Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Sigma 15-series?

Standaard Sigma 15-series?

Vrienden van de gitaar,

Ik studeer sinds anderhalf jaar in Nijmegen en zit dermate daar ook op kamers. Nu speel ik doordeweeks lekker op mijn western, (ayers). Maar 's weekends ga ik altijd terug naar tukkerland voor werk, sport, familie e.d., echter heb ik daar geen chille western tot mijn beschikking. Dus: familieuitbreiding!

Speelde laatst bij 'La casa de guitarra' in Borne op een Sigma; 15-serie, dreadnought model, en vond dat zo slecht nog niet. Fijn flexibel gitaartje, en dat voor een relatief klein prijsje, clearly een kopie van de Martin 15series, en Sigma is van Martin? Dus eigenlijk was ik er wel uit, toch vroeg ik mij of er nog mensen zijn die meer weten? Of evt. ervaringen willen delen.

Proost,

Sjoerd

Senior Member

Standaard

Heb zelf een sigma dm-1st en ben daar tevreden mee voor die prijs. Sigma is trouwens niet meer van martin. Eerst wel maar later zijn ze apart gegaan al lijken ze wel veel op elkaar (namen, modellen, logo).

Standaard

Ja bouwen ze allemaal bij de japsen, wat maak het dan nog uit. Wie kan echt vandaag nog zeggen dat hij een gitaar die hij nu koopt uit een fabriek is in de US.? ik denk het niet, ik denk dat je op de eerste plaats zelf tevreden moet zijn met je gitaar.
    Of niet .? :-) Is die rug uit Palissander of is het gemaakt van laminaat.? :-)
    Laatst gewijzigd door 6snaar; 16 mei 2013 om 20:22

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

De reeksnummering is nog steeds gebaseerd op Martin (dus ik vermoed dat er nog wel enige vorm van licensing is, anders kom je daar niet mee weg met je modellen ook HD28 te noemen bvb), en de 15-reeks is volledig mahonie.

Ik denk dat Sigma's allemaal een massieve top hebben, en gelamineerde back & sides.
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Standaard

Als de klank maar goed is, he ik heb een gitaarlele gekocht van stagg :$ lol

Senior Member

Standaard

Simpel gezegd, maar waar. Het ligt er maar aan wat je gewend bent, of tevreden mee bent. De 15 serie is idd solid top en gelamineerde b/s. En met benen topkam en zadel.. Meer dan redelijke kwaliteit voor een veel lagere prijs. Heb nog een keer gekeken naar een OM-model, vind alleen de de topkam te smal. In mijn ogen hoort bij een fingerstyle gitaar een bredere topkam en bredere spacing bij het zadel. Maar klinken doen ze!

Stagg doet het niet meer voor me, dus die zijn bijna bij voorbaat al afgeschreven, heb teveel op betere gitaren gespeeld en al bezit ik er nog geen, er zal er 1 komen, zeer binnenkort. Teveel verwend? Yup..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Standaard

of misschien meer kennis en goed gehoor zodat je weet welke gitaar een goede klank geeft voor haar prijs Rizz, die stagg is meer een klein gitaartje kruising tussen gitaar en Ukulele en je moet ze CHRO stemmen.
    ADGCEA raar maar waar. :-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 6snaar Bekijk bericht
    of misschien meer kennis en goed gehoor zodat je weet welke gitaar een goede klank geeft voor haar prijs Rizz, die stagg is meer een klein gitaartje kruising tussen gitaar en Ukulele en je moet ze CHRO stemmen.
    ADGCEA raar maar waar. :-)
    Ook waar, ik heb een campingdread van Squier van 58 euro, geweldig ding en valt echt niet tegen!
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Standaard

Die dingen zijn gewoon goed voor even ergens op je gemak te gaan spelen en gaat zo in je rugzak en die van mij klinkt wel heel goed voor haar afmeting. Iedereen denkt altijd dat het een kindergitaar is lol. :-)
    Laatst gewijzigd door 6snaar; 16 mei 2013 om 21:45

Senior Member

Standaard

Maar goed, we dwalen af. Las net op de Sigma-site dat vanaf de OMR-21 ze wel een bredere topkam hebben en worden dus al interessanter, met een adviesprijs van 580 usd. En een paar mooie 12-fretters.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten