Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Standaard Fuzz Probe oscillatie song; geen gitaar, alleen pedalen.

Sinds ik de Fuzz Probe in een oscillerend standje eens combineerde met de Eventide Pitchfactor wilde ik al eens iets doen met alleen mijn effecten; dus zonder een gitaar in te pluggen.

Wat je hoort is in feite de Zvex Fuzz Probe die een enkele lange noot maakt, die ik vervolgens met de Whammy en de Eventide Pitchfactor heb bewerkt. Omdat de Pitchfactor in diatonic mode alleen naar noten in een bepaalde toonladder springt heb je enigzins controle over welke noot klinkt. Het oscilleren van de Fuzz Probe varieert helaas wel een beetje in stemming, dus het heeft even geduurd voor ik een versie had die nog enigszins zuiver was - ook al ontstemt hij hier ook wel nu en dan.

Senior Member

Standaard

Ooh hoe cool !! Doom man, doom, ennuhh zonder metal hè !! COOL !!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik snap er niets van hoe je het doet...
    Het merendeel van je effecten ken ik ook niet...

Maar het is wederom geweldig wat je hier voor elkaar krijgt!!!!! Driewerf Hoera!!!

Je kan zo langzamerhand een live concert geven, waarbij deze 'song' een perfecte is... zonder gitaar!!!

Senior Member

Standaard

Gaaf! (+10)
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Dit is echt supercool!! Als je had geroepen dat het een verloren opname was van Richard Wright had ik je ook geloofd
    Nogmaals: super!!

Senior Member

Standaard

Wat je hoort is in feite de Zvex Fuzz Probe die een enkele lange noot maakt, die ik vervolgens met de Whammy en de Eventide Pitchfactor heb bewerkt. Omdat de Pitchfactor in diatonic mode alleen naar noten in een bepaalde toonladder springt heb je enigzins controle over welke noot klinkt. Het oscilleren van de Fuzz Probe varieert helaas wel een beetje in stemming, dus het heeft even geduurd voor ik een versie had die nog enigszins zuiver was - ook al ontstemt hij hier ook wel nu en dan
    Heb ook geen idee wat je hier allemaal zegthoe maak je in godsnaam melodie met effecten.
    Vind dit wel sfeervol en doet me denken aan film muziek. Zie beelden voor me van een groot landschap leeg en verlaten.Geen idee waar de film over gaat maar dit stuk ondersteund een ontknoping van het verhaal voor mijn gevoel.
    Vind het in het algemeen dat de stukken die je hier plaatst vaak iets van film muziek hebben.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten