Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 67

Standaard

Ik denk dat de PP natuurlijk wel iets invloed op je sound heeft omdat deze ook een extra analoog circuit toevoegt welke je kunt vergelijken met een buffer. Het verschil zal dus inderdaad klein zijn. Tevens kan het zijn dat je hierdoor je Triaxis een ander input signaal geeft dan in bijvoorbeeld een true bypass situatie waardoor de Triaxis zich anders gedraagt.

Senior Member

Standaard

Ik was nog even aan het experimenteren en hoor ook een verschil tussen de bypass patch (0) (mixer op 100%) en de bypass functie (knop).

Als ik mijn TriAxis op het 2e rythm kanaal zet en alle tones (lo/mid/hi) op 0.0 zet, gain op 3.0 en volume op 7.5 dan is-ie nog steeds helderderer dan gebypassed. De gain/volume verhouding is zo gekozen dat het volume wel ongeveer hetzelfde is. In andere combinaties (hogere gain/lagere volume of lagere gain/hogere volume) is niet hetzelfde level in te stellen. Dit omdat de TriAxis 'in stapjes' werkt en niet traploos.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Ik was nog even aan het experimenteren en hoor ook een verschil tussen de bypass patch (0) (mixer op 100%) en de bypass functie (knop).
    Zou dat komen doordat in de bypass-patch je pre-loop wel geactiveerd is, en met de bypass functie niet (afhankelijk van hoe eea ingesteld in preset 000 is)?

Senior Member

Standaard

Nee, dat is dan met de pre-loop uit. Als ik die aanzet - hoor ik weer sparkle van de TriAxis.

Probeer zelf maar:
    Bypass (of nieuwe) patch met alle loops uit, de mixer (onderste waardes) helemaal 100% de rest 0% geen enkele effecten aanzetten en dan de bypass knop indrukken/uitdrukken.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

Disclaimer: Ik ken het apparaat niet, heb deze thread niet helemaal gelezen

ik vond dit op de site van Vintage Revolution
    We've also added a Bypass/Clean feature, making it possible to default to a usermade preset (called 'Clean') when engaging bypass. In this way you can bypass and still have certain settings available that apply to your basic tone, e.g. volume, pre- and posteffect loop settings, noise gate etc.
    In dit patch wordt dus klaarblijkelijk niet alles van het apparaat gebypassed...en dat zal invloed hebben op je tone?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Probeer zelf maar:
    Bypass (of nieuwe) patch met alle loops uit, de mixer (onderste waardes) helemaal 100% de rest 0% geen enkele effecten aanzetten en dan de bypass knop indrukken/uitdrukken.
    Ja, inderdaad, je hebt gelijk! De reden dat ik het vroeg van de pre loop instelling, is vanwege de reden dat ik in de bypass preset, de pre loop wel aan heb gezet, zodat ik die kan gebruiken wanneer ik met de 4-kabel dinges speel.
    Ik hoorde trouwens vooral een verschil in output; heb je in het tabblad "level" wel de levels op 100% gezet in de bypass preset? Ik zit nu vanwege het middagslaapje van mijn zoontje op een zacht volume te pielen, en hoor nu geen verschil tussen de knop-bypass en de 000 patch met de level control op 100%.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    In dit patch wordt dus klaarblijkelijk niet alles van het apparaat gebypassed...en dat zal invloed hebben op je tone?
    Daar heb je een punt; blijkbaar wordt standaard dus niet alles 100% gebypassed inderdaad, maar gelukkig is het instelbaar!

Standaard

Hi guys,
    I just finished the first beta version for MIDI IN implementation.
    For those how are interested in using it with MIDI, the following features are available:
    - 2 Leads master settings
    - Tap tempo for all the time based sound
    - Full control of the parameters and switch
    - Midi Monitor

Standaard

Cool features Max! I have the pedalino controller which works fine for me so it it not of my concern. But i can imagine that a lot of potential buyers will be really happy to have this option available. Good job which shows that you really listen to the end-users.

Standaard

Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn Pedalpro. De stereo post-loop I/O instellingen en de MIDI program changes zijn namelijk per preset instelbaar waardoor ik de GForce bewust niet meer in kill-dry (maar voor die speciale presets alles wet) zet maar bij sommige presets ook als serieel effect mee laat draaien. Dat geeft me de mogelijkheid om te kiezen dus een transparantie en veelzijdigheid. Beide zijn mogelijk.

De meeste presets van de Pedalpro zijn namelijk heel puur en dat is waar ik ook het meeste mee speel. Toch heeft de Gforce ook een aantal hele goede harmonizer, reverb of dual delay presets waar ik ook graag mee experimenteer. Door de post-loop per preset ander in te stellen heb ik dus een "best of both words" kunnen creëren. Geniaal.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 11 augustus 2013 om 23:52

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn Pedalpro. De stereo post-loop I/O instellingen en de MIDI program changes zijn namelijk per preset instelbaar waardoor ik de GForce bewust niet meer in kill-dry (maar voor die speciale presets alles wet) zet maar bij sommige presets ook als serieel effect mee laat draaien. Dat geeft me de mogelijkheid om te kiezen dus een transparantie en veelzijdigheid. Beide zijn mogelijk.

Ik snap niet helemaal wat je hier bedoelt. Ik had begrepen dat de mixer in PP sowieso al het 'dry' signaal meenam (da's een van de mix opties). Dus het signaal van de post-send/return is al een parallel track.

Ik heb mijn G-Force ook in de post-loop staan maar dan met kill-dry wel aan. Met de effect routing binnen de G-Force zelf bepaal je hoe de effecten op dat parallel-track worden geordend.

Het is idd kicken dat je per preset de pre- en post-loop kan aan/uit schakelen en de mix kan instellen. Ik ben er zelf nog niet uit of ik de PP mijn PC's voor mijn andere rack apparatuur laat versturen of mijn pedal board (Roland FC-300). Nu ligt het nog een beetje overhoop omdat ik nog vanalles aan het proberen ben (ook icm mijn Roland VG-99 modeller).
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten