Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1070 van 1260 EersteEerste ... 705709701020106010681069107010711072108011201170 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.691 t/m 10.700 van 12594

Discussie: Post je collectie

Standaard

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

Klein maar fijn,
    Mn fender en vd haar
    Laatst gewijzigd door mennen08; 28 oktober 2013 om 19:12

Standaard

Was leuk ja die gearmeet, en door die '68 JB heb ik gas voor een ouwe gitaar

Diegene die ze allemaal raadt, krijgt van mij ook nog een plectrum!

Senior Member

Standaard

Voor de gein alle gitaren van mij en m'n vader eens bij elkaar gezet. Expres even gewacht tot m'n vaders nieuwe Fender resonator binnen was. Door de jaren heen toch een gevarieerd assortiment opgebouwd al zeg ik het zelf.

Standaard

Een nieuw overzicht inclusief de laatste aanwinst (line6 JTV 89) en de gerestaureerde suzuki lp.

Godin LGXT-SA, Godin SDXT, ZEN aedlx, Mans Strat (Line6 Variax 300 transplant), Ibanez RS440 dlx, Blade Texas Standard Pro, Fender Squier
    POD XT live, POD XT Pro, Roland GR-55
    Marshall MGFX100

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door musicmannetje Bekijk bericht
    Een nieuw overzicht inclusief de laatste aanwinst (line6 JTV 89) en de gerestaureerde suzuki lp.

Imposant setje gitaren. En grappig om te zien, omdat je duidelijk een eigen koers vaart en je de kop niet gek laat maken. Dat is tenminste wat ik uit jouw collectie denk te kunnen halen. Ik kan daar enorm veel respect voor hebben. Zoiets vind ik mooi.

En toch vraag ik me bij het zien van zo'n niet al te lullige collectie gitaren af of je dan echt totaal geen behoefte hebt aan (bijvoorbeeld) een goede semi-akoestische gitaar. Natuurlijk heb je met dat Line6 spul feitelijk alles al in handen en daarmee benader je het geluid een heel eind, maar die 'feel' krijg je er van z'n lang zal ze leven niet uit. De luchtstoten die vanuit de klankgaten tegen je arm op poefen, of zelfs alleen maar de grote kast. Ik ben werkelijk zeer nieuwsgierig naar je antwoord, daar je er wél voor kiest om andere gitaren aan je collectie toe te voegen. Modellen die mijns inziens met een Variac makkelijk na te bootsen zijn en die bovendien veel meer eenzelfde soort feel hebben.

En verder zou ik dolgraag willen weten wat überhaupt de reden is om juist voor zo'n collectie te gaan. Doe je veel studiowerk, of sta je er voornamelijk mee op het podium (of beiden uiteraard)? En wat neem je mee voor je optredens? Voor de meeste van je gitaren lijk je minstens 1 backup exemplaar te hebben.

Je collectie intrigeert me.

Standaard

Wat een leuke en leerzame analyse van mijn setje.. Het is ook leuk om te zien hoe anderen tegen zo'n rijtje aankijken. Dank je wel!

Eigenlijk is dit ontstaan over de 35+ jaren dat ik nu speel. Ik doe (helaas) geen sessiewerk dus daar hoef ik het niet voor te doen. Optredens des te meer, en twee exemplaren heb ik daar echt op uitgekozen. De ene is de blauwe Godin LGXT, de echte alleskunner, en de Godin SDxt als backup.

De rest loop je tegenaan, in de winkel of op marktplaats, met name omdat het 'iets' heeft. Zoals de Blade strat (voor mij de standaard voor een strat, meer dan de fenders), de line6 jtv 89 en de Zen agressive eagle (mooi van lelijkheid maar kwaliteit met echte EMGs en Floydrose voor 400 euro nieuw). De squier strat diende eigenlijk als behuizing voor de gk2 kit die ik heb ingebouwd.
    Daarnaast zijn er een aantal exemplaren die ik volledig zelf gebouwd heb (de rode strat met leftie neck en de bauwe strat, de variax transplant).

Ik geef toe dat het niet allemaal 'strikt noodzakelijke' aankopen zijn geweest, maar meestal neemt het hart het over van het hoofd, in dit soort gevallen. Overigens, niet op de foto staan een aria pro akoestische, een steinberger synapse (reisgitaartje) en mijn paradepaardje, een variax 700 accoustic. Een semi-acc zou eigenlijk wel een goede aanvulling zijn voor het geheel, maar het vergt nog wat moeite om door het ietwat oubollige uiterlijk heen te kijken.
    Godin LGXT-SA, Godin SDXT, ZEN aedlx, Mans Strat (Line6 Variax 300 transplant), Ibanez RS440 dlx, Blade Texas Standard Pro, Fender Squier
    POD XT live, POD XT Pro, Roland GR-55
    Marshall MGFX100

Senior Member

Standaard

Zo'n antwoord had ik dan weer niet echt verwacht, hoewel ik zelf natuurlijk ook best weet hoe 'idioot' sommige dingen kunnen lopen. Ik snap trouwens heel goed dat je de Godins als uitgangspunt neemt voor je optredens. Ongelofelijk veelzijdig, eigenzinnig en fantastisch afgewerkt. Soms verbaas ik me er over dat je de Godins relatief weinig tegenkomt, maar ik geloof dat het niet eens met een misplaatst soort onderschatting van het merk te maken heeft. Misschien is het allemaal nét iets teveel voor het toch wat conservatief ingesteld gitaristenvolkje. Ik ben zelf geen haar beter wat dat betreft (slechts Fenders en Gibsons hier), maar ik vind het eigenlijk wel een verademing om te zien, die collectie van jou.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Standaard

Laatst gewijzigd door Tommeke90; 6 november 2013 om 19:27

Senior Member

Standaard

Mooie collectie! Is die Es-335 een Gibson? Daar heb ik al zo lang gas voor en ook voor een Jazzmaster! Leuke amps, pedalen, uke. Zo hoort een collectie er uit te zien!

*edit, Hip kleed
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jambi Bekijk bericht
    Wil natuurlijk niemand dood maken met een blije mus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mijn moedertje zei altijd al, Gibson's wegen zijn duister en zelden doorgrondelijk
    VINYL GEZOCHT!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door .slash. Bekijk bericht
    Mooie collectie! Is die Es-335 een Gibson? Daar heb ik al zo lang gas voor en ook voor een Jazzmaster! Leuke amps, pedalen, uke. Zo hoort een collectie er uit te zien!

*edit, Hip kleed
    Bedankt !
    Ja, die es-335 is een Gibson.

Maar het kleed is zeker zo belangrijk
    Laatst gewijzigd door Tommeke90; 7 november 2013 om 21:05

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten