Even ter inspiratie, 'medium-driven' Fendertjes
Even ter inspiratie, 'medium-driven' Fendertjes
Die dingen reageren altijd zo lekker op de potmeter op de gitaar. Je zë de versterker lekker op een flinke oversturing en de potmeter van de gitaar draai je terug naar een klein randje vuiligheid.
Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers
Ja, dat ding van Frits. Zal cool geworden zijn. Ik denk zelf bij dat ding dat ik nu aan hhet bouwen bën aan een losse top of een 1x15inch combo.
Van het weekend wat geexperimenteerd met een van mijn versterkers en nu weet ik het zeker. Ik wil een schakelbare negatieve feedback hebben. Op laag volume merk je er weinig van, zo´n 100k weerstandje extra in serie, maar zodra hij lekker hard staat merk je wel verschil. De versterker lijkt meer te leven en meer op je spel te reageren. Ook schoont hij beter op qua gain op de potmeter van de gitaar.
Verder heb ik aan de voorkant naast de volume pot een miniswitch gezet om een brightcapje in te kunnen schakelen op laag volume (3 standenschakelaar, dus 2 caps en een bypass.
Volgens mij heb ik het schema nu ook zodanig uitgewerkt dat er in ieder geval een werkende basis moet zijn. Komende weken zullen wat druk zijn, maar begin oktober moet ik echt weer tijd hebben om het verder op te pikken. Heb nog zat hout, tolex, fender grillcloth, hoekjes en andere meuk. Heb er nu al zin in.
147-c Guitars
Mooi plan Tabula,
Tot die tijd heb ik dan ook om die tjet van broeder Verduin nog te gaan begrijpen![]()
Op basis van het laatste schema een hoop troep besteld bij ampmaker. Hopelijk kan ik van het weekend beginnen met solderen.
147-c Guitars
Alles in elkaar gebakken en alles blijkt ook te werken, incl alle mods. Brightcaps lijken een prima waarde te hebben. Regelbae negatieve feedback doet zijn ding. Beide gelijkrichters werken en hebben een klein, maar hoorbaar verschil. Gloeidraden hebben de juiste spanning, alleen alle andere spanningen zitten aan de onderkant van de marge. Klank is helemaal te gek. Nu nog even wachten hoe hij klinkt na "de wittebroodsweken". Hoop dat ik net zo tevreden blijf als over mijn 5 watter.
PS: 1 watt kan wel gruwelijk hard gaan zonder tonestack en andere signaalvretende rommel. De 1 watt stand kan je thuis al haast niet met een randje scheur krijgen. De 12 watt stand lijkt wel eindeloos clean te blijven. Volgende project wordt denk ik 0.1 watt ofzo.
Favorieten/bladwijzers