Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 388 van 866 EersteEerste ... 288338378386387388389390398438488 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.871 t/m 3.880 van 8652
    Senior Member

Standaard

Ik heb zelf Chorus als laatste en Delay als één na laatste, anderen zullen dat best wel andersom of anders hebben, er bestaat geen "fout" in dit soort dingen, alleen smaak en eigen ervaring.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Maar dan zou ik alsnog die gate meteen na de drives zetten
    nee, dat had ik eerst en heb hem nu helemaal achteraan gezet en nu is alle hum en alle bijgeluiden weg. en dat was niet het geval toen hij na de drives stond.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Senior Member

Standaard

Gouden regel is natuurlijk altijd Drive/comp/EQ -> modulatie -> delay/reverb.
    Chorus na je delay vind ik gek, dan worden de repeats nog door een effect heen gehaald.. Maar zoals hier boven al gezegd word: ieder zijn ding!

Standaard

ik ga nog wel wat testen met volgordes. bedankt luke.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Senior Member

Standaard

Ach ja, de Delay kan het droge signaal en de echo's los van elkaar uitsturen dus je zou de echo's altijd om de Chorus heen kunnen laten lopen als dat belangrijk is....., maar even voor mijn beeldvorming, wat is het verschil tussen signaal met chorus laten delay'en en de delay's door een Chorus laten lopen, dat zal toch niet zoveel schelen?

Voor mij zelf maakt het eigenlijk toch al niet veel uit want ik gebruik ze eigenlijk nooit samen, bij mij is het of Delay, of Chorus.

Senior Member

Standaard

Als je toch maar één effect tegelijk gebruikt, maakt de volgorde geen reet uit. Als je dingen gaat combineren dan wel.

Wat mij nog altijd puzzelt.. delay voor of na de reverb?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Hoe veel het scheelt hangt van de instellingen op je pedalen af en hoeveel het jou kan schelen. Technisch gezien gebeurd er natuurlijk iets anders afhankelijk van in welke volgorde je de pedalen zet. Als je delay voor de chorus staat worden de 'tail' van je delay nog 'gechorust' als het ware. Als je ze andersom zet word je gechoruste signaal gewoon herhaald. Klinkt net even anders, alhoewel er waarschijnlijk niet al te veel verschil in zal zitten en ik me afvraag of je het in een bandmix gaat horen.
    Als de repeats nog door je chorus heen gaan is het signaal ook gewoon clean als je de chorus uit zet op het moment dat je repeats nog door gaan. Omdat het gechoruste signaal niet in je delay is gegaan als het ware.

..Volg je nog?

Probeer het gewoon eens zou ik zeggen

Delay voor reverb! Reverb is een soort ruimte emulatie, dus die komt altijd als allerlaatst. Maar hier ook weer: whatever floats your boat!

Senior Member

Standaard

Experimenteren daarmee! Ik heb een delay die ik ook voor oscillatie gebruik en die zit vrij vroeg in mijn keten. Geeft gekke geluiden om dat door een flanger of tremolo te halen. Of (mijn favoriet) door een reversed delay!

Ook heb ik mijn tremolo na mijn galm staan. Niet vintage, wel apart. Tremolo gebruik ik amper trouwens (misschien binnenkort wel meer want heb een Danelectro Tuna Melt gekocht)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    ... Als de repeats nog door je chorus heen gaan is het signaal ook gewoon clean als je de chorus uit zet op het moment dat je repeats nog door gaan. Omdat het gechoruste signaal niet in je delay is gegaan als het ware.

..Volg je nog?

Probeer het gewoon eens zou ik zeggen

Delay voor reverb! Reverb is een soort ruimte emulatie, dus die komt altijd als allerlaatst. Maar hier ook weer: whatever floats your boat!
    Ja, dat volg ik en dat snap ik, het is dan "netter" om je delay na de chorus te zetten.
    En nu de praktijk hier in huis: een DD-3 met de Direct Out aan de rechterkant en een CE-3 met A en B Out aan de linkerkant. Stekkertechnisch is het dan (op mijn bordje) handiger om de chorus na de delay te zetten, en dan wordt ook het delay-signaal aan twee kanten meegenomen als ik met twee amps wil spelen. De DD-3 kan dat helemaal niet, misschien ooit eens een pingpong delay kopen, cool...
    Met je opmerking over reverb ben ik het helemaal eens, helemaal achteraan, daarom zit die ook op veel amps. Ik vind reverb echt een aanpassing aan de ruimte waarin je speelt. Eigenlijk onmisbaar.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

ik zou ten alle tijden mijn looper ná mijn galm willen hebben. Daardoor ben ik er ook achter gekomen (want mijn looper is een DD7) dat je te gekke effecten kunt krijgen met delay na je reverb.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten