Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 232 van 252 EersteEerste ... 132182222230231232233234242 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.311 t/m 2.320 van 2514
    Master of Disaster

Standaard

Update met een actie-foto:

Switchblade 8B ipv System Mix +
    Korg DL8000R ipv RSP550

"I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Standaard

Ik haat 2x12's die van de grond zijn gehaald. Staat al dat hoog in je f*%king face te blazen. Wat is dat voor top eigenlijk?

Edit: Laat maar ik heb je website inmiddels gevonden.

Doet me een beetje hieraan denken:

Laatst gewijzigd door Braindead; 22 september 2013 om 19:30
    " Great minds think alike"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Ik haat 2x12's die van de grond zijn gehaald. Staat al dat hoog in je f*%king face te blazen.
    Je hebt geen oren op je knieën, en wat je op het podium hoort als je één meter voor je versterker staat is helemaal niet representatief voor je geluid... dus waarom laat je dat geluid in de zaal blazen als je er zelf niet naar wil luisteren? Denk je dat het publiek of de geluidsman dat ijzig hoog wat jij niet prettig vind wel kan waarderen?

Oplossingen: Beamblockers, minder hoog gebruiken of je versterker minder hard zetten. Waarschijnlijk allemaal dingen die je podiumgeluid ten goede komen en het geluid in de zaal ook.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Update met een actie-foto:

Switchblade 8B ipv System Mix +
    Korg DL8000R ipv RSP550
    Gotta love the Switchblade. heb je de Smart Insert? Die moet ik nog steeds aanschaffen want dat zal mijn SB8 zoveel bruikbaarder maken.

Ik haat 2x12's die van de grond zijn gehaald.[/IMG]
    Zoals Arvoitus al zegt... dan wil ik bij jou niet in het publiek staan :P. Zelfs zoals Lord het doet is mij nog te laag. Ik kantel m'n cab zo dat 'ie precies naar mij toe staat.

Standaard

Prettig is dat niet als je bij mij vooraan in het publiek staat nee. Aan de andere kant kan ik mijn geluid niet zo afstellen dat ik het prettig vind naar te luisteren als die box direct in mijn gezicht staat. Als ik zo'n geluid intune dan komt dat niet over in de zaal. Je hebt als gitarist echt veel hoog nodig in je geluid anders ben je niet te verstaan in de zaal. Ik hoor zovaak gitaristen met een zompig gitaargeluid zonder definitie. Oomph oomph is leuk maar komt niet over in de zaal met een basgitaar en drums e.d.

Dus om dezelfde reden gebruik ik geen beam blokkers. Speakers worden zo gemaakt zodat ze door de mix kunnen prikken. Ik kan ook niet met mijn gezicht voor een bekken gaan staan en die eens lekker in mijn oor laten pompen op 30 cm afstand. Moet je dan de bekken gaan aftapen?

Standaard

Prettig is dat niet als je bij mij vooraan in het publiek staat nee. Aan de andere kant kan ik mijn geluid niet zo afstellen dat ik het prettig vind naar te luisteren als die box direct in mijn gezicht staat. Als ik zo'n geluid intune dan komt dat niet over in de zaal. Je hebt als gitarist echt veel hoog nodig in je geluid anders ben je niet te verstaan in de zaal.
    Ben ik het niet mee eens. Een elektrische gitaar is een instrument wat hoort te domineren in het middengebied, natuurlijk moet je geen dof geluid hebben maar bij "veel hoog" denk ik aan veel treble en dat vind ik nou net geen prettig geluid.

Dus om dezelfde reden gebruik ik geen beam blokkers. Speakers worden zo gemaakt zodat ze door de mix kunnen prikken. Ik kan ook niet met mijn gezicht voor een bekken gaan staan en die eens lekker in mijn oor laten pompen op 30 cm afstand. Moet je dan de bekken gaan aftapen?
    Wordt jouw versterker niet meestal uitversterkt door een microfoon bij optredens? Zo ja, dan hoort jouw versterker echt niet hard te staan om "door de mix te prikken in de zaal". Draai je versterker dan 90 graden zodat hij over het podium heen straalt en niet direct de zaal. Zo nee, dan hoef je bovenstaand advies niet over te nemen ... maar dan ben ik wel benieuwd wat voor gear je gebruikt en wat je instellingen zijn?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Ben ik het niet mee eens. Een elektrische gitaar is een instrument wat hoort te domineren in het middengebied, natuurlijk moet je geen dof geluid hebben maar bij "veel hoog" denk ik aan veel treble en dat vind ik nou net geen prettig geluid.

Wordt jouw versterker niet meestal uitversterkt door een microfoon bij optredens? Zo ja, dan hoort jouw versterker echt niet hard te staan om "door de mix te prikken in de zaal". Draai je versterker dan 90 graden zodat hij over het podium heen straalt en niet direct de zaal. Zo nee, dan hoef je bovenstaand advies niet over te nemen ... maar dan ben ik wel benieuwd wat voor gear je gebruikt en wat je instellingen zijn?
    Zeker wordt mijn versterker uitversterkt. Met door de mix prikken bedoel ik niet zozeer het volume, al hoor ik altijd wel graag mijn amp op het podium (naast het geluid van de monitor). Als je gitaargeluid zompig uit je amp komt wordt het voor de geluidsman ook niet eenvoudiger. Die tip van je amp 90 graden draaien lijkt op zich een leuk idee maar dat ziet er niet uit natuurlijk. Een stukje draaien is op zich wel een optie, afhankelijk van de zaal.

Je backline hard zetten gebeurt trouwens ook vaak als je ergens als voorprogramma speelt en je genaaid wordt met een zacht uitversterkte mix. Geluidsmensen hebben dan weleens de opvatting dat de mainact 2x zo hard moet als het voorprogramma. Dat kan natuurlijk niet toegestaan worden.
    Laatst gewijzigd door Braindead; 23 september 2013 om 21:03

Senior Member

Standaard

Bij mij staat de gitaarset vaak helemaal dwars op het podium. Die van de andere gitarist ook. Gewoon lekker over het podium blazen, zodat we daar elkaar goed kunnen horen. Dat hoeft geen goed geluid te zijn op het podium als iedereen maar kan horen wat ie wil horen!

Alleen dan maken we het voor de geluidsman makkelijk om het geluid goed te regelen!
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

Zeker wordt mijn versterker uitversterkt. Met door de mix prikken bedoel ik niet zozeer het volume, al hoor ik altijd wel graag mijn amp op het podium (naast het geluid van de monitor). Als je gitaargeluid zompig uit je amp komt wordt het voor de geluidsman ook niet eenvoudiger. Die tip van je amp 90 graden draaien lijkt op zich een leuk idee maar dat ziet er niet uit natuurlijk. Een stukje draaien is op zich wel een optie, afhankelijk van de zaal.

Je backline hard zetten gebeurt trouwens ook vaak als je ergens als voorprogramma speelt en je genaaid wordt met een zacht uitversterkte mix. Geluidsmensen hebben dan weleens de opvatting dat de mainact 2x zo hard moet als het voorprogramma. Dat kan natuurlijk niet toegestaan worden.
    Als je de rack show belangrijk vindt kun je ook een leeg cabinet neerzetten en je eigen cab degelijk positioneren . Een zompig geluid krijg je vooral als je sound (te)veel laag bevat, maar omdat lage tonen minder directioneel zijn zul je die juist wat meer wegdraaien als je cab niet naar je gericht staat. Je gaat voornamelijk meer hoog indraaien, waardoor het niet alleen voor de mensen die voor je cab staan ondragelijk wordt, maar ook de totaalmix verandert.
    Het voornaamste gevaar als je amp niet op jezelf is gericht lijkt me dat je versterker véél harder moet, waardoor het hele podiumgeluid harder moet (want de rest kan zich weer niet horen omdat de gitarist de boel overstemt). Ik hoor mijn gitaar nooit over de monitors omdat ik 'm prima kan horen over eigen cab. Bij mijn bandleden wisselt het; de drummer krijgt 'm sowieso over de monitor, maar bassist en zanger hebben dat bij kleine venues vaak niet nodig. En hoe minder over de monitor, hoe prettiger en rustiger het klinkt.

Junior Member

Amp !

Het is weliswaar geen Digitech IPS33B, maar deze TC Electronic G-Major kon ik ook niet laten liggen.
    Vandaag even ingebouwd en aangesloten op de FX Loop van de Eleven Rack.
    Mocht iemand daar ervaring mee hebben, dan hoor ik graag hoe jullie het een en ander hebben ingesteld.
    De gain setting is naar mijn idee niet helemaal in orde.

Overigens, iemand enig idee of de FX loop aansluitingen van de Eleven Rack gebalanceerd zijn?
    Dan ga ik nog even andere patch kabeltjes halen namelijk.

Mijn gear: Avid Eleven Rack, TC Electronic G-Major, Marshall Valvestate 8008, Behringer FCB1010 (UnO), Bugera 412F-BK, Samson PowerBrite PB11

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten