Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Standaard marble clubreverb en drive-pedal

Hoi, 'k Heb nu 2 jaar een clubreverb 2X10 en heb een vraag. Vreselijk lekkere cleane sound,...maar heel veel moeite gehad een geschikte drive te vinden. Speel tele 52 ri. Lovende woorden over de Fulldrive gehoord en deze gekocht, maar klonk wat mat/beknepen en helderheid weg. Zeker met aanzetten vd booster/Mosfet. MXR lukte ook niet. Nu heel tevreden over een Marshall Jackhammer (ongelofelijk maar waar) weinig open. Ik zoek nu een pedal voor extra boost/vettere sound tijdens solo's.
    Wat zijn jullie ervaringen met de Marble-amp en pedals, en heb je nog een aanrader?
    Gr. Onno

Senior Member

Standaard

Probeer eens de fulldrive 2 versie, maar dan de oudere dus ZONDER mosfet mogelijkheden. Er zit namelijk verschil tussen die 2 pedalen. Ik heb ze ge A/B't namelijk.... En toen gelijk de mosfet-versie weggedaan.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Fulltone ocd werkt heel goed met fenderish cleane amps. Zeker het proberen waard!

Senior Member

Standaard

+1. De OCD is ook zeer veelzijdig instelbaar. En prima 2e hands te krijgen...

EDIT: lachuh! Op MP wordt er momenteel geeneen aangeboden :-)
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Ik heb ooit de OCD zelf gemaakt, als je een beetje handig bent is dat wel te doen. Schema staat op het newtone forum. Is idd super pedaal!

Senior Member

Standaard

Ik heb jaren met Marble Clubreverb gespeeld en gebruikte een eenvoudig equalizer pedaal. Die kun je ook gewoon alleen maar als boost gebruiken en tevens de equalizer instellen op meer mid of meer low mid.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten