Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 26 van 35 EersteEerste ... 162425262728 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 260 van 344
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Aha, die cirkeltjes komen er dus doelbewust op met marmoreerstiften......
    Ja, marmoreerstiften. Het is moeilijk te verkrijgen behalve bij 'klingspor'. Ze leveren alleen aan bedrijven (dat was geen probleem) maar helaas ook alleen per 10 stuks. De man vroeg me zelfs "waar ga je het voor gebruiken, we hebben er nooit vraag naar" maar toen ik het uitlegde zei hij "ja, dat is exact waar ze voor bedoelt zijn".

Toen ik de factuur binnenkreeg bleek het echter 135 euro in plaats van de voorspelde 75. Dus 1 stift was 13,50 euro Maar ik heb nu wel genoeg stiften voor het leven . Als iemand dus ook eens wil experimenteren met dit soort dingen (het kan in een gewone kolomboor!) en je zoekt stiften, koop er dan geen 10 maar klop gerust aan bij mij ;-)
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Standaard

Ik heb een staalborsteltje voorzien van een tyripje
    dat langst de slijpschijf gehaald en da kolomboor gebruikt. Niet zo loepzuiver als bij jou maa ik kan leven met het resultaat. Voor de ene keer dat ik het gebruikt heb, op aluminium dat wel.

Senior Member

Standaard

Kun je met die stiften ook "gewoon" polijsten? (Alu en/ of staal, messing)

Misschien heb ik wel interesse om zo'n ding van je over te kopen voor het gebruik bij de projecten die ik doe (geen gitaren maar voor een windwagen met deels alu onderdelen... en koolstof haha)
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Senior Member

Standaard

Ik weet het niet, ik denk niet dat je er mee kunt polijsten. Er zit een slijpstof doorheen, lijkt me dat het alleen maar zal krassen.

Ik ben nu met de hals bezig van de Katalina, die heb ik net voorzien van de (hopelijk juiste) neck angle.

Ook heb ik vandaag de hals verlijmd van de Marz-6. De gitaar is nu 2.1 kilo, (waar natuurlijk de hardware nog bij komt). Niet slecht.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Begonnen aan de neckplate voor de Katalina

Uit een ruw stuk rvs 2mm, met de flex

De pickups gaan er aan de achterkant in. De afdekplaatjes daarvoor zheb ik verzonken dus dat doe ik ook maar met de neckplate

Die pickup-afdekplaatjes passen NET niet, dus ik zal de routing nog iets aanpassen, ook omdat ik nog rekening wil houden met de lak-dikte die er bij komt

Gaten geboord. Ik moet ze alleen nog verzinken maar dat wilde niet meteen, ik denk dat ik de toeren nog verder omlaag moet doen op mijn boorkolom.

De plaatjes worden uiteraard nog bewerkt...

Senior Member

Standaard

Is dat eigenlijk wel handig, dat van de achterkant bevestigen? Of komen er iets van snelsluitingen ofzo in?
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

Senior Member

Standaard

Op de 4e foto zie je de afdekplaatjes : daarin komen de hoogteverstelling schroefjes. Je kunt dus gewoon de hoogte verstellen terwijl de snaren erop zitten.
    John had op zijn ontwerp geen schroefjes aan de voorkant voor de hoogteverstelling, vandaar deze keuze. Of misschien mis ik wat je bedoelt, wat is er niet handig?

Senior Member

Standaard

Mja, ik dacht in de eerste plaats aan het eventuele vervangen/aansluiten van de pickups ofzo. Op zich niet zo'n big deal natuurlijk.

Bij mijn Danelectro Pro is de boel ook via de achterkant instelbaar. Ik merk zelf dat als ik iets van een wollige trui ofzo aan heb dat die daarna van die plukgaatjes heeft. Er verschijnen dan ook mysterieuze kleine toefjes wol op de plekken waar die stelschroefjes zitten. Zijn dus niet verzonken! O,o

Welke Lipsticks gebruik je trouwens? Ik moet zelf binnenkort een stuk of twee of drie hebben voor een eigen project.
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

Senior Member

Standaard

Ik zou juist denken dat het met deze gitaar juist makkelijk is om pickups te vervangen : je hoeft de snaren er niet eens af te halen En verder zie ik geen verschil.

mmm, je hebt denk ik gelijk met kleding en aan de schroefjes blijven hangen. Ik zal eens kijken of ik het netjes glad verzonken krijg. Goede tip!

De lipsticks zijn van GFS. Keuze van John. Ik heb nog geen idee hoe ze klinken, ik heb ze nog nooit eerder gehad. Ik heb wel al zitten zoeken of je die lipsticks ook als kapjes kunt kopen en dus dan zelf elementen wikkelen maar heb dat nog niet gevonden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Ik zou juist denken dat het met deze gitaar juist makkelijk is om pickups te vervangen : je hoeft de snaren er niet eens af te halen En verder zie ik geen verschil.
    Ik haal de snaren er ook nooit af. Ik doe ze gewoon behoorlijk los.

mmm, je hebt denk ik gelijk met kleding en aan de schroefjes blijven hangen. Ik zal eens kijken of ik het netjes glad verzonken krijg. Goede tip!
    Glad to be of help!

De lipsticks zijn van GFS. Keuze van John. Ik heb nog geen idee hoe ze klinken, ik heb ze nog nooit eerder gehad. Ik heb wel al zitten zoeken of je die lipsticks ook als kapjes kunt kopen en dus dan zelf elementen wikkelen maar heb dat nog niet gevonden.
    Mja, gewoon een wagonlading lippestift opkopen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten