Ik zat ook al te denken aan het ruimte gebrek. Ik ga het met enkele doen en een kabel er aan, ik wou eerst mischien met bullet cable slugs doen of een andere solderless maar die dingen zijn zo duur. Dus ik ga gewoon voor de Neutrik :P
Heb trouwens goede ervaringen met de DAP locking inputs, die zijn net wat goedkoper en doen de job gewoon goed.
Zelfs nog iets makkelijker omdat die veer wat slapper is (rode indruk dingetje) zodat je je tengels niet kapot drukt (overdreven)
"Till I Cadillac"
Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons
Pedalraiser:
Omdat de bovenste pedalen moeilijk te bereiken waren heb ik naar een mogelijkheid gezocht om ze iets te verhogen.
Je kan daarvoor "pedalraisers" kopen a 14 eur/stuk.
Ik heb een Flatscreen TV kabelgoot gekocht (Merk Attema bij de Karwei), deze in de juiste afm. gezaagd en deze op het pedalboard geschroefd. Bijkomend voordeel is dat je meteen je kabels netjes erin kunt wegwerken.
Het board zelf is de Warwick Rockbag. Komt met 2 x loop, 1x12v en 5x9v en Velcro
Klein detail: De Whammy 4 gebruikt z'n eigen adapter 9v AC ( dus geen DC)
Deze adapter uit elkaar gehaald en in de open ruimte binnenin aan de linkerkant gebouwd (naast de originele voeding)
De 220 V op de ingang gesoldeerd en de kabel doorgeboord en zo aan de whammy.
Nu is het Plug&Play!
Laatst gewijzigd door 7string; 3 april 2013 om 18:29 Reden: foto's nu werkend
Kabelgoot gebruiken als raiser = Mooie tip!
Hier nog iets dat ik vanochtend tegenkwam (ik ben te lui en suf om te zoeken of de tip al eerder gegeven werd);
niet zelfklevend klittevilt 40cmx150cm; http://webwinkel.eelkeverschuur.nl/k...tenvilt-coupon
zelfklevend klitteband haakzijde 5mx5cm; http://webwinkel.eelkeverschuur.nl/z...-mm-haak-zwart
prijzen zijn niet verkeerd toch?
vriendelijke groet, Olav
Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
www.makeyoursongcount.com
Ik ga nu zelf ook eens aan de slag met een pedalboard, dus ik heb ook wat vragen. Zullen vast al wel een keer gevraagd en beantwoord zijn, maar ik ga niet eerst 60 pagina's lezen en nog 2 fora doorzoeken voor ik ze stel.
Om te beginnen, mijn idee is om het zonder bestaande behuizing te doen, gewoon alles zelf (met hulp, dat helaas wel, ik heb zelf niet alle spullen en zeer weinig ervaring), van een paar plankjes hout (of een grote plank natuurlijk) en een aantal extra onderdelen. Dan wil ik met dat hout een kistje bouwen, waarbij het onderdeel met pedalen aan de zij- en achterkanten wat hogere randen heeft, en een laag randje (2-3cm?) aan de voorkant. Omdat ik geen geld heb om een patchbay te kopen en ik ook niet denk dat ik er zelf 1 kan maken, wil ik de kabels via 2 of 3 plekken erin/eruit laten gaan. In eerste instantie gaat het om stroom (ik wil een one spot kopen, later mogelijk meerderen, dus er komt een stroomblokje), een kabel vanaf de gitaar naar de effecten, een kabel vanaf de effecten naar de amp, en een kabel voor switchpedalen naar de amp. Hiervoor wil ik dan gewoon twee/drie openingen maken, die ook weer dicht kunnen. Daarnaast wil ik het board aan de onderkant bekleden met een tapijt o.i.d., waar klittenband goed aan hecht. De buitenkant heb ik verder nog niet besloten, maar er komen wel rubberen voetjes onder.
Nu heb ik een paar vragen:
- Wat zouden de afmetingen moeten worden? Ik heb nu enkel een Digitech Screaming Blues en twee Boss FS5-U's, maar ik wil er in ieder geval later een tuner, wah (VOX V847A), Digitech bad monkey, chorus, reverb en delay bij. Hiervoor moet dus ook ruimte zijn, maar er moet nog ruimte overblijven. Ik dacht zelf aan iets van 35x50cm, en dan de opstaande rand 10cm hoog, en dan nog 2cm voor de deksel.
- Hoe kan ik alles het beste verbinden? Ik heb zitten denken aan van die jack-jack pluggen, maar ik dacht ook aan die korte Fender kabels (passen bij mijn eigen kabel van gitaar naar effecten). Of maakt het niet echt uit?
- Welk materiaal kan ik als bekleding van het grondvlak gebruiken? Het liefst zo goedkoop mogelijk.
- Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, of speciale tips?
Alvast dank voor de hopelijk komende hulp,
Robin
Gewoon (korte) patchkabels dus?
Ik gebruik deze graag: http://www.thomann.de/nl/pro_snake_p...nkel_015_m.htm
Edit: ze zijn er ook in 30 cm.
ja, De reden om niet van die vaste plugjes nemen is het volgende. Als je nu pedaal A intrapt (die beweegt dan wat) gaat een deel van de krachten via dat vaste plugje naar de jacks. Bij veel effecten zitten die jacks op de printplaat gesoldeerd. Er komt dan elke keer als je een pedaal aantrapt wat kracht op de solderingen staan, in de loop der tijd zullen de solderingen kapot gaan.
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Favorieten/bladwijzers