Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 133 van 163 EersteEerste ... 3383123131132133134135143 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.321 t/m 1.330 van 1628
    Senior Member

Standaard

nou, vooral of het een stemvast en stabiel systeem is? En of je hem vast kan zetten in een 'locking' stand. Onstemmen de andere snaren ook zoals bij een strat als je een snaar omstemd? handig om te weten als je veel open stemmingen wilt gebruiken bijvoorbeeld.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    nou, vooral of het een stemvast en stabiel systeem is? En of je hem vast kan zetten in een 'locking' stand. Onstemmen de andere snaren ook zoals bij een strat als je een snaar omstemd? handig om te weten als je veel open stemmingen wilt gebruiken bijvoorbeeld.
    De vibrola is het probleem niet, voor stemvastheid, de topkam en brug des te meer.
    Ik heb er ooit eentje op een SG gezet en toen gelijk een goede benen topkam opgezet en een schallerbrug met rolzadels en dat ging prima.
    Er is geen locking op een vibrola.
    Als je bv je lage E downtuned naar D, ja, dan zul je de anderen ook weer iets bij moeten stemmen, een vibrola heeft geen vaste ruststand.

Standaard

Mijn Arbiter SG Custom

Gitaar uit de Matsumoku fabriek. Bolt on neck dus! Was voor mij even een gok omdat de andere Matsumoku gitaren die ik heb gehad nogal zwabberhalsjes hadden...... deze dus absoluut niet.

Zat origineel een Bigsby op maar die is verwijderd. Wil er een Maestro trem opzetten, later.........

De body is flink gehavend maar ik vind het eigenlijk best mooi....... Mooi stukje hout zit eronder. Boven en onder zitten 2 topjes..... geen idee waarvan. De neck is nog ongeschuurd dus dat moet binnenkort maar eens gebeuren...... ziet er beetje raar uit zo.

Pickups zijn single coils in een humbucker behuizing. 2x volume, 2x toon. De midden en brug element zijn samen op 1 volume knop gezet. Ik heb dus maar 1 toon knop opgeofferd voor een 3e volume knop.

Midden element stond trouwens uit fase met de andere elementen........ daarom klonk het echt nergens naar als je de brug bv solo gebruikte. Door de bovenstaande mod is dat nu verleden tijd!
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Mijn Arbiter SG Custom

Gitaar uit de Matsumoku fabriek. Bolt on neck dus! Was voor mij even een gok omdat de andere Matsumoku gitaren die ik heb gehad nogal zwabberhalsjes hadden...... deze dus absoluut niet.

Zat origineel een Bigsby op maar die is verwijderd. Wil er een Maestro trem opzetten, later.........

De body is flink gehavend maar ik vind het eigenlijk best mooi....... Mooi stukje hout zit eronder. Boven en onder zitten 2 topjes..... geen idee waarvan. De neck is nog ongeschuurd dus dat moet binnenkort maar eens gebeuren...... ziet er beetje raar uit zo.

Pickups zijn single coils in een humbucker behuizing. 2x volume, 2x toon. De midden en brug element zijn samen op 1 volume knop gezet. Ik heb dus maar 1 toon knop opgeofferd voor een 3e volume knop.

Midden element stond trouwens uit fase met de andere elementen........ daarom klonk het echt nergens naar als je de brug bv solo gebruikte. Door de bovenstaande mod is dat nu verleden tijd!
    Dat ding is van mij geweest, was geen Matsumoku volgens mij en toen ik hem had zat er een Bigsby op en 3 goede Maxon humbuckers.
    Zal eens kijken of ik er nog foto's van heb.

Standaard

Te gek!

Deze unit heeft een Steel Adjustable neckplate........... dat zegt altijd Matsumoku volgens mij...... Ik zal hem eens open maken en verder kijken! Wil de neck nog effe shimmen!

Maxon humbuckers, geen idee. Kijk ik dan ook effe naar! Ze klinken heel erg single coil (maar meten wel richting de humbucker). De vorige units die ik heb gehad hadden allemaal single coils onder deze HB kapjes en meette ook die richting op.

Hmmmm, zie net deze thread en alhoewel ik geen pics kan zien lijkt het wel erop dat dat deze gitaar is! De neckpocket is iig vastgelijmd; mss is de neckplate later toegevoegd oid...... ik krijg de schroeven er niet van los dus laat dat maar zitten.

De pickups zijn wel apart. Ik heb deze soort wel vaker gezien en dat waren wel single coils...... maar ik meet hierop wel 2 magneten...... ze moeten maar eens open om te zien wat erin zit..... ze klinken gewoon zo 'single coil' achtig

had jij geen problemen met de uit fase midden pickup?
    Laatst gewijzigd door Bernardduur; 15 mei 2013 om 16:45
    Tijd zat....... toch??

Senior Member

Standaard

Apart ding, oogt erg breed, maar dat kan ook de foto zijn.
    Je zegt dat er 2 topjes onder en boven op zitten. Dat snap ik niet. Wil je zeggen dat er aan de onder en de bovenzijde gewoon losse laminaat topjes zijn opgelijmd? Waarom dan? Ter verfraaiing of om wat eerdere mods er onder te plakken en verder te kunnen modificeren.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Standaard

Hij is niet breder dan een normale SG; zal de foto wel zijn!

En ja......... geen idee waarom maar ook op de foto zie je de onderlaag onder de top uitkomen aan de linker zijkant....... misschien vonden ze het wel erg mooi
    Tijd zat....... toch??

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    schitterende Zappa SG. Hebben!...haha
    Als mega Zappa fan is deze wel heel verleidelijk. Benieuwd wat de 'straatprijs' in euros zal zijn...
    http://www2.gibson.com/Products/Elec...ast+5-10-13+V3
    hoe moeilijk en kostbaar is het eigenlijk om zo'n fase switch en een coil tap op een SG in te bouwen? En kan het bij een standaard SG eigenlijk altijd als je dezelfde pickups wilt behouden?

Senior Member

Standaard

Ik heb daar geen verstand van, maar iets zegt me dat als je er van die driedraads humbuckers in hebt zitten, dat het dan wel redelijk eenvoudig zou moeten zijn. Er zal wat gefreesd moeten worden onder de slagplaat en wat bedradingswerk. En die 2 minischakelaartjes die komen er nog bij... ik denk 100 - 250 euro
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 16 mei 2013 om 15:42
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

ok, bedankt. Misschien dat anderen nog ideeën over hebben over die fase en coil tap switchen etc.?

edit: 1890 euri bij Thomann. Ik vind hem heel mooi, maar van de andere kant vind ik tribute gitaren een beetje fanboy-achtig:
    http://www.thomann.de/nl/gibson_frank_zappa_roxy_sg.htm
    Laatst gewijzigd door apekop; 17 mei 2013 om 20:24

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten