Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 24 EersteEerste ... 1321222324 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 231
    Senior Member

Standaard

Welgeteld 6 diodes voor de gelijkrichting. 1n4007. Niet alleen volgens Ceriatone schema, maar ook de diverse schema's/layouts op ampgarage van verschillende dumbles.

Onbelast meten in die zin van alle secundaire draden los solderen, en zwevend boven het chassis meten? Of buizen trekken?

Hier een lay-out.. schema heb ik niet voorhanden.

Edit: Ok zojuist ook jouw edit gelezen! Bedankt! Had ik maar een PT gekozen met verschillende primaire taps. Maarja, achteraf is het een koe in de kont kijken. Ach wat boeit het ook, ding klinkt goed... eigenlijk steeds beter.

Er zijn nog wat componenten onderweg. Ik ga hem modden naar Two Rock Custom Reverb Signature3 specs (of eigenlijk gewoon dumble nr 124).. althans de preamp dan. Die extra reverb en dumblelator die ze erin hebben laat ik voor lief omdat ik geen zin heb om extra buizen toe te voegen. Reverb doe ik eventueel gewoon uit een pedaaltje (tc hall of fame ofzo) die goed schijnt te werken ook met deze passieve loop.

100k anode weerstanden voor v1-v2. En 1.5k cathode weerstanden (ook dale rn65d). Tevens wat hogere snubbers op v2 (470pf ipv 270pf). En een switch om de feedback loop op v1 uit te schakelen. Die zit er al in en geeft wat meer gain en meer laag/laagmid. En dat was het dan ook. Komen ook F&T filter caps in. En nog een mooi stukje grill cloth.
    Laatst gewijzigd door kassie; 27 augustus 2013 om 12:56
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Inmiddels wel duidelijk, zie mijn edit in de vorige post. Wil je toch nog onbelast meten kun je het beste ff de secondaire kant losmaken maar de amp in standby zetten zonder buizen moet ook zo goed als stroomloos zijn.

Ben toch wel met je eens dat dit niet warm mag worden.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Inmiddels wel duidelijk, zie mijn edit in de vorige post. Wil je toch nog onbelast meten kun je het beste ff de secondaire kant losmaken maar de amp in standby zetten zonder buizen moet ook zo goed als stroomloos zijn.

Ben toch wel met je eens dat dit niet warm mag worden.
    Ff in standby modes gemeten. Netvoltage 226 (ze hebben er zin in bij Essent). PT secundair 630ac onbelast. Biastap 58ac. Filament 5.9ac.

Enig verschil is verder nog de aparte relay transformer die ik gebruik. Daar meet ik 14.5ac secundair. Die is wel afgesteld op 230 ipv 240. De centertap zit hier niet van aangesloten.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    PT secundair 630ac onbelast. Biastap 58ac. Filament 5.9ac.
    En nu belast?
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

620, 56.4, 5.9
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    620, 56.4, 5.9
    Is normaal hoor, ik vrees dat je aan het spokenjagen bent. Niets aan de hand dus.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Is normaal hoor, ik vrees dat je aan het spokenjagen bent. Niets aan de hand dus.
    Ahhh ik kan rustig slapen! haha. Nou amp is geboren dus. whoohoo.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd!

Senior Member

Standaard

Super Kassie , op naar de volgende .

Senior Member

Standaard

Thanks Buxtra en Hendriks!

Er komen nog wat meer plaatjes als hij echt af is. Wacht nog op wat grill cloth en tevens besloten om de voorste plaat ook open te maken. (de baffle wordt een soort frame zeg maar en dan schijnt het grill cloth wat door) voor de ventilatie.

Ik merk dat hij ook steeds vloeiender wordt. In het begin was hij echt wat gritty/schel. Had zelfs een combi 470pf bij 700pf op v2. Nu doet hij het prima met 2x 470pf. Echt een dumble sound nu, als hij nog vloeiender wordt kan er eventueel ook een tungsol in v2.

Zal ook kijken of ik even een filmpje kan maken en kan uploaden op youtube. Heb een goede camera, maar de geluidskwaliteit weet ik niet. Maar dit wordt dan na de two rock mods. Het valt me ook op dat deze amp niet hard hoeft om goed te klinken, Bijzonder prettig.
    Te Koop:

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten