Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1216 van 1797 EersteEerste ... 216716111611661206121412151216121712181226126613161716 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 12.151 t/m 12.160 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Marktplaats wil geld verdienen, ongeacht waarmee en/of "goede smaak".
    Apart dat het ze daarbij dan niet interesseert of de wet daarbij wordt overtreden of niet....

Senior Member

Standaard

Toch heb ik inmiddels al een paar keer meegemaakt dat een door mij gemelde advertentie wel degelijk kort daarna was verwijderd.

Advocaat van de duivel: het is voor Marktplaats natuurlijk lastig onderscheid te maken tussen een rechtmatige melding of een twijfelachtige of valse melding. Ik probeer daarom ook altijd wat extra info mee te sturen in de melding (een link naar de originele advertentie van zo'n vertaalmachineadvertentie bijvoorbeeld). In dit geval heeft de verkoper heel slim de foto weggehaald waarop de kop duidelijk te vergelijken was met een H&K. Blijft over een overzichtsfoto die minder duidelijk is op dat gebied. Momenteel krijgen bij dat soort wat minder abc-meldingen de verkopers blijkbaar nog het voordeel van de twijfel.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lespaulnmarshall Bekijk bericht
    Apart dat het ze daarbij dan niet interesseert of de wet daarbij wordt overtreden of niet....
    De rechter bepaalt dat, niet een andere gebruiker.

Overigens is het moederbedrijf van Marktplaats (ebay) al een keer veroordeeld als "platform voor het aanbieden van nep-merkwaar".

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soundbound Bekijk bericht
    Hij is gereserveerd!!!! Zal hij nu echt iemand zo gek gekregen hebben?
    Hij is gereserveerd voor mijn maat die 800E geboden heeft, en die donders goed weet wat hier aan de hand is (en hem dus echt niet gaat aanschaffen). Heb de mails gezien. Die gast blijft er ijskoud onder. Of hij is erg dom, of hij handelt uit goede trouw of het is een hele goede oplichter. Blijft beweren dat het een handgemaakte Fender is uit de USA en dat deze zo bijzonder is dat hij zelfs geen serienummer heeft. Wat dan weer raar is want op zijn eerste foto's was wel een (fake) serienummer te zien.

Standaard

Ik sta er trouwens wel van te kijken dat je fake gitaren zo makkelijk op MP kunt verkopen zonder dat je van marktplaats af wordt geschopt.
    Een advertentie op marktplaats (of een dergelijke website) wordt gezien als een uitnodiging tot het doen van onderhandelingen, niet als definitief aanbod. Een foto van een (fake)gitaar kan worden gezien als slechts een illustratie. Misschien wilde de verkoper geen foto's maken, en heeft hij ze maar gewoon opgezocht op internet of iets dergelijks. Aanbod en aanvaarding wordt pas concreet in de onderhandelingen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainfart Bekijk bericht
    Een advertentie op marktplaats (of een dergelijke website) wordt gezien als een uitnodiging tot het doen van onderhandelingen, niet als definitief aanbod. Een foto van een (fake)gitaar kan worden gezien als slechts een illustratie. Misschien wilde de verkoper geen foto's maken, en heeft hij ze maar gewoon opgezocht op internet of iets dergelijks. Aanbod en aanvaarding wordt pas concreet in de onderhandelingen.
    Ik moet zeggen dat ik in dat geval vind dat de wet aangepast zou moeten worden zodat dit soort oplichtingspraktijken niet meer voor kunnen komen. Trouwens een voorbeeldfoto van google halen is bij wet ook verboden (plagiaat)

Senior Member

Standaard

Nog zo een:
    Taylor 310ce
    http://link.marktplaats.nl/735311398

Komt waarschijnlijk hier vandaan:
    http://www.ioffer.com/i/new-arrival-...itar-525161228

Dit is een echte:
    http://www.taylorguitars.com/guitars/acoustic/310ce

O.a.
    -geen sunburst
    -Verkeerde inlay
    -slagplaat klopt niet
    -etc...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hs0504 Bekijk bericht
    Hij is gereserveerd voor mijn maat die 800E geboden heeft, en die donders goed weet wat hier aan de hand is (en hem dus echt niet gaat aanschaffen). Heb de mails gezien. Die gast blijft er ijskoud onder. Of hij is erg dom, of hij handelt uit goede trouw of het is een hele goede oplichter. Blijft beweren dat het een handgemaakte Fender is uit de USA en dat deze zo bijzonder is dat hij zelfs geen serienummer heeft. Wat dan weer raar is want op zijn eerste foto's was wel een (fake) serienummer te zien.
    Mogen we mee?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hs0504 Bekijk bericht
    Laat ons zeker even weten hoe dat afloopt

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Ik moet zeggen dat ik in dat geval vind dat de wet aangepast zou moeten worden zodat dit soort oplichtingspraktijken niet meer voor kunnen komen. Trouwens een voorbeeldfoto van google halen is bij wet ook verboden (plagiaat)
    nee quoten op internet is niet verboden, btw plagiaat is wat anders; dat zou zijn als je een foto met copyright publicieert onder jouw naam maar dat hier niet echt van toepassing

Wat die Taylor betreft, best wel eng, dat is geloof ik de eerste fake Taylor die ik zie, het enige waar ik het kan zien (maar ik ben geen taylor kenner ) is de mooie luxe doos waar in hij ligt
    life sucks and then you die

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten