Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 35 EersteEerste ... 182627282930 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 344
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Heb het topic nog even doorgenomen. Wat een vakwerk! Petje af!

En ... een schitterende metaalfrees !!
    Dank, Ike. Enne, sterkte met de thuissituatie. Als er iets is dat ik kan doen (al is het maar afleiding geven door die Bigsby mal voor je te gaan maken) dan laat maar horen! :-)

Vandaag niet zo veel gedaan, gaten verzonken in die knetterharde RVS neckplate, de routing van de pickup-covers iets aangepast zodat het ook nog past als de gitaar gelakt is, en deze 4 rvs plaatjes ook voorzien van de inmiddels bekende engine turned finish.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Dank, Ike. Enne, sterkte met de thuissituatie. Als er iets is dat ik kan doen (al is het maar afleiding geven door die Bigsby mal voor je te gaan maken) dan laat maar horen! :-)
    Thanks. Ik kom daar zeker op terug. Die Bigsby gaat er komen, hoe dan ook!
    En over die mal neem ik nog wel even contact met je op. Kan ik hem komen halen en die mooie machines van jou eens in het echt zien
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Thanks. Ik kom daar zeker op terug. Die Bigsby gaat er komen, hoe dan ook!
    En over die mal neem ik nog wel even contact met je op. Kan ik hem komen halen en die mooie machines van jou eens in het echt zien
    Je bent van harte welkom (iedereen van gitaarnet trouwens (mits niet allemaal tegelijk en onverwachts ))!
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Zooo Marco, je bent goed bezig. Ben ik een hele tijd niet op het forum geweest, en nu zie ik ineens in dit topic meerdere van die mooie gitaren onder je handen vandaan komen

Senior Member

Standaard

(voor de niet-facebookers) :
    vanavond even lekker een uurtje bezig geweest met knoppen voor de Katalina. Nog niet perfect maar ik vind het in ieder geval veel leuker dan standaard knoppen kopen.
    Ik ben begonnen met een ruwe ongepolijste RVS buis

Hier heb ik 2 plakjes vanaf gehaald met een flex, daar heb ik 2 standaard knoppen voor op maat geslepen (gelukt, ook al heb ik helaas geen draaibank) en alles verlijmd, beetje gepolijst en daar eerst gestopt omdat de knoppen misschien nog wat te hoog zijn. Eigenlijk zou ik ze in diameter net iets groter willen hebben maar ook tegelijk platter/lager.

Hier is het RVS nog ruw

Ik ben zelf al best blij met deze eerste poging.

Standaard

woei! Dat ziet er veelbelovend uit! Iemand anders (of ikzelf)heeft het misschien al gezegd, maar ik heb zo'n vermoeden dat als de Jetsons gitaar zouden spelen ze dit model zouden uiotzoeken.

Senior Member

Standaard

Vandaag heb ik de 2e van in totaal 3 slagplaten/faceplates voor de Marz-6 afgemaakt.
    Dit is de 'mirror polished' versie van RVS met zelf gefreesde aluminium inleg in het midden.

Ik moest dat aluminium op een of andere manier bevestigen, ik heb dun RVS onder de plaat gelijmd en het aluminium weer daarop gelijmd.

Aluminium ingelijmd

de 2 naast elkaar:

Voor de Katalina heb ik nog een RVS jackplate gemaakt, engine turned :

En de hals zit intussen vast

Senior Member

Standaard

Man wat mooi

Da's ok wel een echte "mirror". Bij de nek zit ook maar een verrekt dun streepje. Blijft dat goed zitten met de lijm?

Vakwerk !!!
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Ik was best een beetje benauwd over dat dunne streepje, maar het voelt verbazend sterk, en als het eenmaal op z'n plek zit geschroefd op de body, dan zit er hout onder dat dunne streepje.

Senior Member

Standaard

he marco!

het ziet er echt onwijs super uit!! top man!

gr daniel

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten