Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
    Senior Member

Standaard

Wat een onzin. Drie kwart van de genoemde nummers zijn écht veel te lastig als je net begint met fingerstyle spelen. Tommy Emmanuel, Andy McKee etc?

Google gewoon Easy Fingerpicking songs of iets dergelijks, zijn genoeg lijstjes te vinden op internet!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XTZ Bekijk bericht
    Wat een onzin. Drie kwart van de genoemde nummers zijn écht veel te lastig als je net begint met fingerstyle spelen. Tommy Emmanuel, Andy McKee etc?

Google gewoon Easy Fingerpicking songs of iets dergelijks, zijn genoeg lijstjes te vinden op internet!
    Dank u...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XTZ Bekijk bericht

Niet alles van hen is zo lastig hoor.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

Senior Member

Standaard

Een vraag om fingerpicking-liedjes en Dust in The Wind van Kansas wordt niet genoemd? Schande!
    Leer het pickingpatroon, voeg een kleine septieme toe aan de akkoorden en je hebt instant ragtime.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Een vraag om fingerpicking-liedjes en Dust in The Wind van Kansas wordt niet genoemd? Schande!
    Leer het pickingpatroon, voeg een kleine septieme toe aan de akkoorden en je hebt instant ragtime.
    Helaas heb je niet goed gelezen, dit nummer staat bovenaan bij de eerste reactie door Rizz:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Kansas - Dust in the wind
    Beatles - Julia
    Masaaki Kishibe - Hana (alternatieve stemming!)
    RHCP - Road Trippin'
    Pink Floyd - Is there anybody out there?
    Clapton - Tears in Heaven
    Extreme - More Than Words

Senior Member

Standaard

Mijn excuses. Een schande dat ik daar heb overgelezen
    Ik weet niet of de starter van dit topic kan noten lezen? Indien wel, mijnheer Sacksioni heeft ooit eens wat bewerkingen gemaakt van bekendere liedjes (waaronder "Here comes the sun" van The Beatles). Ook de moeite om eens naar op zoek te gaan.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cue Zephyr Bekijk bericht
    Niet alles van hen is zo lastig hoor.
    Lastig is een rekbaar begrip, je kunt toch niet beweren dat er liedjes van hem zijn die een beginner goed kan kan leren spelen?
    Ik merk tegenwoordig dat mensen vinden dat ze iets kunnen spelen terwijl het nergens naar klinkt (ik geef al wat jaren gitaarles dus heb hier aardig wat ervaring mee).
    Je gaat toch geen Tommy Emmanuel leren als je net begint met tokkelen? Dat is net zoiets als een baby leren horde lopen terwijl ze nog maar net kan kruipen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Mijn excuses. Een schande dat ik daar heb overgelezen
    Ja joh, ik weet wel weer waar ik sta hiero...

@ Cue: het niveau is idd te hoog als je net aan blackbird kan spelen en dan ligt het er ook nog aan hoe je 'm speelt.. Ik speel niet heul slecht, maar krijg Those who wait ook nog maar net uit m'n vingers.. Dat kan meer over mij dan over het niveau zeggen, maar dat denk ik toch niet...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Senior Member

Standaard

Waar ik zelf gezellig op sukkel (ik ben dan ook van het beginner niveau) :

Metallica - Nothing Else Matters
    Led Zeppelin - Stairway to Heaven
    Animals - House of the Rising Sun (tokkel versie)
    Tracy Chapman - Fast Car
    Ralph McTell - Streets of London

(Mss niet allemaal echt zuiver tokkel, maar wel leuke stukken om je op weg te helpen)
    After all is said and done. More is said than done.

Standaard

Sting - Shape of my heart
    Daar zit een leuk stukje in

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten