Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41

Standaard

Die DPA is inderdaad erg goed ,zag dat de gitaristen van Anouk deze ook gebruiken live.
    Dit klonk erg goed, youtube opnames doen niet echt gerechtigheid hieraan
    http://www.youtube.com/watch?v=8lqe8cS9qF4

Een gelijksoortige, maar budget oplossing:
    http://www.thomann.de/nl/the_tbone_o...tar_bundle.htm

Standaard

Dat is inderdaad wel humor ;-)

Een DPA 4099G voor 450 Euro en een Thoman "Action" voor maar 75 Euro. Je zou toch zeggen dit kan gewoon niet in de buurt komen....

Standaard

Ik heb er geen ervaring mee, maar je hebt bij thomann het voordeel van 30 dagen retour garantie. Kan me niet voorstellen dat het dezelfde kwaliteit is, maar wellicht voldoet het wel....

Senior Member

Standaard

Dit topic heeft me wat doen zoeken en ik lees keer op keer in recording dat voor thuis een stereo set-up toch het beste is, bijv met deze. Voor live dan een goed element.

Of zie ik dat verkeerd?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat je dat goed ziet en er zijn trouwens ook wel betere microfoons als die Samson te koop.
    Live hangt erg van de situatie af inderdaad.
    ALLES IS VERKOCHT!

Senior Member

Standaard

Wat ik ook nog erg belangrijk vond bij mijn keuze was dat ik niet al te veel gaten en zeker geen grote gaten in de zijkant voor een controlepaneel of zo in m'n mooie en dure gitaar wilde. Ik vind die kleine draaiknopjes in m'n klankgat een mooie oplossing ondanks dat je er niet bijkan als je zo'n rubber anti-feedback dop gebruikt.

Bij mij ligt de nadruk inderdaad op podiumgebruik, thuis versterk ik de gitaar eigenlijk nooit (is ook echt hard zat!!). Het opnemen van de gitaar is een volledig ander verhaal, standaard is inderdaad een microfoon bij de 12e fret en een 2e bij de brug. Die ene bij de brug mag bij mij rustig vervangen worden door de piezo, geeft een prachtig resultaat.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    In géén geval een piëzo, dat geluid hou ik niet van.
    Is geen serieuze transducer, hoort thuis in de categorie geluidseffecten, je kent je eigen instrument niet meer terug.
    Voor mij alleen maar en altijd microfoons.
    Publiek te luidruchtig? Jammer dan, het niet kunnen horen is dan hun eigen schuld.
    Muziek is om naar te luisteren, niet om doorheen te lullen....
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Publiek te luidruchtig? Jammer dan, het niet kunnen horen is dan hun eigen schuld.
    Het schijnt dat het Nederlandse publiek, hoewel zo'n beetje het meest enthousiast, ook het luidruchtigste publiek is en hun bakkes niet kunnen houden tijdens concerten. Volgens meerdere artiesten..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Senior Member

Standaard

Is geen serieuze transducer, hoort thuis in de categorie geluidseffecten, je kent je eigen instrument niet meer terug.
    Heb je helemaal gelijk in. En dat geldt net zo goed voor het (magnetisch) klankgat element dat ik gebruik. In feite maak ik daarmee van mijn akoestische gitaar een elektrische gitaar. Maar ik moet kiezen tussen twee kwaden en dan hoor ik liever een elektrische gitaar dan dat gespetter van zo'n piëzo.
    Daarbij, een piëzo werkt met druk en als je dan werkt met afwijkende stemming, kan een piëzo minder goed werken met volumeverschil tussen de snaren tot gevolg. Tenzij je de string tension daarop aanpast natuurlijk, maar als je met dezelfde gitaar en snaren tussen stemmingen wisselt kan het mis gaan.

Voor mij alleen maar en altijd microfoons.
    Zou ik ook het liefst willen, maar er lopen helaas teveel 'geluidstechnici' rond die in een fluisterstille zaal alsnog niks voor elkaar krijgen. Als ik daarvan afhankelijk ben en daardoor 'verplicht' ben met een element te werken, dan komt mijn klankgatelement tevoorschijn.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Hallo,

Ik ben eigenlijk nog in de fase van wil ik een ingebouwd element of kies ik voor zo'n klankgatmodel. je ziet wel veel plaatjes van zo'n stripje/element in het klankgat maar hoe het snoer er en of waar uitkomt daar zie je geen foto's van. en om altijd met zo'n vast snoer dat aan het element zit geconfronteerd te worden daar wordt je ook niet vrolijk van.

Heb ik versterking echt nodig, dat niet maar vraag me gewoon af als ik het toch een keer zou willen of ik dan beter meteen voor een gitaar met element kan gaan of dat zo'n Fishman Rare Earth ook leuk behelpen is.

Heeft iemand foto's van zo'n later ingebouwd element en dan ook de plaats waar het draadje uitkomt.

Met vr gr
    Han

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten