Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Winterland bass amp:
![]()
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Frits
www.studiohetpand.nl
De transformers in een Dumble zijn over het algemeen stock Fender. Dus het zit het echt in het circuit. Zoals mastervolume en e.a. aan mods. Helpt natuurlijk dat Dumbles bespeeld worden door grootheden of zeer ervaren musici... Maar de andere kant is: goede gereedschap maakt het halve werk.... En elk kind begint met kopieren..
Inderdaad. Ken Fischer van Trainwreck circuits gaf eens aan dat mensen teveel aandacht besteden aan transformers en bepaalde onderdelen. Hij kon een goede amp bouwen met middelmatige onderdelen en toch een zeer goede sound bereiken. Verder vertelde hij dat Dumbles nogal kunnen verschillen in sound. De amps die hij naar Kitty Hawk stuurde vond Ken maar matig, maar als hij een 'speciale' amp op aanvraag voor een artiest bouwde, dan was het top. Nu heb ik verschillende dumbles via youtube beluisterd, en voor lang niet alle loop ik warm. Maar bijvoorbeeld de sound van Lindley (eerste generatie dumble) vind ik helemaal top.
Ik ben wel benieuwd wat dan het verschil is tussen Dumbles onderling, en de high end clones (bijvoorbeeld een Twinkleland). Helaas geen gutshots van een van Weelden (loyale klanten?). Maar wel van Welagen, die maakt volgens mij vooral gebruik van Heyboer of Classic Tone trafo's.
Behalve de CTS jacks ipv de cliffs, zie ik niet zo bijster veel verschil qua onderdelen t.o.v. de Ceriatone. Enig verschil is wel de 1uf elco in de NFB loop waar het origineel/Welagen een tantalum gebruikt. Volgens mij is dit om te voorkomen dat er DC op de presence pot komt en zodoende geen gekras als je eraan draait?
Laatst gewijzigd door kassie; 30 juli 2013 om 12:00
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Favorieten/bladwijzers