Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41
    Senior Member

Standaard

Ik heb het gat in 1 keer geboord, dat kan prima.

Met zo'n boor hou je het centerpunt, dat uitstekende puntje boort steeds vooruit op de rest. Dat was mijn gedachte en bleek in de praktijk te kloppen.

Daarbij 'snijd' de boor aan de buitenkant als eerste een mooi rondje door de lak zonder deze daarbuiten te beschadigen. Ga je met zo'n boor

aan de gang, dan is de kans veel groter dat de lak rondom het gat los komt.

Maar nogmaals, zorg dat een echt scherpe boor hebt en doe het langzaam aan.
    Laatst gewijzigd door Plant; 7 augustus 2013 om 16:40
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Hoi Swaag,
    Maak eens wat foto's en een soort werkvolgorde. ben gewoon benieuwd.

Ik denk dat je in tegentelling wat hierboven staat dat je eerst het dunnen snoertje naar binnen moet duwen door het geboorde gat niet gaat werken omdat je dan de plug niet vast kan zetten. Ik denk maar verbeter me als ik het mis heb dat je de dikke stekkerbus door het klankgat door het geboorde gat moet doen en dan vastzetten met de moer.

In ieder geval veel succes.
    Met vr gr
    han

Senior Member

Standaard

Ik was vanmiddag al klaar, het is nog geen 10 minuten werk
    Je werkt via het klankgat. Dat moet wel omdat je binnen met een ringetje de pre-amp op maat moet maken.
    Afhankelijk van hoe dik het hout is kan je door aan de binnenring te draaien ervoor zorgen dat het aan de buitenkant precies ver genoeg uitsteekt.
    Van binnenuit steek je de jackaansluiting met de pre-amp door het geboorde gat, aan de buitenkant draai je dan de zaak vast met een ringetje en vervolgens gaat het deel waar je een gitaarband aan vast kan maken er op.

En mensen wat klinkt die Lyric goed! Wat er in de testen gezegd wordt is juist: het versterkt je gitaar en niets meer dan dat. Geen rare kleuring, geen piezo-geluid, alles in balans en in mijn geval de power en het mid en laag van mijn D-35 blijft helemaal intact.
    Beetje de presence op de Lyric fijnregelen en de toonregelaars van mijn Fishman Loudbox 100 konden op de middenstand en klaar.
    Het karakter van de gitaar blijft behouden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Ik denk dat je in tegentelling wat hierboven staat dat je eerst het dunnen snoertje naar binnen moet duwen door het geboorde gat niet gaat werken omdat je dan de plug niet vast kan zetten. Ik denk maar verbeter me als ik het mis heb dat je de dikke stekkerbus door het klankgat door het geboorde gat moet doen en dan vastzetten met de moer.
    Daar heb je helemaal gelijk in, het moet van binnenuit naar buiten. Het is alweer enige tijd geleden dat ik mijn element heb ingebouwd, dus ik had het niet helemaal meer helder voor de geest.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swaag Bekijk bericht
    Ik was vanmiddag al klaar, het is nog geen 10 minuten werk
    Je werkt via het klankgat. Dat moet wel omdat je binnen met een ringetje de pre-amp op maat moet maken.
    Afhankelijk van hoe dik het hout is kan je door aan de binnenring te draaien ervoor zorgen dat het aan de buitenkant precies ver genoeg uitsteekt.
    Van binnenuit steek je de jackaansluiting met de pre-amp door het geboorde gat, aan de buitenkant draai je dan de zaak vast met een ringetje en vervolgens gaat het deel waar je een gitaarband aan vast kan maken er op.
    Inderdaad, zo doe je dat.

En mensen wat klinkt die Lyric goed! Wat er in de testen gezegd wordt is juist: het versterkt je gitaar en niets meer dan dat. Geen rare kleuring, geen piezo-geluid, alles in balans en in mijn geval de power en het mid en laag van mijn D-35 blijft helemaal intact.
    Beetje de presence op de Lyric fijnregelen en de toonregelaars van mijn Fishman Loudbox 100 konden op de middenstand en klaar.
    Het karakter van de gitaar blijft behouden.
    Die Lyric is toch een microfoon en geen piëzo?
    Laatst gewijzigd door Plant; 8 augustus 2013 om 02:33

Standaard

Wie niet wil boren en daar geld voor over heeft kan kiezen voor de Vintage Jack:
    http://www.tapastring.com/vintagejack.htm

Een standaard maat end-pin met jack erin.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

Senior Member

Standaard

Nooit gezien, maar slim bedacht. Mijn gitaar had precies zo'n endpin als die zwarte die eronder staat afgebeeld.

Zo te zien werkt het met een 3.5mm plugje i.p.v. de 'standaard' 6.3mm. Je moet dus wel een verloopkabel hebben en niet de standaard gitaarkabel met aan beide kanten 6.3mm. Maar zo te zien bestaan er degelijke (en haakse) pluggen voor.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Die Lyric is toch een microfoon en geen piëzo?
    Inderdaad, het is een microfoon die aan de onderkant van de brug wordt vastgemaakt.

Dat systeem om niet te boren.. Op zich wel handig, maar ik ben nooit zo kapot van 3,5 mm jackaansluitingen. Veel te losjes, en is het niet te licht voor een dikke gitaarkabel?
    En nu ik het zelf gedaan heb kan ook ik zeggen dat dat boren van een gat voor je gitaar niet echt heel spannend is.
    Mocht je echt heel voorzichtig willen zijn: doe het met z'n tweeën. de één houdt de gitaar vast, de ander kan met twee handen voorzichtig boren.
    Laatst gewijzigd door Swaag; 8 augustus 2013 om 12:32

Senior Member

Standaard

Op zich wel handig, maar ik ben nooit zo kapot van 3,5 mm jackaansluitingen. Veel te losjes, en is het niet te licht voor een dikke gitaarkabel?
    Is zo. Maar als ik staand (met gitaarriem) speel, klem ik de kabel met een ruime lus tussen de gitaar en riem als trekontlasting en om geen kracht van een zware kabel op de plug te hebben. Ook met 6.3mm laat ik de kabel niet aan de plug recht naar de vloer bungelen.

Ik doe dus zoiets:

Standaard

Ik heb ooit een bill lawrence op de kop getikt en echt een heel goed resultaat met dat ding.
    Voordeel is dat hij prima werkt op zowel mijn 6 als 12 snarige.

Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

Senior Member

Standaard

Grappig!
    Lijkt op een DiMarzio soundhole pickup die ik hier ook nog heb:

Met op de achterkant een stickertje "Patent Applied For". Een Dimarzio PAF element voor de akoestische gitaar. En akoestisch dat het klinkt

Maar wel een fijn storingsvrij (humbucker) en goed klinkend element met behoorlijke output en alle snaren in balans (Kom daar maar eens om bij zo'n Dean Markley ProMag ).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten