Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 55 van 64 EersteEerste ... 5455354555657 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 541 t/m 550 van 632
    Senior Member

Standaard

Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Member

Standaard

Ik heb niet alles terug gelezen op deze discussie, maar ik heb nog een truukje gevonden om je studs / bussen van je brug te verwijderen. Ik heb een aantal keren met een hoop gedoe geprobeerd de studs te verwijderen van (voornamelijk) Les paul bruggen. Uiteindelijk 1 iemand gevonden die daar een schadevrije truckendoos voor had. Ik heb er geen foto's van maar ik ga het proberen uit te leggen:

- Gooi in de bus (die in het hout zitten) een klein boutje die niet klemt, die er uitvalt als je de gitaar omdraait
    - De bout mag niet te lang zijn, want hij mag niet boven het schroefdraad van de bus uit steken
    - zet het andere deel van de studs (de bout) in de studs en draai deze aan alsof je de brug weer in elkaar zet
    - Als het goed is draai je op een gegeven moment de bout van je brug tegen het boutje in je stud aan
    - op dat moment gewoon doordraaien. De bout van je brug kan niet verder naar beneden door het boutje, waardoor de stud omhoog zal komen. UIteraard staat er wel wat druk op dat klein bout in het hout, maar dat maakt niet uit.
    - Als de stud omhoog komt zal je brugbout op een gegeven moment niet meer verder kunnen. Dan draai je hem eruit, gooi je het kleine
    boutje eruit, een wat langere erin en begin opnieuw met draaien tot heel de stud eruit is.

Succes

Senior Member

Standaard

Of je draait er een langere bout in, met dezelfde schroefdraad.
    De studs zijn open langs de onderkant, dus je draait ze tegen het hout, en als je doordraait, komt de stud omhoog.

Minder gedoe maar vooral zonder wrikken, trekken en wringen !!!

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Member

Standaard

Klopt, maar het is geen maat die je even bij de Gamma haalt, das het probleem. Het past allemaal net niet....

Senior Member

Standaard

Goh, het hangt er vanaf, ik heb er tot hiertoe nog geen last mee gehad ...

Jou idee verbeteren: je zou het ook met houten tapjes kunnen doen: telkens opstapelen tot de stud eruit is, moet je niet telkens de gitaar omflippen !

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Member

Standaard

Kan ook, misschien ook nog meer eens een keer door de bouwmarkt heen.....
    De eerst keer dat ik het moest doen heb ik mij scheel gezocht naar een oplossing. Zelfs enkele gitaarbouwers wisten geen snelle oplossing zonder je eigen in het zweet te werken. Ik kon het ook op geen enkel forum terug lezen, maar nu staat de truck in ieder geval op deze site.

Senior Member

Standaard

Het hoort niet helemaal thuis in het custom tool topics, maar HBM heeft hun cylinderschuurmachine in de aanbieding.
    cylinderschuurmachine
    Dit is wel de dure versie dus helaas hebben ze nog steeds niet de machine die op een gegeven moment zelfs maar 100 euro was (kan ook 125 zijn). Maar toch maar even doorgeven hier, ik weet dat velen nog zo'n machine zoeken. En deze heeft een onderstel / stahoogte.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Het hoort niet helemaal thuis in het custom tool topics, maar HBM heeft hun cylinderschuurmachine in de aanbieding.
    cylinderschuurmachine
    Dit is wel de dure versie dus helaas hebben ze nog steeds niet de machine die op een gegeven moment zelfs maar 100 euro was (kan ook 125 zijn). Maar toch maar even doorgeven hier, ik weet dat velen nog zo'n machine zoeken. En deze heeft een onderstel / stahoogte.
    geode tip.heb hem zelf ook nodig maar de komende maanden andere (grote) uitgave.
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    cylinderschuurmachine
    Goeie tip; ben dus ook even gaan kijken maar liep tegen een kleinere variant aan die (nog) niet op de site staat.
    Een osscilerende cilinderschuurmachine die wat handzamer is ( zonder onderstel = dus past makkelijker op mijn werkbank en beter op te bergen ) met een nagenoeg zelfde slaghoogte. 149 Euro incl. BTW met diverse diameter cilinders.
    Ben er blij mee.

Let op mijn aanpassing voor de afzuigslang
    don't worry be happy

Te Koop : Taylor T5 met Koa bovenblad, in nieuwstaat wegens zelfbouw gitaren

Senior Member

Standaard

Mooie machine!
    Tip : als ze het hebben, koop dan alvast wat reserve schuurrolletjes. Je kunt ze misschien wel elders krijgen (vooral in Amerika) maar het is me niet geheel duidelijk of dat universele maten zijn. Ik moet voor de mijne ook weer wat nieuwe kopen maar mijn machine hebben ze niet meer. Dus de vraag is, als ik een setje bestel, of het gaat passen. Binnenkort toch maar de gok wagen

En die afzuigslang : briljant! :-)
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten