Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 134 van 164 EersteEerste ... 3484124132133134135136144 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.331 t/m 1.340 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

Senior Member

Standaard

De blanke lak zorgt inderdaad voor glans, maar ook voor extra bescherming van de kleur lak. Doen dus!
    Daarna de lak 3 weken uit laten harden, dan pas polijsten.
    Te koop aangeboden wegens beëindigen hobby:
    Diverse elektrische gitaar onderdelen, body's en halzen.
    In totaal zeker 2 complete gitaren + extra's.

Standaard

Thankzz..hij hangt nu aan de muur te drogen voor een week of 4...dan polijsten
    Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...

Standaard

Ik heb een groot deel van deze FAQ doorgelezen en ik heb veel soorten lak voorbij zien komen, maar heel veel was verspreid over de verschillende vragen. Mijn interesse gaat uit naar blanke lak om af te lakken

Ik kwam tegen
    1. Nitro cellulose lak
    2. Cellulose lak
    3. Acryl (spuitbus of met kwast aan te brengen?)
    4. 2 componenten lak

Mijn vragen/observaties uit voorgaande posts
    -Nummer 4 is industrieel en dus voor mij niet zinnig.
    -is er verschil tussen cellulose en nitro cellulose?
    - acryl droogt traag, maar is minder lastig verwerken dan cellulose en minder giftig?

Ik heb weinig mogelijkheden om te lakken, anders dan buiten onder een car port. Wat is voor mij de beste methode (spraycan, kwast) als ik een gevlamde esdoorn top (met watergedragen stain gekleurd) wil aflakken en welk merk lak kan/moet ik daar voor gebruiken?

Kan ik eventueel ook iets als danish oil gebruiken als afwerking?

H.

Standaard

- Cellulose/Nitrocellulose = hetzelfde, en beter/makkelijker te verwerken dan Acryl. Het enige voordeel van acryl is dat het makkelijk te vinden is en ook wel op waterbasis te verkrijgen.

Ik zou gewoon busjes lak bij GuitarSupplies kopen en daarmee aflakken als je high gloss wil. Danish oil zal er erg mooi uitzien, beetje mat, ook een prima oplossing maar gewoon een hele andere look.

Senior Member

Standaard

Zelf gebruik ik bijna altijd nitro cellulose. De bussen van GS zijn erg goed. Laatst acryl gebruikt van de Action voor 2.09 euro per bus en dit is ook wel heerlijke hoogglanslak waarbij de bus mooi tot het eind een goeie druk heeft. Erg fijne lak voor heel weinig geld. Neem wel andere sproeikopjes voor het mooiste resultaat.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Heeft iemand wel eens nitro (of andere lak) op RVS en/of aluminium gespoten?

Ik heb gisteren aluminium gefreesd en dat zal een oxide laagje krijgen en dus al snel glans verliezen. Ik kreeg een tip van iemand dat ik het kan laten anodiseren maar dan zal het mat worden, of het te lakken. Dus ik denk dat ik het gewoon met nitro ga proberen.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Ik zat gelijk te denken aan alu velgen. Met google kwam ik echter ook dit (klik) topic op GN tegen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_ Bekijk bericht
    Ik zat gelijk te denken aan alu velgen. Met google kwam ik echter ook dit (klik) topic op GN tegen.
    super topic, dank Martin_ !
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Standaard

Matthias, marco; dank.

Duidelijk als het gaat om de lak. Als ik NC ga gebruiken zou ik die ook bij dieter gaan halen. Mijn voornaamste beperking is momenteel de mogelijkheid tot verwerking. Dat zal zich in de toekomst wel oplossen, maar voor nu ga ik denk ik een poging wagen met danish oil. Hou t nog even in beraad.

Senior Member

Standaard

Ik zou wel uitkijken met danish oil op je stain. De kans is namelijk heel groot dat je de stain weer gaat uitsmeren. Voor je er iets op gaat smeren moet je er eigenlijk eerst een dun laagje lak opspuiten om de boel af te sluiten/fixeren.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten