Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 24 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 231

Standaard

Ik weet niet of Alex het ook humoristisch bedoelt heeft...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Ik weet niet of Alex het ook humoristisch bedoelt heeft...
    Kaiser, plat vermaak die gast.. rijkeluis zoontje die de boel bij elkaar koopt.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Zo, de bedrading bij de eindbuizen klaar. Tevens wat aandacht besteed aan de bedrading in de preamp.

Preamp, Kathode en Anode draden bij elkaar volgens een foto van een Dumble bouw. Maar ik vraag me het volgende af. Twee anode draden krijg je negatieve feedback en dus stabilisatie? Want de twee triodes zijn uit fase? Maar één kathode draad zal dus uit fase zijn met een anode draad van dezelfde triode. Maar in fase met de anode van de andere triode. Dus het is niet allemaal stabilisatie toch? Doet het ook nog iets qua toon/harmonischen?

Ik bekeek de foto's van Ceriatone.. en die hadden de grids (pin 5) omhoog de lucht in, tevens de B+. Ik heb daar zelf persoonlijk niet zoveel vertrouwen in. Dus heb alla dumble de grid weerstanden over de buisvoet heen gesoldeerd richting de achterkant van het chassis. Krimpkous erop om sluiting te voorkomen. Zo komt de grid niet in de buurt van de OT primair. De twee draden van de PI liggen vlak naast elkaar zoals dat ook per dumble is (wederom negatieve feedback push pull?). En verder netjes aan de achterkant van het chassis, waar geen hoogspanningsdraden lopen (slechts aarde draden en de biastoevoer). Deze bedrading is met het oog op zoveel mogelijk stabilisatie? Maar wellicht redelijk wat hoog afkap?

Ik heb hieronder 2 100 ohm weerstanden 1/2 watt gesoldeerd voor de artificiele heater centertap (mijn hammond PT heeft geen gewone centertap). Ik zie in een ander dumble schema dat deze twee weerstanden op de éérste buis vlak na de PI zijn gesoldeerd richting massa. Is er een reden om dit te doen? En volstaat deze methode ook?

Zo rest me nog de filament verder af te maken (altijd fijn...).

Heb contact met Mouser gehad, ze sturen 3 trafo's nu, maar ééntje laat nog op zich wachten tot volgende week.
    Laatst gewijzigd door kassie; 6 augustus 2013 om 19:23
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

Zo de filament ook klaar.

Rest me niets anders dan te wachten op de trafo's.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Ziet er erg netjes uit hoor. Let wel op dat je de component draden niet te strak spant. Verder een lust voor het oog en waarschijnlijk straks ook voor het oor

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Ziet er erg netjes uit hoor. Let wel op dat je de component draden niet te strak spant. Verder een lust voor het oog en waarschijnlijk straks ook voor het oor
    Thanks, yep ik heb overal nog wat over.. en het liefst met boogjes nog... soort van trekontlasting. En ik hou ervan als het component van zichzelf al blijft zitten voor het solderen, en of een goede mechanische verbinding (vooral bij dikkere draden).

Heb jij nog wat theorethische kennis waarom Dumble dat zo deed met die anode/kathode draden bij v1/v2? Hier is een foto van een originele.

Lijkt erop dat anode/anode = uit fase (want verschillende triodes). Anode/Kathode van dezelfde triode = uit fase. Maar anode en kathode van verschillende triodes = in fase, dus positieve feedback (oscillatie)? Waarom rout hij dan de bruine en gele langs elkaar aan de onderkant van v1?
    Laatst gewijzigd door kassie; 6 augustus 2013 om 23:50
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Thanks, yep ik heb overal nog wat over.. en het liefst met boogjes nog... soort van trekontlasting. En ik hou ervan als het component van zichzelf al blijft zitten voor het solderen, en of een goede mechanische verbinding (vooral bij dikkere draden).

Heb jij nog wat theorethische kennis waarom Dumble dat zo deed met die anode/kathode draden bij v1/v2? Hier is een foto van een originele. .

Lijkt erop dat anode/anode = uit fase (want verschillende triodes). Anode/Kathode van dezelfde triode = uit fase. Maar anode en kathode van verschillende triodes = in fase, dus positieve feedback (oscillatie)? Waarom rout hij dan de bruine en gele langs elkaar aan de onderkant van v1?
    mooie foto??????
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    mooie foto??????
    "Sorry but you are not authorized to view or download this Attachment"

Senior Member

Standaard

De signaalniveau's verschillen niet zo veel tov elkaar waardoor het in de praktijk niet tot oscilleren komt. Een schakeling zal pas instabiel worden als de rondgaande versterking in fase en groter is dan 1x. De bedradingscapaciteit van twee naast elkaar liggende draden is zo gering dat het eventueel teruggevoerde signaal niet aan de voorwaarden voldoet. Logisch dat een zeer hoge frequentie het eerst in aanmerking komt voor oscilleren maar de versterkende trap geeft zelf ook meer demping naarmate de frequentie hoger wordt. Het gevaar voor instabiliteit valt dus wel mee rond een en dezelfde buis. Dit verhaal wordt anders als je bv de eindbuis anodes te dicht bij een preampbuis legt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    "Sorry but you are not authorized to view or download this Attachment"
    oh ok ....zeker niet meer welkom....
    Nico

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten