Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Music Fingerstyle gitaar liefst onder 2000eurie

Hallo ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar. Ik speel fingerstyle gitaar in de style van Sungha Jung
    Ik heb een paar gitaren op het oog: Breedlove cascade om/cre, Larrivee omv-50 en lakewood m32 cp, de laatste 2 zijn eigenlijk nogal over mijn budget maar als ze echt het geld waard zijn wil ik het misschien overwegen Ik ben ook geïnteresseerd in taylor en martin gitaren alleen weet ik nog niet welke precies. Ik vind de grand concert of orchesta body het fijnst en ik wil het liefst een cutaway. Hebben jullie nog tips en welke gitaar raden jullie mij aan?

Standaard

Voor fingerstyle raad ik de Maton EBG808 (TE of Artist model) aan. Die zul je als fingerstyle-fanaat ook vast herkennen van Tommy Emmanuel. Ik ben een jaar of 4 geleden ervoor naar Londen gevlogen om 'm te kopen bij Broadway Music. Vanwege een gunstige wisselkoers met de pond en een goedkoop tripje (van ongeveer €100 heen en terug). Was ik rond de 1400-1500 euro kwijt, dus ruim binnen je budget. Ik ben zelf nog steeds lyrisch over de sound van de gitaar! Zeker versterkt, dan komt ie helemaal tot leven! Als je dan een AER Compact 60 versterker erbij koopt, zit je rond je budget en heb je een geweldige combi!
    Succes met je keuze!

Standaard

Ik zou aanraden vooral heel veel gitaren te proberen. Er bestaat niet echt iets als een 'fingerstyle gitaar', maar als je op genoeg gitaren speelt dan kom je er vanzelf een tegen die helemaal bij je past.

De Tommy Emmanuel Maton vind ik ook een hele leuke gitaar, echter alleen als geld je niet interesseert. Winkels hangen namelijk vol met gitaren die nog niet eens de helft kosten maar wel een stuk mooier klinken. Er is inmiddels een nieuw model, te herkennen aan de kangoeroe inleg op de headstock. Die schijnt iets beter te zijn dus is misschien het proberen wel waard. Ik heb er zelf nog niet op gespeeld, maar aan de foto's te zien zijn er nog niet veel winkels die hem verkopen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomhaze Bekijk bericht
    Voor fingerstyle raad ik de Maton EBG808 (TE of Artist model) aan. Die zul je als fingerstyle-fanaat ook vast herkennen van Tommy Emmanuel. Ik ben een jaar of 4 geleden ervoor naar Londen gevlogen om 'm te kopen bij Broadway Music. Vanwege een gunstige wisselkoers met de pond en een goedkoop tripje (van ongeveer €100 heen en terug). Was ik rond de 1400-1500 euro kwijt, dus ruim binnen je budget. Ik ben zelf nog steeds lyrisch over de sound van de gitaar! Zeker versterkt, dan komt ie helemaal tot leven! Als je dan een AER Compact 60 versterker erbij koopt, zit je rond je budget en heb je een geweldige combi!
    Succes met je keuze!
    Hoe neem je zoiets mee terug? Gaat dat gewoon in het ruim of kon je dit op de één of andere manier als handbagage meenemen? Ik zie wel eens hoe ze met koffers en andere bagage (waar op staat 'fragile') omgaan en dan zou ik mijn gitaar toch echt niet in het laadruim durven leggen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuitarL91 Bekijk bericht
    Hoe neem je zoiets mee terug? Gaat dat gewoon in het ruim of kon je dit op de één of andere manier als handbagage meenemen? Ik zie wel eens hoe ze met koffers en andere bagage (waar op staat 'fragile') omgaan en dan zou ik mijn gitaar toch echt niet in het laadruim durven leggen.
    Op de site van de vliegmaatschappij staan altijd de maximale afmetingen voor hand- en ruimbagage, meestal is het geen probleem. (Maton gitaren komen overigens ook wel in een degelijke koffer.)

Senior Member

Standaard

En anders gewoon de High Speed nemen.
    Is iets duurder maar nog steeds om en nabij 100/150 euro; je stapt uit op St. Pancras / Kings Cross, zit je redelijk randje centrum (kwartiertje lopen, maar je kunt gewoon op de tube springen op KC).
    Bagage op de trein; allemaal veel minder moeilijk, een gitaar kan je gewoon meenemen, alsmede wat huisraad.

Standaard

Bedankt voor al jullie reacties! Maton zijn inderdaad mooie gitaren Maar wat martijn al zei je kan ook goedkopere gitaren vinden voor dat soort geluid.. En aangezien ik pas 15ben mag ik niet vliegen Maar ik hoop dat ik binnenkort een keer langs the fellowship of acoustics en kees dee en dat soort winkels kan gaan Maar wat vinden jullie van lakewood gitaren? Ik heb er nog nooit een bespeeld.. Ze klinken bijzonder helder en vol.
    Hoor graag jullie mening en reacties!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emlian Bekijk bericht
    Bedankt voor al jullie reacties! Maton zijn inderdaad mooie gitaren Maar wat martijn al zei je kan ook goedkopere gitaren vinden voor dat soort geluid.. En aangezien ik pas 15ben mag ik niet vliegen Maar ik hoop dat ik binnenkort een keer langs the fellowship of acoustics en kees dee en dat soort winkels kan gaan Maar wat vinden jullie van lakewood gitaren? Ik heb er nog nooit een bespeeld.. Ze klinken bijzonder helder en vol.
    Hoor graag jullie mening en reacties!
    Ik heb een Ibanez Artwood AC-3000. Prima fingerstyle gitaar, geheel massief mahonie houten achter en zijkant en Engelmann spruce top. Lekkere dikke hals die rust geeft, heb er in 2011 465 euro inclusief koffer voor betaald. Mooie prijs/kwaliteit, geheel massieve gitaar met houten bindings (!).

Standaard

Lakewood ken ik alleen van Shungha Jung.
    Aan de filmpjes te zien speelt hij op een signature.
    Hoewel je het het geluid van een gitaar moeilijk kunt beoordelen aan de hand van een Youtube upload, vind ik de zijne niet erg warm klinken.
    Dat kan ook komen doordat hij volgens mij met fingerpicks speelt, dat geeft toch een wat feller geluid dan de combinatie huid en nagel.
    Zoek je een warm geluid, dan zijn Martin en Martin-achtige gitaren aan te bevelen.
    Bij een helder geluid denk ik meteen aan Taylor.

Komt nog bij dat elke gitaar toch weer zijn eigen geluid heeft, afhankelijk van gebruikte houtsoorten en bouwwijze.

Kortom: testen totdat je het geluid vindt waarop je verliefd wordt.
    Niet onbelangrijk is natuurlijk ook of hij lekker speelt. Ik heb meermalen een gitaar die ik echt super vond klinken verkocht omdat hij op de een of andere manier nooit echt lekker speelde....

Standaard

Van Shungha Jung heb ik het idee dat het geluid meer door zijn plectrums bepaald wordt dan door de gitaar. Ulli Boegershausen speelt ook op een Lakewood, die klinkt mooi maar is ook erg duur.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten