Nou, dat is de vraag...
Gisteren eens gespeeld met een tweekanaals amp, zonder verdere tierelantijnen, dat was ook wel weer eens leuk!
Nou, dat is de vraag...
Gisteren eens gespeeld met een tweekanaals amp, zonder verdere tierelantijnen, dat was ook wel weer eens leuk!
Maakt niet uit. Je valt vroeg of laat toch altijd weer terug op goede rack-aparatuur ;-)
Vraagje:
Hoe doen jullie "tone control"? Lossen jullie dit op met F1/F2? Zo ja, hoe dan?
Ik mis eigenlijk een low-mid-hi EQ (mijn oude Roland GP-8 heeft dat wel en dat vind ik echt handig!) aangezien ik alleen een eindversterker heb (Mesa 2:90).
Ik heb nu mijn TriAxis in de (pre) send/return zitten en mijn G-Force in de stereo (post) aux send/return. Als ik de patches op mijn TriAxis gebruik die ik heb gemaakt voordat ik de PP had, klinkt het allemaal lekker crispy. Alleen de PP klinkt op mijn setup een beetje mid en te weinig hoog. Daarom ben ik op zoek naar een EQ mogelijkheid.
Gitaar -> PP (pre-send)-> TriAxis ->(pre-return) PP (post-send)-> G-Force ->(post-return) PP -> 2:90 -> Marshal 2x12" Cab
Grtx, Marc
Bekijk hier mijn gear.
Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!
Je bedoelt als je de PP ook meteen als preamp gebruikt, dus zoals in jouw geval zonder de triaxis (pre loop uit)?
Yep. Wanneer je alleen de PP gebruikt.
Grtx, Marc
Bekijk hier mijn gear.
Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!
Goede vraag. Ik gebruik momenteel de preamp van de Pedalpro erg veel. Ik vind namelijk dat er een enorm goed preamp & boost circuit in zit waardoor ik steeds minder gebruik maak van mijn Groove Tubes preamp. Ik kleur hem niet echt bij maar kan me voorstellen dat dat soms wel gewenst is. Hangt ook een beetje af van je setup speakers, eindbuizen etc. Er zitten overigens wel een aantal distortion presets in waarin de eq anders is ingesteld dus het zou zonder meer mogelijk moeten zijn. Ik beschouw de filters zelf meer geschikt voor het maken van dynamische envelope effecten zoals wah, ooh en aah soundjes. Misschien dat Max antwoord kan geven?
Wel heb ik er sinds een maandje een GForce achter gezet i.p.v. de Lexicon galm. Ik had namelijk behoeft om (naast de analoge modulation delay van de PP) ook mijn favoriete TC dual delay weer aan het systeem toe te voegen. In combinatie met de preamp is het een perfecte combinatie geworden.
Laatst gewijzigd door tnijland; 11 juni 2013 om 18:55
Heuh? Is dat zo?
Volgens mij is er niks anders dan de level-instellingen, en het gebruik van de filters, en als het wel zo is dan heb ik ergens gigantisch iets gemist.
Ik heb de pedalpro nog nooit als preamp gebruikt; voor solo's doe ik een beetje PP distortion + boost + filter, maar altijd in combinatie met mijn eigen versterker.
Wel een goede vraag inderdaad; ik heb geen eq iets gevonden en zou wellicht best handig kunnen zijn; hoop dat Max ons het verlossende antwoord kan geven!
Ik vind de kleur van alleen de PP ook mooi (denk ik) alleen er zou voor mijn setup wat meer sparkle in moeten zitten. Als ik mijn TriAxis bij schakel (pre-loop) dan kan ik daarmee de tone wel regelen maar die voegt dan ook een eigen kleur weer toe - zelfs op een zo neutraal mogelijke instelling (heb een tijdje zitten A/B-en met de TriAxis instellingen).
Andersom geldt het trouwens ook: als ik de PP in bypass zet en alleen mijn TriAxis en G-Force aan zet, klinkt het ook anders dan als het niet door de PP gaat.
Grtx, Marc
Bekijk hier mijn gear.
Dus eigenlijk zeg je dat de PP je geluid hoorbaar kleurt?
Ik hoor een heel subtiel verschil tussen de PP er volledig tussenuit, en de PP in bypass icm met mijn versterker, en dat verschil wijt ik eigenlijk aan de kabels die er in deze beide situaties al dan niet tussen zitten (Sommer Grindycop beast met Neutrik pluggen). Het geluidsverschil is kleiner dan toen ik nog met mijn pedalenplank speelde, daarom heb ik dit nooit bij de PP gezocht, maar ik vind het verschil zo klein dat ik het sowieso in bandverband niet meer hoor (en ik durf ook geen blinde test te doen).
Klopt jouw PP wel met je FX level & impedantie?
Een echte A/B test heb ik niet gedaan en de kabels zullen zeker meetellen dus ik ga niet keihard beweren dat de PP het geluid kleurt maar het klinkt in mijn oren wel anders dan mijn originele setup zonder PP. Of de impedanties kloppen weet ik niet heb ik niet onderzocht. Ik had wel even problemen met het begrijpen van de post-send levels. Die kan je namelijk niet verzwakken wel versterken. Dat maakt dat de input van mijn G-Force wel heel laag staat (ongeveer op 9 uur).
Grtx, Marc
Bekijk hier mijn gear.
Favorieten/bladwijzers