Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 715 van 904 EersteEerste ... 215615665705713714715716717725765815 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.141 t/m 7.150 van 9036
    Senior Member

Standaard

Tsja, hoewel technisch niet correct is dat in de volksmond langzamerhand "pre lawsuit" gaan heten. Iedereen snapt wat bedoeld wordt. Men zou zich er drukker over moeten maken in welke mate "pre lawsuit" ook betekent "betere kwaliteit" (en dus meer geld waard), wat wel vaak geimpliceerd wordt door verkopers.

Caliban heeft overigens gelijk dat de kop aangepast werd na klachten van Gibson.

Senior Member

Standaard

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr

Leuk starterssetje, wat zeg ik, ik zou hier zo mee in een kroegje gaan staan.

Senior Member

Standaard

Nog één keertje dan?

Gibson stuurde op 9 juni 1977 een brief aan haar dealers in de USA waarin zij meedeelde dat er "legal action in Federal Court" opgestart was om de Japanse exporteur en de USA distributeur van Ibanez gitaren te dwingen om te stoppen met het importeren van gitaren "similar in appearance to those manufactured by Gibson". Daarvoor had Gibson al rechtstreeks diverse fabrikanten gewaarschuwd dat ze op moesten houden met het kopiëren van Gibson "trademarks" en daarmee te profiteren van hun "goodwill", maar dat had geen resultaat gehad dus "after exhausting our patience, we have begun this legal action".

Ibanez was toch al toe aan het starten van een eigen, onderscheidende modellenlijn en had inmiddels de Artist serie gelanceerd. De uitkomst van de door Gibson aangekondigde juridische stappen werd dan ook niet afgewacht en de kop van de Ibanez Les Pauls werd medio 1977 definitief gewijzigd naar de zogeheten "rabbithead" (zie foto).

Dus: nee, er was nooit een "lawsuit" (rechtszaak), maar als Ibanez niet haar eigen design was gaan bouwen dan was die er wel zeker gekomen. Andere fabrikanten bouwden ook wel Les Pauls met de "open book" headstock, en er werd door Gibson wel gesproken van "various suppliers", maar de "legal action" was wel degelijk gericht naar het expliciet in de brief genoemde Ibanez.

De kwaliteit van de Ibanez Les Pauls bleef ongewijzigd hoog: ik heb een Ibanez LP Custom van juni 1977 en een Gibson LP Custom van april 1978. De constructie (pancake body, volute, etc.) en het gewicht zijn gelijk, de gebruikte houtsoorten ook met uitzondering van de toets: Gibson ebony, Ibanez "ebonized pallissander".
    IMHO is de bouwkwaliteit van de Gibson marginaal beter, maar de afwerking van de Ibanez veel beter.
    T-tops winnen het met een neuslengte van Super-70's. De Ibanez speelt fijner.

Laatst gewijzigd door Midwolda; 4 september 2013 om 23:52 Reden: aanvulling
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Dreigen met een rechtszaak is meestal al genoeg. Zie ook de recente gang van zaken rond Richwood. Daar zijn winkelvoorraden van weggehaald onder druk van de Gibson importeur. Terwijl die ouwe RE-125's een totaal andere kop hebben!

Senior Member

Standaard

http://www.speurders.nl/overzicht/mu...134894139.html

Voor de mannen van rond de 50 die nog steeds met een matje in de nek rondlopen...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    http://www.speurders.nl/overzicht/mu...134894139.html

Voor de mannen van rond de 50 die nog steeds met een matje in de nek rondlopen...
    De enige variant op het explorer model dat ik nog enigszins te pruimen vind. Plus de explorer zelf natuurlijk.
    En ik heb geen matje. Maar ik zou toch liever voor de echte explorer gaan. Van alle puntige gitaren de enige die me kan bekoren. Meer dan dat zelfs. Ik vind ze prachtig en ze spelen verbazingwekkend goed. Ergonomisch top en een enorme resonantie. Ik verdenk de gigantisch grote punt aan de bovenzijde ervan dat het een klankbord-achtige functie heeft. Onbedoeld natuurlijk, maar toch.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

http://www.speurders.nl/overzicht/mu...134926673.html

Ibanez PM120, ja ik vind hem ook lelijk maar dit is wel goedkoop voor een archtop die nieuw 2000 ballen of meer kost.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    http://www.speurders.nl/overzicht/mu...134926673.html

Ibanez PM120, ja ik vind hem ook lelijk maar dit is wel goedkoop voor een archtop die nieuw 2000 ballen of meer kost.
    Wow, dat is wel een hele gave gitaar voor dat geld. Nu ben ik niet zo op de hoogte van de Pat Metheny reeks, maar weet je zeker dat deze nieuw rond de 2000 heeft gekost?

Pat is natuurlijk wel de grote man. Ik zou deze gitaar blind kopen, mits ik daar het geld voor hebben gehad. Prachtig model. Geweldig mooie uitvoering, rasechte jazzbak en toch een modern uiterlijk. Ik vind ze super. :-)

Senior Member

Standaard

Man, moet dat nou, die destroyer... Wil al heel lang een explorer model en heb net een flink loonstrookje gekregen. Maar ik houd me in.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Man, moet dat nou, die destroyer... Wil al heel lang een explorer model en heb net een flink loonstrookje gekregen. Maar ik houd me in.
    Kopen ... NU!!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten