En natuurlijk nog gefeliciteerd!
En natuurlijk nog gefeliciteerd!
Ik heb ook helemaal niets tegen de huidige combinatie, werkt erg goed en ziet er prima uit. Voor de Bigsby pleit alleen de 'coolness factor', want de gitaar wordt er zwaarder van, sustain gaat achteruit, er wordt mooi hout bedekt en het kost nog een paar centen ook incl. Vibramate. Don't hold your breath dus...
Zo'n 3-delige top straalt zoveel MOJO uit!![]()
Even het verhaaltje erbij:
Ik wou eens een echt goede Les Paul, mijn Epiphone Les Paul en 60th anniversary Strat de deur uitgedaan. beiden waren het net niet voor mij.
Ik twijfelde tussen een paar LP traditionals (pro (mooi moderne traditional) / faded en regular) standards 2012 / 2013 (die lichte versie daarvoor had ik niet zoveel mee) en een Slash Les Paul.
Die laatste mag overpriced en fanboy als de hel zijn maar het uiteindelijke verschil was gewoon te groot.
De acoustische sound bracht al een glimlach, de afwerking, hout/lak, en natuurlijk de speelbaarheid en wat enorm lekkere volle sound.
Vooral de neck pickup zo romig warm zonder dof te worden..
Ook ziet hij er uit alsof hij al een verhaal te vertellen heeft zonder heavy reliced te zijn.
Dat pure hout zonder dikke laklaag met wat vergeelde randjes staat gewoon super.
En heeft ie verdorie ook nog een mooie Fishman bridge pickup die ook dual en zelfs split cable te gebruiken is..
Gelukkig niet heel erg Slash branded, heel subtiel op een trussrod covertje.
De Standards en Traditionals in de vergelijk waren ook echt goede gitaren maar met deze Slash hadden ze daar echt even geen kans. Dan ineens blijkt een custom shop LP een soort van volledig af gitaar ofzo.
Dus toch maar met een compleet lege beursmaar wel met een geweldig gitaar
de deur uitgestapt
Hij is nu een paar maandjes in mijn bezit en ik behandel hem nog steeds als mijn precious.
Voorlopig is mijn Les Paul GAS gestild.
Laatst gewijzigd door Tonton; 7 juli 2013 om 22:12
Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic
@Tonton Prachtige gitaar, man.
Favorieten/bladwijzers