Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
    Senior Member

Standaard

Lakewood zijn fijne gitaren, maar op een of andere wijze vind ik ze nogal kil... Een paar jaar geleden zag je ze nog vaak in winkels, nu niet meer, ik weet niet waarom. Sungha Jung speelt erop wegens zijn "Duitse connectie" met Ulli B. Peter Finger is een andere Duitser met een Lakewood signature model. Op zijn (overigens prachtige) cd "Dream Dancer" hoor je die Lakewood naast Martins en e.a. Maar eigenlijk hoor je vooral Peter Finger. Dus zeker niet blind staren op een merk... en zoals altijd, zelf uittesten tot het echt klikt.

Standaard

Als je naar Kees Dee gaat, eens de Eastman E10OM proberen. Kan ik van harte aanbevelen.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

Standaard

Pak dan in de vergelijking meteen de Eastman E20OM mee.
    Is iets duurder (rond de € 1.200), maar nog steeds binnen jouw budget.
    Super gitaar.

Ik zie nu dat ze bij Kees Dee alleen de E20OM sunburst hebben. Die kost rond de € 1.300.
    Bij Sacksioni in Amsterdam koste de E20OM € 1.215.
    Laatst gewijzigd door synapse; 3 mei 2013 om 15:55

Standaard

Jan Stovicek (BSG)

Handgebouwd, ergens in Tsjechië. TFOA heeft er geloof ik een paar (www.tfoa.eu).

En anders hebben die vast nog wel ander spul staan waar je als fingerstylist interesse in zou kunnen hebben.

Ik noem maar wat om naar te kijken.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

Standaard

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn!
    Geweldig gebouwde gitaren, spel en klinken super.
    Ook super afgesteld: toen ik de mijne kocht dacht ik daar er extra light snaren 0, 010 op zaten. Bleken 0, 012 te zijn.

Standaard

Jaah ik hoop dat ik maandag 2e pinksterdag naar de fellowship of acoustics kan Lekker rond snuffelen tussen al hun gitaren
    Heb ook naar taylors zitten kijken bijv gc3, gc4, gc5 en 12 fret(die wel nogal duur i)wat is het verschil hier tussen?
    Is iemand in het bezit van een van deze gitaren en kan iemand mij hier wat over vertellen?
    Denken jullie dat ik een cutaway nodig heb of niet, aangezien ik ook rylynn (andy mckee) en dat soort liedjes wil gaan spelen?
    Ik vond de larrivee omv-50 echt zo'n mooie gitaar de hoe hij eruit ziet en de body-size zo perfect alleen is hij nu verkocht
    Ik zag wel dat hij bij Kees-dee stond maar dan zonder cutaway dus misschien is dat nog een optie maar ik ben in principe op zoek naar een orchesta of grand-concert body met een mooi helder, gebalanceerd en vol geluid en misschien een cutaway Als jullie nog meer tips en ervaring hebben graag! Ik ga vooral veeel uitproberen
    Bedankt en ik laat het jullie horen als ik de perfecte gevonden heb!!!
    Laatst gewijzigd door Emlian; 14 mei 2013 om 16:20

Senior Member

Standaard

Taylor 12 fret is mooie gitaar. Ik verkoop de mijne hoogstwaarschijnlijk binnenkort... Geen spam

Furch is een aanrader in je prijsklasse. G23cr is gewoon echt een topgitaar, veel beter als gc3 of gc4 van Taylor. Ik heb ook een GC4 gehad, is erg vlak qua geluid.

Kwam deze net tegen bij TFOA:
    http://www.tfoa.eu/the_store/index.p...oduct_id=36794

Aanrader!! Ziet er uit als een goed stuk adirondack..
    Laatst gewijzigd door Merelvh; 14 mei 2013 om 19:51
    Greenfield GF - Taylor 12 Fret
    YouTube: www.youtube.com/merelvh
    Website: www.merelvanhoek.com

Standaard

Martin 15 serie.
    Taylor GS3

Standaard

Ben naar TFOA geweest en heb alles uitgeprobeerd wat ik wilde!
    Heb ook de duurste in m'n handen gehad geweldig (Lowden, Collings zelfs lakewoods en een hele oude martin uit 1939 volgensmij van 15000 euro)!
    Maar was eigenlijk opslag verliefd op de taylor 12 fret het geluid, de body en hoe hij speelde! Hij past echt perfect bij me
    Dus nu ben ik in het bezit van deze geweldige gitaar en superblij!
    Bedankt voor alle tips!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emlian Bekijk bericht
    Ben naar TFOA geweest en heb alles uitgeprobeerd wat ik wilde!
    Heb ook de duurste in m'n handen gehad geweldig (Lowden, Collings zelfs lakewoods en een hele oude martin uit 1939 volgensmij van 15000 euro)!
    Maar was eigenlijk opslag verliefd op de taylor 12 fret het geluid, de body en hoe hij speelde! Hij past echt perfect bij me
    Dus nu ben ik in het bezit van deze geweldige gitaar en superblij!
    Bedankt voor alle tips!!
    Jaja, zo makkelijk kom je er niet vanaf! Sterren voor je topic, heel veel adviezen, dus nu willen we foto's zien!!! Eigen foto's welteverstaan...

Gefeliciteerd iig!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten