Gisteren nog tig reviews zitten lezen en ook nog een hoop andere youtube videos bekeken en het lijkt toch slechts een heel beperkte minderheid te zijn die er last van heeft.
Ik wilde eerst een tweedehandse Zoom G3 kopen via een zoekertjessite maar de afstanden om ter plaase eerst te testen, zijn veel te ver en op goed geluk kopen en laten opsturen ga ik toch maar niet riskeren. Ze gaan gemiddeld ook voor 120euro en voor 25euro extra kan ik hem ook nieuw kopen. Dan heb ik niet alleen 3 jaar garantie maar vooral de mogelijkheid om hem gratis terug te sturen en mijn geld terug te krijgen ingeval het toch echt van die irritante digitale geluiden maakt.
Hij is momenteel niet op voorraad (bij Bax shop), maar zodra ik hem heb (over een weekje of zo) zal ik laten weten hoe het nou zit.
Bedankt voor de reacties.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo Bekijk bericht
als ik de G3 gebruik als audio interface is het gepiep voor mij onacceptabel.
Ik las op de FAQ pagina het volgende, wat heel misschien een oplossing/uitleg is voor jouw probleem. (Ik weet namelijk niet of jouw gepiep een flanger-achtig gepiep is.)

When I record to DAW software using the G3 USB audio interface, it sounds like a flanger effect is being added.
If the DAW software’s “echo back” function, which sends the input signal back to the outputs during recording, is on (input monitoring on), the signal from the DAW software will be output slightly after the direct output of the G3, resulting in a sound like a flanger. If you want to use the DAW software’s “echo back” function, set the USB AUDIO MONITOR parameter to “100.” For details, see page 20 of the Operation Manual.
http://www.zoom.co.jp/faq/g3

Jan