Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 142 van 155 EersteEerste ... 4292132140141142143144152 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.411 t/m 1.420 van 1543
    Moderator

Standaard

Dat is wel humor inderdaad Je mag 'm volgende week effe kietelen!

@Tupelo: nee, 't is een full hollow hoor! In mijn eerdere hollow zoektocht had ik uiteindelijk voor een semihollow gekozen, maar ja, bleef jeuken.

@vulv: smaakvol is -ie zeker, als ik zo bescheiden maar ook blij mag zijn, maar die slagplaat is in real life foeilelijk. Nep tort, maar 't lijkt mee een ongedefinieerde boomnerf print in een vieze kleur donkerbruin. Als 't een blijvertje wordt ga ik me daar eens over buigen. Kant-en-klaar slagplaatje is niet te vinden, maar da's geen bezwaar. Ik vermoed zo maar dat een beetje matgrijs/aluminiumachtig iets er erg goed bij gaat komen. Als ik de Black Panther zo zie, bijvoorbeeld. Maar goed, die heeft geen gele binding.
    Luxeproblemen

@FF: 2x volume, master tone. Moest effe de pupjes op de juiste hoogte brengen maar nu werkt het wel prima, die master tone. Voor zover ik het thuis kan beoordelen zijn ze lekker maar een tikkie aan de brighte kant, denk dat ik op de AC30 die tonekop wel nodig ga hebben. Die shim nu even met tandenstokertjes gedaan, met dank aan Tabula Rasa voor dat idee
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Die shim nu even met tandenstokertjes gedaan, met dank aan Tabula Rasa voor dat idee
    Buurman en Buurman aanpak, maar het werkt wel,

heb je die P93 de deur uit gedaan? Dan moet deze Gretsch wel heel erg lekker zijn, want die P93 was al om te smullen.
    147-c Guitars

Moderator

Standaard

Kostte héél wat wikken en wegen kan ik je zeggen. Er zat al te veel geld in, maar het was qua klank en ook een beetje bespeelbaarheid niet een onaantastbare gitaar en de rest wel. Dus tja, als je dan écht een lekkere dikke holle bak wil... je weet hoe het gaat hè, of het nou goed is of niet, dan moet er toch iets uit
    Qua klank is het geen match. Bespeelbaarheid over de hele hals is ook consistenter, topkam is standaard al perfect (het kan dus wel), fretwerk is beter dus dan is het snel klaar. Klein detail maar niet onbelangrijk voor mij persoonlijk: gewoon een strapbutton op de bovenkant ipv achter op de hals. Dan hangt je gitaar een tikkie naar voren en als je dan zelfs na aanpassen nog steeds slecht zichtbare side dots hebt en niet blind kan spelen, om nog maar te zwijgen van het feit dat -ie dan consequent tegen mijn synth hangt als ik tegelijk die twee moet bespelen: niet praktisch.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ik kijk uit naar het HNGD topic voor deze gitaar, echt reuze benieuwd hoe die na de honeymoon bevalt.
    In theorie komt die redelijk tegemoet waar ik zelf naar op zoek ben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Klein detail maar niet onbelangrijk voor mij persoonlijk: gewoon een strapbutton op de bovenkant ipv achter op de hals. Dan hangt je gitaar een tikkie naar voren en als je dan zelfs na aanpassen nog steeds slecht zichtbare side dots hebt en niet blind kan spelen, om nog maar te zwijgen van het feit dat -ie dan consequent tegen mijn synth hangt als ik tegelijk die twee moet bespelen: niet praktisch.
    Kun je dit wel ongestraft doen? Ik bedoel, de gitaar is hol. De schroef heeft geen enkele houwvast op bovenkant van de body (zoals bij een telecaster), of begrijp ik je gewoon verkeerd?

O ja, dat slagplaatje...
    Op de wazige foto ziet ie er inderdaad erg donker, dof en bruinig uit, maar dat vind ik juist wel mooi. En als je'm dan toch vervangt, zet er dan toch maar gewoon een mooier tortoise slagplaatje op. Aan de andere kant, ik heb na jouw post meteen zitten Googlen op de G3151 en daar kwam ik enkele exemplaren tegen met een spierwit slagplaatje. En eigenlijk vond ik dat er toch wel retechic uitzien. Als in 'WOW!!!!!'.
    Maar ja, het is mijn gitaar niet, hè?
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 4 november 2013 om 03:46
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Die strap button zit toch op bijna alle Gretsches op die plek? Heb nog nooit gehoord dat dat misgaat

en het lijkt me best kut om geen mastervolume te hebben.

Standaard

Zo'n master hebben heel veel gitaren toch niet? Een hoop mensen die daar veel mee spelen, hebben toch gewoon een volumepedaal, dat werkt voor swells nog veel makkelijker. Op mijn Gretsch gebruik ik de master überhaupt niet eerlijk gezegd.

Senior Member

Standaard

Ohja, da's waar ook.

Standaard

Gretsch bezit verwent snel hè?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Zo'n master hebben heel veel gitaren toch niet? Een hoop mensen die daar veel mee spelen, hebben toch gewoon een volumepedaal, dat werkt voor swells nog veel makkelijker. Op mijn Gretsch gebruik ik de master überhaupt niet eerlijk gezegd.

Ik gebruik alleen maar die master. De rest kan er voor mij uit.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten