Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 403 van 866 EersteEerste ... 303353393401402403404405413453503 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.021 t/m 4.030 van 8652
    Senior Member

Standaard

Mijn pedalboard is af, en dan bedoel ik ook echt af. Sinds begin 2012 ben ik echt bezig geweest met het verzamelen van pedalen; sinds een half jaar is er een Pedaltrain 2, en sinds dit weekend zijn de inputs en outputs geïntegreerd in het bord. De meest recente toevoegingen zijn de El Cap en de flanger; de compressor en wah heb ik al sinds het begin der tijden.

Senior Member

Standaard

Kan je in je volumepedaal niet beter een haakse plug stoppen?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Kan je in je volumepedaal niet beter een haakse plug stoppen?
    Het pedaal kan nog iets naar voren en ik zou de kabel vast kunnen maken, dan steekt de plug niet uit. Deze plug zat standaard op de kabel (heb alleen de andere kant vervangen voor een haakse) dus ik heb 'm niet vervangen.

Overigens is de return-jack van m'n pedalboard een switching socket, waardoor de effectsloop in bypass staat wanneer er geen kabels in send+return zitten.

Senior Member

Standaard

Betekent dat wanneer je geen send en return kabels gebruikt je modulatie pedalen automatisch in de keten komen? Bijvoorbeeld wanneer je een amp hebt zonder fx loop?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Betekent dat wanneer je geen send en return kabels gebruikt je modulatie pedalen automatisch in de keten komen? Bijvoorbeeld wanneer je een amp hebt zonder fx loop?
    Inderdaad. Als ik send/return-kabels gebruik komen de modulatiepedalen (M5, Ibanez flanger en chorus en El Cap) in de loop, anders staat alles in serie. Ik heb dit gedaan omdat ik soms de drive van een amp gebruik, maar als ik dat niet doe heb ik minder hassle met aansluiten.

Senior Member

Standaard

Maar kun je er dan ook nog voor kiezen om bijvoorbeeld de modulatie in de fx loop te doen en ook je drives nog voor in de versterker te doen? Dan heb je dus 3 opties:
    Modulatie in de loop
    Modulatie in de loop + Drives voor de versterker
    Alles in serie voor de versterker

Klopt dit;-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Het pedaal kan nog iets naar voren en ik zou de kabel vast kunnen maken, dan steekt de plug niet uit. Deze plug zat standaard op de kabel (heb alleen de andere kant vervangen voor een haakse) dus ik heb 'm niet vervangen.
    .
    Ik krijg daar altijd problemen mee..... Soldeer dan aan de andere kant ook ff een haakse....
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Maar kun je er dan ook nog voor kiezen om bijvoorbeeld de modulatie in de fx loop te doen en ook je drives nog voor in de versterker te doen? Dan heb je dus 3 opties:
    Modulatie in de loop
    Modulatie in de loop + Drives voor de versterker
    Alles in serie voor de versterker

Klopt dit;-)
    Klopt helemaal. Je eerste optie gebruik ik echter niet, want de overige pregain pedalen (wah en compressor) gebruik ik wel als ik amp gain gebruik. Dus zonder loop:

wah > compressor > tubescreamer > distortion > M5 > flanger > chorus > delay

Met loop:

wah > compressor > (tubescreamer > distortion >) PREAMP > M5 > flanger > chorus > delay

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik krijg daar altijd problemen mee..... Soldeer dan aan de andere kant ook ff een haakse....
    Omdat jij daar problemen mee krijgt..?

Senior Member

Standaard

He dat is wel heel tof dan. Heb je daar een schema van? Zelf heb ik ook een pedaltrain en zou die er graag ook zo uit laten zien. Alleen ben ik er nog niet 100% uit met de effecten. Nu heb ik de modulatie boven en trek dan elke keer 2 Jac's los om dan op m'n eigen versterker alles in de loop te zetten. Met oefenen gebruik ik een Peavy Bandid en dan staat alles in serie. Het werkt maar is niet ideaal. Maar om lang verhaal lang te maken :-). Ik zou heel graag het schema hier van hebben en de benodigdheden. Als je die met mij wilt/kunt delen ben ik je erg dankbaar.
    gr

Edit: Oja.. Wat doet dat pedaaltje met muzieknootje?
    Laatst gewijzigd door Rooker; 5 november 2013 om 09:04

Senior Member

Standaard

He dat is wel heel tof dan. Heb je daar een schema van? Zelf heb ik ook een pedaltrain en zou die er graag ook zo uit laten zien. Alleen ben ik er nog niet 100% uit met de effecten. Nu heb ik de modulatie boven en trek dan elke keer 2 Jac's los om dan op m'n eigen versterker alles in de loop te zetten. Met oefenen gebruik ik een Peavy Bandid en dan staat alles in serie. Het werkt maar is niet ideaal. Maar om lang verhaal lang te maken :-). Ik zou heel graag het schema hier van hebben en de benodigdheden. Als je die met mij wilt/kunt delen ben ik je erg dankbaar.
    gr

Ik heb ooit een plaatje gemaakt van het principe van een bypass box die ik gemaakt heb (geen schema maar een schets). In het plaatje heeft zowel de send als de return zo'n switching socket, maar in mijn bord is dat enkel bij de return. Ik heb daarvoor gekozen omdat locking jacks meer stevigheid bieden en ik altijd zowel send als return aansluit. Als ik enkel send zou aansluiten zou de M5 signaal van twee bronnen krijgen en omdat dat niet gebufferd is treden er rare effecten op (volumeverlies hoogstwaarschijnlijk).
    Als dit niet helemaal duidelijk is wil ik ook wel eens een plaatje maken met een switching socket. Ik heb deze plug gebruikt. Als er geen jack is aangesloten staan beide oogjes (links en rechts, op het plaatje voor en achter) met elkaar in verbinding, maar als er een jack in zit onderbreekt deze de verbinding, terwijl de jack verbinding maakt met het rechteroog. Dit geldt voor zowel tip als sleeve (stereo kan ook).

Edit: Oja.. Wat doet dat pedaaltje met muzieknootje?
    Dat pedaal is de favourite switch voor m'n Strymon, en wisselt tussen dotted eights en quarter note delay. Vreemd genoeg gaat de LED aan als het pedaal niet op favourite staat, dus quarter note is m'n favourite (de noot is een dotted eight).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten