Heb nu twee dagen dumbles vanbinnen gezien. En allemaal Fender transformers. Behalve de winterland.
Dus...
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Heb nu twee dagen dumbles vanbinnen gezien. En allemaal Fender transformers. Behalve de winterland.
Dus...
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Niet veel.. Hij vertelde er wat over in een interview in 'Guitar amp handbook, understanding tube amplifiers and getting great sounds'. Volgens Fischer waren er nogal verschillen tussen dumbles.. ook in kwaliteit.
Ik citeer:
As far as what I would call really elegant engineering, I'd have to say Dumble. I have to preface this by saying that Dumbles can be inconsistent. When Dumble decides he's going to make an amp for an artist and do it well, then you get all top-notch components, and when you get a Dumble that's done right, there's nothing out there like it. None of the guys who have ever copied Dumble amps have ever copied a good-sounding Dumble. The thing is, Dumble had amps that he just threw together and sent to Kitty Hawk in Germany for the European market, and they stink. But when you get a really good Dumble... It's a completely different amp than mine, but they do what they do, and my amps do what they do.
Die referentie is waarschijnlijk een reactie op Two Rock. Waar hij later in het interview nog even flink op af reageert omdat ze zijn amp gecloned hebben en volgens hem op een slechte manier. Hetzelfde euvel met Dumble amps.
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
I see, ik las de zin anders but it makes completely sense otherwise.
Speelt Santana er niet mee? Maar de voeding lijkt me ernstig overdreven, lijkt me nergens goed voor.
Hoe bedoel je Tommus? De Twin PT qua specs?
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Kan het schema even niet vinden maar hij heeft toch heel veel capaciteit in de voeding van de eindtrap? Persoonlijk houd ik van een wat 'losse' versterker. Lijkt me dat de voeding geen krimp geeft, maar misschien valt het mee
http://www.hammondmfg.com/pdf/EDB291FEX.pdf
Hmmm... weet niet hoor. Ik hou vooral van een trafo die zijn mannetje staat en koel blijft. Niet een die op het randje werkt, en waar de voltages bij inkakken als er net even wat meer stroom gevraagd wordt. Stijfheid valt ook te regelen met de filtercaps. Sommige dumbles hebben 100UF, sommigen 150...
Hij heeft op de B+ wel genoeg ma over.. 4x6l6 en 3x 12ax7 verbruiken zo'n 216, van de 500ma. De filament heeft slechts 1a over. Mijn express heeft ook een zwaar overgespecificeerde PT. Maar die is ziek dynamisch en aanslag gevoelig.
Te Koop:
Kan goed zijn dat je gelijk hebt, ik heb me van meer dingen een beeld gevormd dat dan hardnekkig blijft voortbestaan.
Heb weleens gedacht hoe meer capaciteit in de voeding hoe beter, maar dat is niet zo, dwz het heeft een effect op het geluid van de amp.
Het kan gewenst zijn.. niet noodzakelijk beter of slechter qua geluid voor een bepaalde amp. Als de voltages inkakken heeft dat zeker een invloed... minder dynamiek.. andere sound, versterker reageert trager, alsof je tegen een muur aanslaat. En een PT die te heet wordt.... Kan wel leuk zijn voor vintage amps om sag te veroorzaken. Heb toch liever een PT die blijft ademen eigenlijk. Liever 180 cruisen met een V8 uit een mercedes S, dan met een 1.2 twingootje...
Te Koop:
Favorieten/bladwijzers