon een sucker voor Frequensators.

Standaard

vraag om een grote foto van de neckplate want het lijkt wel dat er nogal wat tekst op staat, staat er steel adjustable neck op dan is het een matsumoku gitaar en zeker de moeite waard.

Senior Member

Standaard

Die Epi heb ik vaker zien langskomen. Is volgens mij een Matsu.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten