Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 28 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 274

Discussie: Simpel 6v6 of 6L6

Standaard

Even ter inspiratie, 'medium-driven' Fendertjes

Senior Member

Standaard

Die dingen reageren altijd zo lekker op de potmeter op de gitaar. Je zë de versterker lekker op een flinke oversturing en de potmeter van de gitaar draai je terug naar een klein randje vuiligheid.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Zo'n squiertje heb ik ook nog liggen. Wel een erg slap chassis, maar kan wel heel leuk zijn. Gewoon lekker weer oppikken en in kleine stapjes kennis vergaren.
    Ik heb in een Frontman 15 chassis ook wat leuks laten lepelen, is ook niet het stijfste chassis ever, maar kan prima!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Ja, dat ding van Frits. Zal cool geworden zijn. Ik denk zelf bij dat ding dat ik nu aan hhet bouwen bën aan een losse top of een 1x15inch combo.

Senior Member

Standaard

Van het weekend wat geexperimenteerd met een van mijn versterkers en nu weet ik het zeker. Ik wil een schakelbare negatieve feedback hebben. Op laag volume merk je er weinig van, zo´n 100k weerstandje extra in serie, maar zodra hij lekker hard staat merk je wel verschil. De versterker lijkt meer te leven en meer op je spel te reageren. Ook schoont hij beter op qua gain op de potmeter van de gitaar.
    Verder heb ik aan de voorkant naast de volume pot een miniswitch gezet om een brightcapje in te kunnen schakelen op laag volume (3 standenschakelaar, dus 2 caps en een bypass.

Volgens mij heb ik het schema nu ook zodanig uitgewerkt dat er in ieder geval een werkende basis moet zijn. Komende weken zullen wat druk zijn, maar begin oktober moet ik echt weer tijd hebben om het verder op te pikken. Heb nog zat hout, tolex, fender grillcloth, hoekjes en andere meuk. Heb er nu al zin in.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Mooi plan Tabula,

Tot die tijd heb ik dan ook om die tjet van broeder Verduin nog te gaan begrijpen

Senior Member

Standaard

Op basis van het laatste schema een hoop troep besteld bij ampmaker. Hopelijk kan ik van het weekend beginnen met solderen.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Alles in elkaar gebakken en alles blijkt ook te werken, incl alle mods. Brightcaps lijken een prima waarde te hebben. Regelbae negatieve feedback doet zijn ding. Beide gelijkrichters werken en hebben een klein, maar hoorbaar verschil. Gloeidraden hebben de juiste spanning, alleen alle andere spanningen zitten aan de onderkant van de marge. Klank is helemaal te gek. Nu nog even wachten hoe hij klinkt na "de wittebroodsweken". Hoop dat ik net zo tevreden blijf als over mijn 5 watter.

PS: 1 watt kan wel gruwelijk hard gaan zonder tonestack en andere signaalvretende rommel. De 1 watt stand kan je thuis al haast niet met een randje scheur krijgen. De 12 watt stand lijkt wel eindeloos clean te blijven. Volgende project wordt denk ik 0.1 watt ofzo.

Senior Member

Standaard

zoiets?

0.25W
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Alles in elkaar gebakken en alles blijkt ook te werken, incl alle mods. Brightcaps lijken een prima waarde te hebben. Regelbae negatieve feedback doet zijn ding. Beide gelijkrichters werken en hebben een klein, maar hoorbaar verschil. Gloeidraden hebben de juiste spanning, alleen alle andere spanningen zitten aan de onderkant van de marge. Klank is helemaal te gek. Nu nog even wachten hoe hij klinkt na "de wittebroodsweken". Hoop dat ik net zo tevreden blijf als over mijn 5 watter.
    In één keer werken , daar kun je trots op zijn hoor. Andere kant is dan wel dat je een laag larsgehalte toebedeeld krijgt, beetje jammer .

Gratuliere.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten