Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 47

Discussie: Into's Medley

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Ik kan me voorstellen dat het publiek het wel naar zijn zin had.....
    Ik eerlijk gezegd ook wel een beetje, maar vind het wel een trieste bedoening als ik zoiets zie, vooral als ik er zelf deel van uit maak. Vandaar dat ik nooit meer naar dit soort gelegenheden toe ga. Het publiek kan toch ook op een "verantwoorde" manier vermaakt worden? Waarom altijd Narcotic, en dat domme meebler-deuntje van Bro Hymn, makkelijk scoren.

Ik zit zelf ook in een rock-coverband, en heb dan ook regelmatig discussie hieromtrent. Soms moet ik concessies doen, maar ik weiger om bepaalde nummers te doen, puur voor het publiek. Ik moet er zelf ook achter staan.

Senior Member

Standaard

Ik ben even een tijdje weggeweest dus vandaar de late reactie. Jammer dat het niet zo positief opgevat wordt, wij vinden het zelf wel tof maar dat is natuurlijk iedereen zijn mening. Er zijn inderdaad veel dingen voor te zeggen.

Het publiek waar we voor spelen (eigenlijk 90% studentenfeesten) komen om een avond mee te bleren, te drinken en te feesten. Dan kan je kiezen om niet "makkelijk scorende hitjes" te gebruiken, maar dat zijn toch de punten waarop een zaal helemaal los gaat keer op keer. Ondanks dat het cliché is werkt het gewoon heel goed qua entertainment gehalte. Omdat we zelf ook niet al die nummers willen spelen hebben we gekozen er stukjes van aan elkaar te rijgen zodat er een hoop aanbod komt maar je set niet eindeloos met cliche nummers gevuld is.

Wat betreft toonsoorten ritmes enz, is het sowieso allemaal lastig in elkaar te krijgen, maar ondanks dat vond ik het wel een geslaagde poging (we zijn er nog steeds aan het sleutelen om te verbeteren en uit te breiden). Live wordt er heel goed op gereageerd, maar dat is vaak een ander slag mensen dan de mensen hier op gitaarnet. En daarom waardeer ik jullie mening ook omdat jullie wat meer naar het muzikale gedeelte kijken

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dribbel_ Bekijk bericht
    .... maar dat zijn toch de punten waarop een zaal helemaal los gaat keer op keer....
    Sneu.......

Senior Member

Standaard

Joh als je niks inhoudelijks toe hebt te voegen ga je toch lekker achter je computer vandaan en gitaar spelen man :')

Senior Member

Standaard

Ik vind het ook wel een beetje sneu... Muziek maken zou meer moeten zijn dan klootjesvolkvermaak. Iets met kunst, ziel, zaligheid, etc...

Standaard

Meh, ik moet zeggen dat dit ook niet helemaal mijn ding is (medleys) maar op zich best grappig en vind dat er wel heel heftig op gereageerd wordt hier hehe.

En wat is er mis met puur vermaak af en toe? Tuurlijk is het leuk als je alles helemaal perfect, naar eigen wens en kunstzinnig top kan maken... maar als er dan totaal geen publiek voor is is dat toch ook jammer. Als je een groter publiek wil aanspreken zijn de herkenbare nummers toch het makkelijkst. En als je dat publiek en eventuele bekendheid eenmaal hebt kun je misschien ook meer gaan experimenteren.

Standaard

hihi, allemaal cultuurfascisten die muziek zoooo serieus nemen.

ach kom, laat ik er een ingooien. Jullie band is beter dan alles wat de afgelopen 30 jaar in de oor is opgehemeld.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Ik vind ook dat er wel erg heftig gereageerd wordt.

Muziek als vermaak is niks mis mee. Sterker nog, ik denk dat het live vaak op de eerste plaats komt of zou moeten komen. Ik zie in het filmpje een studenten-band en een studenten-publiek die zich beide goed lijken te vermaken. Het kan je smaak niet zijn maar het dient wel een doel en het werkt: er is sfeer en omzet. Dat het muzikaal niet allemaal perfect is, ach. Dat is typisch iets voor muzikanten om daar over te vallen, het normale publiek wil gewoon lol hebben.

Eerlijk gezegd denk ik dat dat vermaken (van vooral het publiek) nu net is wat er ontbreekt bij het gros van de bandjes die zichzelf zo serieus nemen.

Ik heb ook heel lang eigen werk gespeeld: voor vrienden en bekenden in eigen buurt, in de rest van Nederland voor halflege zalen. En altijd vooraan die chagrijnige muzikanten. Nu speel ik in een karaoke-band en zie dat het hele publiek breed staat te grijnzen, mee te schreeuwen en te springen. Ik weet wel waar ik voor kies.. Ook al betekent dat dat ik elk optreden the Final Countdown moet spelen Dat doe ik dan ook met hart en ziel. En dan is het helemaal niet zo erg, beter dan voor de kat zijn kut spelen in ieder geval. Ik zie ook hier op het forum veel foto's en filmpjes van optredens waarbij een muzikaal redelijk gevorderde band voor een praktisch lege zaal of weide staat te spelen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

@ Showband: ik zat me al af te vragen waar je bleef
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    ... Ik zie ook hier op het forum veel foto's en filmpjes van optredens waarbij een muzikaal redelijk gevorderde band voor een praktisch lege zaal of weide staat te spelen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn...
    ....omdat bands als deze het gras voor de voeten wegmaaien met makkelijk-scoren-"muziek".

@showband: Je mag zelf beoordelen of onze band al dan niet goede muziek maakt, maar we maken in ieder geval muziek waar we achter staan, en we doen ons best om zo goed mogelijk te worden/zijn.

Verder denk ik ook wel dat ik me een beetje heb laten gaan, maar als je een dergelijk topic opent op dit forum, kun je verwachten dat er wat rancuneuze figuren (zoals ik ) zullen reageren.
    En nogmaals: ik vind het oprecht walgelijk. Geef me dan maar de Jostiband.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    ....omdat bands als deze het gras voor de voeten wegmaaien met makkelijk-scoren-"muziek".
    daar gaat ie weer.

-Je kan alleen een alternatieve band zijn als je ergens een alternatief voor bent.

-"moeilijke muziek" blijkt ook prima te kunnen scoren (van tom waits tot cohen. allemaal hebben ze platen verkocht en zalen vo getrokken) Als je eigen werk band niet goed genoeg is om publiek vast te houden? Dan is dat niet de schuld van een ander.

-mensen die vermaak zoeken van een coverband zullen echt niet naar "niet makkelijk scoren muziek" bands gaan kijken als er geen keuze zou zijn.

een van de genoemde bezwaren is de drukke mashup en, eh, "creatieve stemming". Dat klinkt erg als een verwijt dat deze coverband verweten wordt dat ze "niet de regels volgen". Wat subtiel precies aangeeft dat de cultuurgestapo in veel vastere patronen denkt dan de muzikanten die zich met muziek bezig houden.
    Alternatieve bands die chaotische nummers spelen en "rammelen" krijgen daar veelvuldig complimenten over. Waarom zou een coverband dat niet mogen. Hokjesgeest in volle glorie.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten