Prijs is geen issue hier. Het gaat mij om de inzichten van anderen als het gaat om buizen techniek vs transistor bij het gebruik van boost pedalen.
Met het voorbeeld rondom de prijs van het gemiddelde boost pedaal wilde ik de vraag stellen of "wij" de kwaliteit van een goede gitaar en versterker deels te niet doen door het gebruik van relatieve goedkope techniek. Zoals ik zelf al aangaf maak ik gebruik van een boss od pedaal van net 60 euro (nieuw). Terwijl ik een prs custom gitaar, en mesa/engl versterker gebruik. Dus daar zit geen waardeoordeel van mijn kant.
Vanuit de technische kant gekeken (wat doet een boss od pedaal met je signaal voordat hij je buizen amp in gaat) kan je daar wel een aantal kritische vraagtekens bij zetten. Maar de meeste gitaristen hebben vanuit ervaring geen probleem met dit gegeven. Ik probeer een beetje te zoeken of buizen techniek in een pedaal om te boosten de potentie heeft om een verschil te maken met de transistor pedalen.
Ik ben samen met een vriend bezig met een project waarbij we ook willen leren van de ervaringen en kennis van anderen. Gitaarnet is een mooi platform om te lerenDus nogmaals dank voor de info. Ik ben heel erg benieuwd of er mensen zijn die een uitgesproken mening hebben over buizen tov transistor pedalen.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers