Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 460 van 593 EersteEerste ... 360410450458459460461462470510560 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.591 t/m 4.600 van 5928
    Senior Member

Standaard

Veren? ik heb er 5 maar gebruik er maar 3. Dat is genoeg voor de 0.10 tot 0.46 snaren die ik nu gebruik. Er zijn nogal wat modellen van de Strat maar bij mijn AVRI kan ik de snaren gewoon met de achterplaat erop wisselen als het blok goed afgesteld staat (15 jaar geleden 1x gedaan en blijft dan goed staan tot er andere snaarspanning op komt).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petert87 Bekijk bericht
    Ik ben dit topic wel aan het vol spammen zo, maar wat ik me afvroeg: ik kom dit vaak tegen:

Dat gitaristen het klepje op de achterkant weg laten. Zodat je gelijk tegen de veren aan kijkt. Wat heeft dit voor nut? En hoeveel van die veren moeten er eigenlijk op zitten? Ik heb er 4.
    Ook ik doe dat omdat het snaren wisselen dan wat makkelijker gaat. Maar niet alleen dat. Thuis speel ik onversterkt. De veren trillen mee en geven de gitaar een soort reverb en een iets groter volume. Met het afdekplaatje er nog op is dat toch iets minder.
    En stiekem vind ik het ook wel iets 'ruigs' hebben.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Ik heb ook nooit die achterplaatjes. Is inderdaad makkelijker met snaren vervangen (die gaten zitten niet op de goeie plek). En mojo natuurlijk
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Als tijdens het spelen je veer er af schiet kun je hem ook lekker snel weer terug plaatsen. Idd ook de akoestische klank verbeterd.

Op de foto hier boven heeft de gitaar trouwens wel een mega dik tremolo block. Mijne is waar je de snaren er in stopt licht afgeschuind. Deze lijkt helemaal recht te zijn? Wat voor model is dit dan?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Als tijdens het spelen je veer er af schiet kun je hem ook lekker snel weer terug plaatsen. Idd ook de akoestische klank verbeterd.

Op de foto hier boven heeft de gitaar trouwens wel een mega dik tremolo block. Mijne is waar je de snaren er in stopt licht afgeschuind. Deze lijkt helemaal recht te zijn? Wat voor model is dit dan?
    Mijn strat heeft ook zo'n dik blok. Ik heb een 62' Avri dus het zal wel iets vintage achtigs zijn.

Standaard

Klopt, vroeger waren die blokken dikker dan nu. Dat vind je nu alleen nog bij de duurdere strats meestal. Als je zo'n dunne hebt, moet je die voor de gein eens vervangen voor een dikkere, klinkt je strat ook meteen een heel stuk dikker

Ik heb het plaatje (Classic Player 60s strat) er trouwens gewoon op zitten, snaren wisselen gaat prima als je inderdaad je trem een keertje goed afstelt. Gisteren weer eens nieuwe snaren erop gezet en man man man wat klinkt dat toch lekker! Die neck pickup aan, hard aanslaan en je krijgt zo'n heerlijk volle vette twang op je lage E snaar

Senior Member

Standaard

Nou.. Volgens mij Had mijn voormalige Hot Rod '52 strat ook een dunnere. Ook mijn huidige USA deluxe strat heeft een dun blok. Zouden ze zwaarder metaal gebruiken? Is het mogelijk om alleen dat blok te vervangen of moet je dan gelijk de hele brug vervangen?

Senior Member

Standaard

Nou.. Volgens mij Had mijn voormalige Hot Rod '52 strat ook een dunnere. Ook mijn huidige USA deluxe strat heeft een dun blok. Zouden ze zwaarder metaal gebruiken? Is het mogelijk om alleen dat blok te vervangen of moet je dan gelijk de hele brug vervangen?
    Die blokken zitten geloof ik met 3 schroeven vast. Ik denk dat niet alle blokken overal op passen, maar in theorie zou je ze kunnen wisselen.

Junior Member

Standaard

Dit is de Fender '62 Strat van John Frusciante

Senior Member

Standaard

Ik heb dus ook dat dikke blok, hier een detailfoto:

Zit inderdaad met 3 schroeven vast, je ziet ze nog net onder de zadeltjes van de brug zitten. Of het uitwisselbaar is durf ik verder niet te zeggen, de schroefgaten kunnen best net anders zitten en mogelijk is er zelfs geen ruimte genoeg voor het dikke blok? Ik weet het niet maar mogelijk heeft iemand er al ervaring mee.

Snaren wisselen? Geen probleem als het goed afgesteld staat!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten