Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 462 van 593 EersteEerste ... 362412452460461462463464472512562 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.611 t/m 4.620 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Arnoldtims, dat blok is goed over nagedacht door Wilkinson. Snaren lapen allemaal iets meer onder dezelfde hoek achter de zadeltjes. En die klauw... Dat lijkt me gewoon slordig prutswerk. Geloof niet dat daar een idee achter zit.
    Knap dat jij ziet dat het een Wilkinson trem is. Of is dit de manier waarop ze het altijd doen. Vraag me ook af waar de andere rondjes die je op het blok ziet zitten voor dienen. Alsof er een mal op heeft gelegen voor andere gaten op een lijn.
    Omdat ik de trem strak op de body heb liggen, maakt het verder niet uit dat de klauw er scheef in zit, toch?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Knap dat jij ziet dat het een Wilkinson trem is. Of is dit de manier waarop ze het altijd doen. Vraag me ook af waar de andere rondjes die je op het blok ziet zitten voor dienen. Alsof er een mal op heeft gelegen voor andere gaten op een lijn.
    Omdat ik de trem strak op de body heb liggen, maakt het verder niet uit dat de klauw er scheef in zit, toch?
    ik heb zo'n tremelo hier liggen vandaar dat ik hem herken. Schitterende trem voor een mooie prijs. Dat de klauw scheef staat maakt niets uit als de brug strak tegen de body staat. Het maakt sowieso niet veel uit maar staat alleen wat slordig. Wat is de fabrikant van deze rode strat?
    147-c Guitars

Junior Member

Standaard

Mijn tremolo blok ligt aan de achterkant een mm of 5 van de body af. Is dit normaal? Komt dit door gebruik van de tremolo arm?

Senior Member

Standaard

Nee dat is normaal hoor. Je kan nu je toon verhogen en verlagen. Als het goed is afgesteld met de veren op de achterkant, zal toon na het achterover trekken van de trem weer terug komen op de oorspronkelijk stemming. Als je de trem plat op de body hebt zoals ik, dan kan je alleen naar voren dus de toon verlagen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petert87 Bekijk bericht
    Mijn tremolo blok ligt aan de achterkant een mm of 5 van de body af. Is dit normaal? Komt dit door gebruik van de tremolo arm?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS Bekijk bericht
    Misschien ietwat offtopic, maar waarom je Suhr eruit? Of lees ik het niet helemaal goed en is dat om budget-redenen? Ik heb wel vaker gehoord dat Suhr wat 'klinisch' kan klinken.
    Yup, vooral budget-redenen
    Ik ben zo gewend dat er geen volzinnen meer gebruikt worden op fora en in real-life, dat ik het zelf ook even doe.
    Met verwarring als gevolg

De hele zin zou zijn "ik moet weer rondkomen van een studentenbudget, dus is de Suhr verkocht om een betaalbaar alternatief te bekostigen.."
    Zeg maar:
    2 duurdere gitaren + studentenbudget = 1 duurder gitaartje verkopen om andere zaken te bekostigen

Mijn Godin is het werkpaard, en de Suhr was mijn 'strat'.
    Godin gaat al te lang mee om te verkopen, en de Suhr vond ik iets te duur om als 'nummer 2' te houden.

Suhrs kun je omschrijven als 'klinisch', voor mij was het meer 'clean' of 'hi-fi' dat echt goed in een band of in een mix past.
    Het was niet meteen een vintage strat-sound, maar perfect voor wat ik ermee wilde.
    That being said, deze Tokai komt akelig dichtbij het 'strat-geluid dat ik in mijn hoofd heb' en ik mis de Suhr eigenlijk niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    HAHA ik snap hem ook niet. Studentenbudget dus Shur de deur uit. Maar je hebt hem toch al? Dan kost ie toch niets meer. Of gebruikt een suhr meer stroom?
    Eenmaal gekochte gitaren kosten nog wel een beetje geld hoor (snaren, setup, modificaties )
    En de double-screw humbucker en Wilkinson-tremolo die de Suhr heeft, zijn notoire stroomverbruikers
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Het enige dat ik er nog over wil zeggen is dat je op zeker een vreselijke spijt krijgt als je mooie gitaren weg doet. Geloof me. Ik kan het weten.

Senior Member

Standaard

Die Tokai is anders een prima vervanger.

Anekdote: Ik heb jarenlang een Ibanez Artist gehad, omdat ik geen echte Gibson Les Paul kon kopen.
    Toen ik uiteindelijk de Gibson had, heb ik de Ibanez verkocht, jammer? Ja, beetje wel, maar ik heb er niet echt spijt van.
    Die gitaar was het uiteindelijk net niet, en daarom gewoon verkocht voor een goede prijs.
    Ik zou er niet veel op gespeeld hebben, nu ik de Gibson heb.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    Specs:
    1986 Tokai (Japan) Special Edition body
    Warmoth (USA) maple neck/rosewood neck

Suhr V60lp neck/middle
    Suhr SSV bridge met parallel/split/series switch
    2x tone control: dedicated neck, dedicated bridge

Gave gitaar!!!!! Is de body overgespoten of in nog zo'n prachtige staat? Nitro?

In je handtekening zie ik een Little '59 te koop staan... Lag nog los in de keukenla... of vond je deze te 'dun' klinken nu je een Full-size Humbucker hebt?... Interessant om te lezen dat hij zo goed als een Single Coil kan klinken....
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Standaard

Mijn 2 meest recente aankopen:

Een blade Standard uit eind jaren 90 en een wat nieuwere standard pro, ik kon niet kiezen en dacht 'weet je wat, ik koop ze allebei en hou degene die me het meest bevalt'... Met als resultaat dat ik er 2 heb en nu niet kan verkopen

Dan heb ik ook nog een yamaha pacifica 412v welke niet op de foto staat, mijn eerste 'echte' gitaar.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten