vandaag de eerste meters gemaakt op de metaal-frees. Ik had hem nog niet gebruikt (te druk met andere dingen) maar voor de Marz 6 worden 3 faceplates/pickguards gemaakt. De eerste zie je hierboven ergens (de RVS plaat met 'engine turned' finish). Nu ben ik met de RVS plaat bezig waar in het midden een aluminium strip komt (net als in de rode tortoise slagplaat die ook geleverd gaat worden). Nou had ik een standaard aluminium strip gekocht in de bouwmarkt. Maar ergens onderweg is er iets misgegaan met mijn tekening op basis waarvan het RVS is gelaserd : de aluminium strip is dus net te smal helaas. Dus die moest ik nu zelf maken.
Hier ben ik met de 'poupietaster' het materiaal exact in lijn aan het brengen met de x-y-z tafels.
Het is (nog) geen cnc machine, dus ik moet de baantjes nog met de hand doen en precies uitrekenen waar ik zit enzovoorts
De plaat past bijna in de RVS pickguard, nu zal ik er nog reepjes van af moeten zagen zodat de pickups er in passen
Het is nog erg zoeken naar freessnelheid/toerental enzovoorts : echt heel anders als het frezen van hout. Dus de kuiltjes zijn nog wat ruw, ik moet nog kijken hoe ik dat kan voorkomen.
![]()
Favorieten/bladwijzers