Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 24 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 231
    Senior Member

Standaard

Zo de PT is gemonteerd en aangesloten. Ik heb overal de correcte voltages. Ietsje lager dan volgens spec.. maar er komt dan momenteel ook geen 240 uit de muur. Op de eindpit anodes meet ik 429. Dus mooi correct. Zo nu eerst de werkbank even opruimen en dan tijd om de buizen erin te doen en te biassen.

Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Het blijft er fantastisch strak uit zien zeg!

Senior Member

Standaard

Thanks Buxtra... gewoon een kwestie van niet te snel willen en elke verbinding schoon/nauwkeurig solderen. Van tevoren even nadenken over bepaalde draden twisten/bij elkaar. Of vooral bij de eindpitten hoe je ze niet bij elkaar wil. Niet te kort vanwege trekontlasting. Deze amp heeft dat ook wel nodig omdat alles volgepropt zit, alleen al vanwege overzicht is het dus belangrijk.

Er staat een setje Tung Sol 5881 te wachten. 23Watt per stuk ipv 30 (voor een 6l6gc). Dus wat minder headroom, maar ze krijgen goede reviews. Lekkere break-up. Ben zeer benieuwd. Zuch nu eerst die werkbank eens schoon.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Er staat een setje Tung Sol 5881 te wachten. 23Watt per stuk ipv 30 (voor een 6l6gc). Dus wat minder headroom
    Want??????????? Je moet ze al kouder afstellen. Dus krijg je juist meer headroom maar mogelijk (want je hebt het nu over de anode dissipatie en niet over het uitgangsvermogen) minder uitgangsvermogen.
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Want??????????? Je moet ze al kouder afstellen. Dus krijg je juist meer headroom maar mogelijk (want je hebt het nu over de anode dissipatie en niet over het uitgangsvermogen) minder uitgangsvermogen.
    .

Waarvan acte.. minder uitgansvermogen.

hij doet het in ieder geval! Eerst een dikke brom/gejank. Dus maar even de PI draden omgewisseld, en hij bleef stil.

De PT heeft 240. Maar uit de muur komt er zojuist 220. Met als resultaat dat de spanningen niet kloppen. Heb het uitgerekend en het is een factor 1.09. Dus bij 220 netvoltage heb ik 400vdc op de anodes. Bij 240 zal ik dan 236 hebben. Ik heb ze nu gebiast op 39ma.

23watt/400vdc x 0.7 x 1000 = 40.25ma

Even een vergelijk voor 436 vdc anodespanning.
    23watt/436 x 0.7 x 1000 = 36.9ma.

Heeft iemand enig idee wat verhoogde voltage met de bias doen? Krijg ik dan juist een hetere afstelling of koelere of blijft het in balans?Is er een manier is om nu een veilige afstelling te doen, of gewoon wachten totdat ik sporadisch eens 230/240 uit de muur meet?

Heb even een poosje gespeeld en het is nog niet echt dumble. Moest ook erg afgeknepen ivm tijdstip, en het was een losse speaker op de grond. Maar er komt al een mooie cleane klank uit. De drive heb ik nog niet helemaal kunnen ontdekken, maar klinkt op het eerste gezicht wat schel.

In ieder geval werkt de footswitch naar behoren, en doen alle schakelaars/potmeters het ook prima. Ik kreeg helaas nog geen geluid uit de FET input. Misschien even kijken bij die trimpot. Ik moet zowiezo nog even met die trimpotjes spelen. Zal er even wat info over opzoeken.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Als de netspanning hoger wordt geeft de bias wikkeling ook een hogere spanning. Daar deze negatief wordt gelijkgericht wordt de negatieve spanning ook negatiever. Tegelijkertijd wordt de positieve hoogspanning ook hoger dus krijg je een andere instelling van de eindbuizen. De loadlijn schuift dus op naar rechts. Afhankelijk waarop hij nu ingesteld staat heb je kans dat je voorbij de "knik" van de curves komt waardoor het volume ondanks de hogere spanning feitelijk niet toeneemt maar de versterker wel kouder wordt afgesteld. Zat je met de huidige spanning voor de knik heb je nog kans wat extra power eruit te persen.
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Als de netspanning hoger wordt geeft de bias wikkeling ook een hogere spanning. Daar deze negatief wordt gelijkgericht wordt de negatieve spanning ook negatiever. Tegelijkertijd wordt de positieve hoogspanning ook hoger dus krijg je een andere instelling van de eindbuizen. De loadlijn schuift dus op naar rechts. Afhankelijk waarop hij nu ingesteld staat heb je kans dat je voorbij de "knik" van de curves komt waardoor het volume ondanks de hogere spanning feitelijk niet toeneemt maar de versterker wel kouder wordt afgesteld. Zat je met de huidige spanning voor de knik heb je nog kans wat extra power eruit te persen.
    Thanks.. dus in principe als ik hem optimaal op 220 bias. Dus laten we zeggen die berekende 39/40ma. Dan zal het dus redelijk in balans blijven als het netvoltage 240 wordt omdat de biasspanning negatiever wordt terwijl de anodespanning positiever wordt. Dus in principe stijgt/daalt de stroom voor bias en anode gelijk t.o.v. netstroom. Maar de buis reageert daar wellicht anders op? Dus eventueel toch een ietwat koudere intelling mogelijkerwijs? In principe maakt het me niet zoveel uit zolang de marges maar niet over de 70% schieten en de eindpitten te heet worden.

Ik kijk morgenochtend nog even weer. Ik zal sowieso de biasspanning wat blijven controleren deze dagen. Heb even gefrutseld aan de Fet trim, en die doet het ook. So far so good. Blij mee.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Helemaal lineair is het niet maar ik zou me er niet zoveel zorgen over maken. Anders waren er al menig amps uitgefikt.
    Nico

Senior Member

Standaard

Oké net even op vol volume uit m'n dumble 2x12, en wat een sound zeg. Eneverende ervaring die 4 eindpitten.. Ben er normaal maar 2 gewend. Het is even goed zoeken met de settings, maar alle knoppen op 12 uur leverden al wat bruikbare sounds op. Level wat minder dan de ratio. En even met de gain trimpot gespeeld. Heb hem het liefst wat lager.

Bias heb ik wat lager afgesteld. Ik had een anode spanning van 410.
    Volgende berekening op 70% dissipatie: 23w/410 x 0.7 x 1000 = 39.3
    Zelfde berekening op 65% disspiatie: 23/410 x 0.65 x 1000 = 36.5.

Heb de bias er tussen in afgesteld op 37.5 ma.

Overal vind ik de amp wat 'smoothness' missen. Ik vind hem vrij agressief, haast marshall achtig. Zeker dat gain kanaal. Ik denk erover om de v2 kathode/anode snubbers te verhogen naar 470pf (zoals per two rock custom reverb signature). Er zit nu 330 op. Verder denk ik eraan om de 150k slope weerstand bij v1 te verlagen naar 100k (zoals per dumble 124) om wat meer mids door te laten? Of heeft de amp meer tijd nodig om ingespeeld te raken?
    Laatst gewijzigd door kassie; 22 augustus 2013 om 11:50
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Je moet er harder mee spelen.... Op een podium met een stevig meppende drummer en een ronkende bassist. Anders ga je nu dingen veranderen die al goed waren. En anders de twee buitenste buizen trekken en opnieuw spelen...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten