-
Hoe kun je door je toehoorders worden gecorrigeerd. En in hoeverre sta je dat toe.
Steve Lawrence (van Steve Lawrence and Edie Gormé) dubbelde consequent alles dat hij zong. Alles. En dat met zo'n mathematische precisie, dat het je na twee nummers helemaal niet meer opviel. Gedrilled ingestudeerd. Nooit een fout.
Omdat het nummer is geïnspireerd op hem en de muziek uit die tijd (1960/1961) leek het mij een leuke gedachte bij wijze van hats off mij lead zang ook te dubbelen. Dat dat niet kan zonder het lied in te studeren is hiermee aangetoond. Er was nauwelijks sprake van echo of effecten, alleen van slecht gedubbelde zang.
Wat nog overblijft is de geloopte koortjes, die telkens iets voor de zang uit beginnen. Deze versie is dus gelijk aan de eerdere, behalve dat de lead zang iets is gefatsoeneerd.
Ik hoop dat het daardoor ook iets beter verstaanbaar is.
Allemaal bedankt voor het luisteren en commentaar.
@Dribbel_
Misschien is je pa jonger dan ik? (62)
Dit is muziek uit de tijd dat ik begon te puberen.
Er zijn twee windstille periodes geweest in de moderne muziek. 1961 en 1966. In feite gaat mijn interesse qua componeren vooral daarnaar uit. In die tijd zijn prachtmuziekjes gemaakt, omdat leidende/dwingende stromingen en modes ontbraken.
Thanks!
Vriendelijke groet, Gus
Edit:
1961 - Melodieuze dingen uit de Brill Building, Dan Penn etc.
1966 - De helft van alle jonge mensen zat in een band, konden er niks van en speelden in garages en jeugdhonken. Vandaar garagerock. Verschil: zij hebben muziek leren maken, ik maak nog steeds rammelrock.
Combineer dat en je hebt de sleutel tot de muziek die ik maak.
Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 17 mei 2013 om 14:27
Reden: Edit: On second thgoughts.....
Regels voor berichten