Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: 12 snaar

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 mei 2002
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    762

    Standaard

    ik heb er eentje van Yamaha, elektriek ook...... uit de Pacifica serie, eigenlijk gewon een Strat met 12 snaren.....

    speelt vrij gemakkelijk, je hoeft er eigenlijk nauwelijks aan te wennen.....
    mooie volle klank met al die snaren :-) beetje een soort natuurlijk chorus effect dat er in zit.......

    waar je eigenlijk het meest aan moet wennen, is wanneer je daarna weer en gewone gitaar pakt, wat zitten die snaren dan opeens ver uit elkaar zeg! dat voelt even raar, ook al speel je wel net zo makkelijk weer verder hoor.....
    Cut not the wings of your dreams,
    for they are the heartbeat and the freedom of your soul.


    http://www.myspace.com/restlessmoonband

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard

    ik zoek nog steeds naar een goede acoustische 12snaar

    het bert K, is die rick van jou, gaaf man
    (zag enige tijd geleden dat rick 95% marktaandeel heeft in de 12snaar elektriek, dit voor een groot deel te danken aan het tingeltangel geluid van Roger McGuinn en de Beatles)
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    2 september 2003
    Locatie
    Westland
    Berichten
    80

    Standaard

    Heb laatst de gitaar van me schoonvader opgeknapt, een 12 snarige Egmond (oud beesie) had alleen wat problemen met stemmen van de snaren. Ik had de onderste snaren gelijk gestemd maar kreeg de D en G snaar niet lekker gestemd. Die voelde slapper aan klopt dit eigenlijk? Maar er komt wel een heerlijk geluid uit zo'n 12 snaar
    Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NeeraDJ
    De 12 snarige gitaar komt oorspronkelijk uit Colombia,
    Kijk, dat wist ik niet. Weet je er misschien wat meer van, over Colombia bedoel ik?
    Nee eigenlijk niet, was een keer naar een quiz op Nederland 3 aan het kijken en daar vertelde de presentatrice een kort verhaaltje, is me weinig van bijgebleven behalve dat ie uit colombia kwam
    '98 CS Jackson KE2 USA
    '87 Gibson Flying V Designer
    Fender Stratocaster

    VHT Ultralead
    Marshall 2x12 vintage
    Bogner 1x12 Shiva cab; Classic Lead 80

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=22854

    Hierboven heb je de URL van een gelijklopend forum dat ik enkele dagen geleden ben begonnen. Ik wil ook een 12 string aankopen. Ik heb er een leuke en betaalbare van Cort op 't oog. Enig nadeel dat me ervan weerhoud ze aan ta schaffen is het gemis van een elementje om het op mijn versterker in te pluggen. Ibanez en Epiphone hebben ook leuke modelletjes, maar deze zijn pakken duurder. Die Cort kost 220€, héél betaalbaar dus. :P
    Life is music!

  6. #16
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2004
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    26

    Standaard 12 snaar kopen??

    Ik heb toevallig nog een 12 snarige gitaar te koop van Seagull. Ik heb er een Aktief Piezo systeem in laten zetten (Fishman Natural I).. weer €175 euro lichter.. :-D Ik zit zelf te denken aan een €450,=... Een goeie electrische gitaar is natuurlijk ook altijd welkom!!
    Interesse??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top