Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 30 EersteEerste ... 111920212223 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 296
    Senior Member

Standaard

Over de koppelcondensator.

Dit heb ik gemaakt voor mijn Trainwreck Express clone. Het is een switch voor een extra cap in parallel op de vaste koppelcap.

Dus de vaste is 2n2. En er komt nu dus een extra 2n2 bij. De 2m2 weerstand houdt het signaal voldoende tegen, maar houdt wel een load op die cap zodat je geen pop krijgt.

Je krijgt iets meer laag mid, en ietsje minder gain. Als standalone amp is dat een toffe feature.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Als je condensator parallel zet wordt de vervanginswaarde toch groter? De gaat inderdaad meer laag geven, maar ik wi ljuist minder laag. Dus wil ik de waarde van de koppelcondensator gaan verlagen. Ik heb nu een 22nF op normal en 2.2nF op bright.
    Zat er eerst over te denken deze te wisselen, zodat bright iets minder scherp werd en normal iets minder wollig. Maar het bright kanaal vind ik eigenlijk wel prima.
    Denk dat ik nu eerst die 320uF maar ga verkleinen. Die is sowieso beetje overdone. 25uF ofzo is al voldoende om fully bypassed te zijn. Ik ga waarschijnlijk een 10uF proberen of misschien zelfs een 4.7uF.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Vandaag weer gerepeteerd. De versterker weer meegepakt en even een patchkabeltje om eens te proberen de inputs door te koppelen en de kanalen parallel te zetten.
    De gitaar in high bright, patch kabel van low bright naar high normal. Amp aan, en toen zat er ineens een vogeltje in mijn versterker. Een heel hoog frequent gefluit ontstond er. Amp uit, patchkabeltje eruit, amp aan en de fluit toon was weg.
    Toen geprobeerd de kanalen te wisselen, gitaar in high normal, patchkabel van low normal naar high bright en wederom het zelfde verhaal, een hoog frequent gefluit uit de versterker. Patchkabeltje eruit en niks aan de hand.

Waar kan deze fluittoon op wijzen? Ik krijg bij google veel topics over kapotte buizen, maar dat lijkt me sterk, aangezien hij het zonder patchkabeltje wel doet.

Senior Member

Standaard

probeer het thuis ook even... mijn express clone heeft ook redelijk wat versterking in het hoogfrequente gebied.. en ook fluittonen meegemaakt tijdens een gig.. mijn oplossing was om de bright switch in de off positie te doen en het was weg... thuis had ik er geen problemen mee dus ik vermoed wellicht interferentie met andere apparaten.. slechte aarding wellicht...
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

kan best dat je op het randje van oscillatie ergens zit. Door beide kanalen te gebruiken wordt ergens in de keten het signaal een stuk groter. Mogelijk veroorzaakt dat wat parasitaire overspraak.
    Nico

Senior Member

Standaard

De versterker deed het ook als ik de volume pot van mijn gitaar helemaal uit had (dus geen signaal). Oscillatie kan toch pas optreden wanneer je een signaal toe voegt of kan dat ook intern 'opgewekt' worden?

Binnenkort eens wat gaan meten. Moet ook nog even een dummyload maken, tonegenrator met speakerkast wordt je wat hersendood van

Standaard

Oscillatie kan zeker intern plaatsvinden zonder extern toegevoegd signaal.
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Senior Member

Standaard

Wanneer ik mijn versterker op standby zet (voordat ik hem uit zet) hoor ik een seconden na het uitzetten een ruis opkomen en dan zakt hij weer weg. Ik vermoed dat dit het ontladen van de elco's is, echter heb ik dit nooit eerder gehoord.
    Is dit normaal? en is dit eventueel te verhelpen door middel van een bleeder weerstand te installeren?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    En is dit eventueel te verhelpen door middel van een bleeder weerstand te installeren?
    Zou ik sowieso doen, maar vermoed niet dat het je euvel gaat verhelpen ...

Senior Member

Standaard

lijkt me vrij normaal.. gebeurt zowel op mijn express als marshall... van de standby naar uit komt er weer wat signaal op dat snel afsterft.
    Te Koop:

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten