Nope want als je de buizen omwisselt gaat het verschijnsel (de meting) mee. Dus lekt de cap niet. anders was het verschijnsel op V4 gebleven.
Dat bedoelde ik ook
Buisjes zijn besteld. Vanmiddag/vanavond werken, met een beetje geluk heb ik morgen de buisjes in huis en dan zien we weer verder.
Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch
Zo. Buisjes binnen en geplaatst. De brom is grotendeels weg, ik hoor nu alleen nog ruis, met name op hogere volumestanden. Wat me nog opvalt is dat op het normal channel bij volume op 0 er nog steeds geluid uit de speaker komt, wat zich dan weer weg laat draaien door de Master Volume. Ik ging er eigenlijk van uit dat de MV alleen voor het TMB kanaal was? Nieuwe metingen (gloeispanningen nog steeds 2.6 VAC):
V1
1 142
3 0.95
6 140
8 0.94
V2
1 195
2 34
3 71
6 199
7 34
8 72 (bij deze meting valt alle ruis weg, doodstil)
V3
1 134
2 -
3 0.93
6 260
7 133
8 137
V4
2 0
3 12.1
7 333
9 340
V5
2 0
3 12.1
7 337
8 340
Laatst gewijzigd door JohnLord; 18 mei 2013 om 13:32
Hey, als ik tijd en zin heb kan ik de mijne wel even meten. Misschien heb ik ook nog wel een lijstje op de laptop staan.
Ik heb ook wel last van ruis op hoge volumes. En ik denk zelf dat het mijn bedraad kunsten zijn. Ik heb er echter nog nooit echt naar gekeken.
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Buzzel, wat ik beschreef over de master volume, heeft de jouwe dat ook? En nog tips met betrekking tot speakerkeuze?
Als ik het volume van het normale kanaal dicht heb heb ik wel wat volume. De master heeft hier geen enkele invloed op. Als ik hem open draai krijg ik alleen wat bijgeluiden van het TMB kanaal binnen. Dankzij deze test heb ik wel ontdekt dat V1 microfonisch is. Als ik de versterker wat harder zet maakt deze piep geluiden als ik op mijn mooie headshell tik. Als ik met een pen tegen de desbetrevende buis tik hoor ik een overtuigende POK (met wat gepiep), dus die maar even vervangen :P
EDIT: Ik heb mijn metingen terug kunnen vinden, nu heb ik echt (nog steeds) een crap multimeter. Dus ik weet niet meer of alles helemaal puik was door mijn multimeter.
V1
1 138
2 0
3 1
4 h
5 h
6 140
7 0
8 1
9 h
v2
1 193
2 33
3 68
4 h
5 h
6 196
7 34
8 68
9 h
v3
1 139
2 0
3 1
4 h
5 h
6 255
7 139
8 142
9 h
v4
1 -
2 0
3 12
4 h
5 h
6 -
7 347 (als ik deze goed het gevonden, stond ergens anders in mijn bouw topic)
8 -
9 327
v5
1 -
2 0
3 12
4 h
5 h
6 -
7 347 (als ik deze goed het gevonden, stond ergens anders in mijn bouw topic)
8 -
9 327
Als ik zo kijk komen onze metingen wel aardig overeen. Enige wat mij opvalt is dat bij mij pin 7 hoger is als pin 9 en bij jou andersom, maar dat kan dus ook aan mijn multimeter liggen... deze metingen heb ik al bijna een jaar geleden gedaan. Ik weet wel dat ik het meten niet leuk vond door al het geplop en gekraak bij het meten (klote multimeter).
Speakers, Ik heb zelf de 18watter op een 1X12 kastje staan. Heb er nu een eminence in, maar mijn handtekening verraad al dat ik die niet echt lekker vind (gaat ook nogal hard). Op mijn 2X12 Mesa kast met V30's klinkt hij wel lekker maar ook wel wat scherp. Eigenlijk, moet hier gewoon een greenback bij geloof ik, voor de mojo![]()
Laatst gewijzigd door Buzzel; 19 mei 2013 om 12:53
Vervangen van de eindbuizen heeft bij mij de brom zo goed als weggenomen.
Blijf ik nog met een paar dingen zitten. Er is nog steeds te veel ruis op wat hogere volumestanden, zeg maar boven 12 uur. De weerstanden van de inputs had ik al op de buisvoet gemonteerd. Ik heb even de potmeters doorgemeten en die geven, op twee na, de juiste waardes. Alleen normal volume is 250k en master volume ook, terwijl ze volgens de de handleiding resp. 500 en 1M zouden moeten zijn. Wat is het effect van afwijkende potmeterwaardes?
Dan nog de gloeispanning, die met 5.2 Volt wel erg laag is. Wat is het effect van een dergelijk lage spanning en is het nodig er wat aan te doen en zo ja, wat?
Je kunt bij de v1 alles vervangen voor metal film. En de grid stoppers zo laag mogelijk of helemaal vervangen voor afgeschermd draad (wel goede kwaliteit aub). Als alternatief voor die grid stoppers een lage pf capje. 47pf ofzo parallel met de anodeweerstand.
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Favorieten/bladwijzers