Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
<tante es mode> siet er goed uijt!!</tante es mode>
Waar komen die strips?
Frits
www.studiohetpand.nl
Haha Thanks!
Hij zit al strak in zijn vel.. morgen de hoekjes erop enzo. Dan even weer een foto. De strips komen aan de voorkant, twee aan de zijkanten.. één op de bodem.. en één bovenop de gril. Zoals op dit plaatje. http://www.gregorhilden.de/tl_files/...6klein4rl5.jpg
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Finished Headshell
Zo de cab is klaar, best blij met het resultaat. Ik heb BisonTix gebruikt. Smeer lekker weg en droogt snel. Het is een wat dikkere pasta wat niet door de suede heendringt. Als de lijm erdoorheen trekt dan krijg je lelijke donkerbruine plekken waar het pluche niet meer omhoog komt. Dat is me eens overkomen met een tolex lijm spuitbus. Goede dosering is dus het halve werk.. verder nog wat vast gezet met het nietpistool in de cab.
Er zijn echter nog 2 problemen.
1. Het chassis past er nu niet in door de extra dikte van de aluminium plaat en de suede. De twee glijdende posten aan de zijkant van de cab waar het chassis overheen rolt zullen dus een dikke 3mm dunner moeten. Extra zaag (duurt lang met verstekzaag helaas) en spuitwerk. Niet ideaal omdat het zaagsel snel in de suede trekt (zal wat moeten afplakken).
2. En ik moet even een andere oplossing verzinnen voor de bevestiging van de handle. Nu steken daar bouten uit onder de aluminium plaat, ik neig nu naar een verzinking zoals dat ook met speaker bouten het geval is. Morgen dus nog maar even een ritje naar de Fixet.
N.B. Als er nog iemand is met een restpartij Vox Grillcloth of navenant (WEM grillcloth is helemaal top off the bill). Dan houd ik me aanbevolen. Heb weinig zin om 60E te dokken (kost net zoveel als de hele cab bij elkaar, alsof het van goud gemaakt is). Had zelf het idee om een WEM motief erin te borduren maar daar ben ik snel vanaf gestapt.
![]()
Te Koop:
Aluminium plaat eruit en het plafond bekleden met aluminium tape (Pramma oid)
Inderdaad gewoon inslag moeren gebruiken en de bout evt. afslijpen zodat hij niet doorsteekt. En dan niet in de kast doen... eerst aftekenen en buiten de kast afslijpen.
Al verzaagd. Was nog een werkje. Maar slechts één klein beschadigingetje bij de suede. Even weer lijmen, en je ziet er niks van weer met de achterplaat.
Idd even die inslagmoeren ophalen. Tesamen met die opstaande ijzeren verzink ringetjes voor de schroeven bovenop de headshell. Zo nu weer verder met de amp en het technische gedeelte. Wacht nog op de trafo's.
Te Koop:
Het wordt erg mooi Kassie. Je laat een puik staaltje bouwen zien.
Rete benieuwd naar zo'n Overtone geworden door het showproces.
Thanks Buxtra. Handvat zit er inmiddels op middels die inslagmoeren. En ben nu bezig die ijzeren strips eraan te maken.
Trafo's komen volgende week binnen las ik net in een mailtje van mouser. Dan zie ik uiteindelijk wat voor sound eruit komt en of ik hem nog verder ga customizen. Zit eraan te denken om een solid state buffertje in de fx loop eraan toe te voegen. Cornish of Klon. Klon is het meest transparant, maar wellicht dat een cornish wat meer sprankeling toevoegt. Moet ik dus nog even bepalen of de amp dat straks nodig heeft. Dumblelator denk ik ook nog aan. Alhoewel ik met de kleinulator toch minder succes had in de loop van mijn Marshall. Denk gewoon aan een simpele reverb/delay.. Wellicht de Hall of Fame van TC electronic, die werkt volgens mij ook prima met line level.
Voor mij één van de mooiste dumble sounds is tot nu toe van David Lindley.. .
Te Koop:
Thanks Hans,
Alweer bijgekomen van de vakantie in het pitoreske Drenthe?
Zo straks even wat meer foto's van de bedrading. Heb wat dingetjes veranderd, en met name bij de eindbuizen volg ik de lay-out van Dumble i.p.v. Ceriatone.
Stukje humor.
Te Koop:
Favorieten/bladwijzers