De oer subkick was een Yamaha NS10 woofer. Daar haakte Yamaha handig op in. Ik heb veel speakers en ik heb er een aantal van geprobeerd als subkick, zelfs een oude Philips AD3800M van 800 ohm. Maar die zou je beter als zangmicrofoon kunnen gebruiken, laag komt er niet echt uit. De Kef B200 gaaf een bak laag waar je stil van wordt, gewoon los voor de kick.
Ik heb ook nog een B110, die is kleiner maar werd ook als woofer gebruikt in de beroemde Rogers monitoren. Ik heb zelfs koptelefoons gebruikt als kickmic en denk nou niet dat een klein membraan geen laag kan geven cq genereren want dan kom je maar eens luisteren naar mijn kleine TDL 0.75 zuilspeakertjes. Daar zit een woofertje in van 8 cm en die geven zoveel diep laag dat ik mijn 10"subwoofer uit heb gezet omdat het te veel werd.
Ik denk dat een klein woofertje met een zachte rubberen ophanging het goed zal doen als subkick. De B200 is wat groter, maar heeft ook een zachter rubberen rand. Harold zal zijn ervaringen wel spoedig ventileren hier. Houd er wel rekening mee dat er uit een speaker die als microfoon wordt gebruikt veel meer signaal komt dan van een microfoon. Weerstandjes kosten hoegenaamd niets.
B200 zijn er in verschillende versies... nog verschil qua klank als subkick?
www.t-linespeakers.org/drivers/b200.html
Top. Dank je wel. Ik zal eens kijken of ik tijd kan maken voor een projectje als dit![]()
Clipje met verschillende kicks en de Yamaha Subkick:
NS-10 woofer hier te koop:
http://www.thomann.de/nl/yamaha_ns10m_tieftoener.htm
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Favorieten/bladwijzers