Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1163 van 1797 EersteEerste ... 163663106311131153116111621163116411651173121312631663 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.621 t/m 11.630 van 17961
    Senior Member

Standaard

Geen twijfel over de gitaar zelf, maar over de verkooptactiek.

http://www.ebay.nl/itm/261218970569

Deze veiling is al lang afgelopen en de aanbieder heeft 'm al een paar keer opnieuw aangeboden omdat hij niet verkocht werd. Je zou verwachten dat hij in z'n prijs zou dalen ...

Klik maar een paar keer op "De verkoper heeft dit object of een soortgelijk object opnieuw aangeboden."

Senior Member

Standaard

En jawel, weer een nieuwe lading nep-Gibsons van onze grootste twijfelvriend:

http://link.marktplaats.nl/690215328

Senior Member

Standaard

Ik erger me behoorlijk dat hij nog steeds op marktplaats actief mag zijn na honderden keren melding te maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Geen twijfel over de gitaar zelf, maar over de verkooptactiek.

http://www.ebay.nl/itm/261218970569

Deze veiling is al lang afgelopen en de aanbieder heeft 'm al een paar keer opnieuw aangeboden omdat hij niet verkocht werd. Je zou verwachten dat hij in z'n prijs zou dalen ...

Klik maar een paar keer op "De verkoper heeft dit object of een soortgelijk object opnieuw aangeboden."
    Helemaal mee eens! Het is mij al jaren een doorn in het oog dat een gitaarwinkel de volgende dag DEZELFDE gitaren voor DEZELFDE prijs nog eens aanbied!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Helemaal mee eens! Het is mij al jaren een doorn in het oog dat een gitaarwinkel de volgende dag DEZELFDE gitaren voor DEZELFDE prijs nog eens aanbied!
    Klik nog maar een paar keer

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb vandaag een voorstel gedaan op een item dat al verkocht was maar weer opnieuw werd aangeboden. Dat soort dingen gebeuren, dat de verkoop om wat voor reden dan ook toch niet doorgaat. Dat was handig want je kon het bedrag zien waar de verkoper op was in gegaan. Paar tientjes lager geboden dus, wat VER beneden de buyitnow was en zowaar, verkoper gaat akkoord.

Ik vind het wel handig hoor, dat opnieuw aanbieden. Ik vind dan weer irritant wanneer je een bod hebt uitstaan en het item ineens verdwijnt voordat de veiling is afgelopen.

Senior Member

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Pepe

Jep als je een paar keer klikt dan zie je dat hij van 1200 naar 950 is gegaan. Snap dan ook wel dat hij nog niet verder zakt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Jep als je een paar keer klikt dan zie je dat hij van 1200 naar 950 is gegaan. Snap dan ook wel dat hij nog niet verder zakt.
    hij is niet van 1200 naar 950 gegaan, maar van 950 naar 1200
    no life without music

Senior Member

Standaard

Nog even gekeken en begrijp ik het nu goed dat hij zelfs van 899 naar 1200 is gegaan?
    Als je naar de datum kijkt zou het zo zijn maar kan het me niet voorstellen als je iets niet verkoop het item duurder maakt.

Senior Member

Standaard

Dat zie ik ook op gitaarmarkt wel vaker en dan staat regelmatig de oude advertentie met de lagere prijs er ook nog op. Alsof ik niet even kijk wat de andere ads van de verkoper zijn

Het kan een tactiek zijn die erop gericht is om de potentiële koper het gevoel te geven dat het te verkopen object echt waarde heeft misschien?

Wat ik vaker met succes toegepast zie worden is een object aan bieden voor een duidelijk te lage prijs. Dan zie je vaak dat de biedingen binnen een paar uur al op een normaal prijsniveau uitkomen en daar vaak ook overheen schieten. Is een raar iets, de psychologie van het kopen en bieden. Als er druk geboden wordt op iets dan gaan mensen sneller mee bieden, of dat nu uit angst is dat het ding anders al verkocht is of omdat het drukke bieden het idee geeft dat het om een gewild object gaat?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten